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Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
B-school
BC Association of School Business Officials
BCASBO
Business college
Business school
High school business studies teacher
Ontario Separate School Business Officials' Association
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
School of business
School of business administration
School of management
Teacher of economics in high school

Traduction de «School Business » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
high school business studies teacher | teacher of economics in high school | business studies and economics teacher secondary school | teacher of business studies and economics in secondary schools

professeure de sciences économiques et sociales | professeur de sciences économiques et sociales | professeur de sciences économiques et sociales/professeure de sciences économiques et sociales


business school | business college | school of business | school of management

école de gestion | école de commerce


British Columbia Association of School Business Officials [ BCASBO | BC Association of School Business Officials | British Columbia School District Secretary-Treasurers' Association ]

British Columbia Association of School Business Officials [ BCASBO | BC Association of School Business Officials | British Columbia School District Secretary-Treasurers' Association ]


The Association of School Business Officials of Saskatchewan Act [ An Act respecting the Association of School Business Officials of Saskatchewan ]

The Association of School Business Officials of Saskatchewan Act [ An Act respecting the Association of School Business Officials of Saskatchewan ]


b-school | business school

école de commerce | école de préparation aux affaires


Ontario Separate School Business Officials' Association

Association des administrateurs des affaires des écoles séparées de l'Ontario


business school | school of business administration

école des hautes études commerciales | grande école de gestion | HEC


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

aider à l'organisation d'événements scolaires


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles


business school

école de commerce | école commerciale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As the EESC has already stated in one of its previous opinions, ‘the mobilisation of all stakeholders and support for creating “learning partnerships” in society, involving schools, businesses, town councils, social partners, civil society organisations, youth NGOs, youth and other community workers, parents and school students in the design and implementation of “curricula” is crucial [.] for paradigm change in education’

Comme le CESE l’a déjà indiqué dans un de ses précédents avis, «la mobilisation de tous les acteurs et le soutien à la création de “partenariats d’apprentissage” au sein de la société, associant les écoles, les entreprises, les municipalités, les partenaires sociaux, les organisations de la société civile, les ONG liées à la jeunesse, les animateurs de jeunesse ou d’autres animateurs sociaux communautaires, les parents et les élèves à la conception et la mise en œuvre des “programmes” sont essentiels pour [.] un changement de paradigme éducationnel»


School-business cooperation, non-curricular and out-of-school activities and ‘youth guarantees’ are possible ways to involve different local actors.

La coopération entre les écoles et les entreprises, les activités extrascolaires ou périscolaires et les «garanties pour la jeunesse» sont des moyens possibles de faire participer différents acteurs locaux.


11. Considers that active policies to promote training courses and further training of workers, continuing education, school-business partnerships and apprenticeships could permit better matching of skills to those sought by businesses;

11. estime que des politiques actives en faveur des stages et du perfectionnement professionnel, des formations continues, des partenariats école-entreprises et de l'apprentissage pourraient permettre une meilleure adéquation des compétences recherchées par les entreprise;


11. Considers that active policies to promote training courses and further training of workers, continuing education, school-business partnerships and apprenticeships could permit better matching of skills to those sought by businesses;

11. estime que des politiques actives en faveur des stages et du perfectionnement professionnel, des formations continues, des partenariats école-entreprises et de l'apprentissage pourraient permettre une meilleure adéquation des compétences recherchées par les entreprise;


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9. Underlines the need to make greater use of existing and planned instruments at EU level in support of structured partnerships between skill providers and businesses, including the Sector Skills Alliances, under the Erasmus for All Programme, and the European Youth Guarantee; encourages the development of school-business partnerships such as dual training systems for apprenticeships supported by the European Alliance for Apprenticeships;

9. met l'accent sur la nécessité de recourir davantage aux instruments existants et prévus au niveau de l'Union pour soutenir la mise en place de partenariats structurés entre les personnes possédant les compétences et les entreprises, notamment des alliances sectorielles pour les compétences, dans le cadre du programme Erasmus pour tous et de la garantie européenne pour la jeunesse; encourage la mise en place de partenariats entre les écoles et les entreprises, tels que des systèmes de formation en alternance pour les apprentis placés sous l'égide de l'alliance européenne pour l'apprentissage;


- efficient lifelong learning strategies open to all in schools, businesses, public authorities and households according to European agreements, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms, with a view to enhancing participation in continuous and workplace training throughout the life-cycle, especially for the low-skilled and older workers.

des stratégies efficaces d'apprentissage tout au long de la vie offertes à tous, dans le cadre des écoles, des entreprises, des administrations publiques et des ménages, conformément aux accords européens, notamment en prévoyant des incitations adéquates et des mécanismes appropriés de répartition des coûts, en vue d'accroître la participation à la formation continue et en entreprise tout au long de la vie, en particulier pour les travailleurs peu qualifiés et âgés.


efficient lifelong learning strategies open to all in schools, businesses, public authorities and households according to European agreements, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms, with a view to enhancing participation in continuous and workplace training throughout the life-cycle, especially for the low-skilled and older workers.

établir des stratégies efficaces d’apprentissage tout au long de la vie offertes à tous, dans le cadre des écoles, des entreprises, des autorités publiques et des ménages, conformément aux accords européens, y compris en prévoyant des incitations et des mécanismes de répartition des coûts appropriés, en vue d’augmenter la participation à la formation continue et en entreprises tout au long de la vie, en particulier pour les travailleurs peu qualifiés et âgés.


- In the area of lifelong learning, efforts need to be stepped up in order to develop coherent and comprehensive strategies open to all in schools, businesses, public authorities and households.

- Dans le domaine de l'apprentissage tout au long de la vie , il convient de redoubler d'effort afin d'élaborer des stratégies cohérentes et globales s'adressant à tous – dans les écoles, les entreprises, les autorités publiques et les ménages.


4. Points out that, in view of the constant increase in major diseases, prevention and health promotion must receive the same attention as treatment and rehabilitation, since curative medicine will be unable to deal with the growing burden of patients unless prevention and health promotion are expanded; considers that, in order to achieve financial sustainability, the enormous cost-cutting potential of preventive strategies must be fully explored as an altermative to simple cut-backs in Member States" health care services; calls for the expansion of preventive provision for schools, businesses and the general public, and for the introd ...[+++]

4. souligne que, compte tenu de l'augmentation constante des grandes maladies, la prévention et la promotion de la santé doivent se voir accorder la même importance que le traitement et la réadaptation, sachant que, sans un renforcement de la prévention et de la promotion de la santé, la médecine curative ne pourra faire face aux charges croissantes liées aux soins à dispenser aux malades; estime que, pour réaliser l'objectif de viabilité financière, il convient d'explorer à fond l'énorme potentiel de réduction des coûts que recèlent les stratégies préventives au lieu de procéder simplement à des coupes dans les services de soins de santé des États membres; demande un renforcement des actions de prévention proposées pour les é ...[+++]


Support for schools: schools should be given practical support and incentives to incorporate entrepreneurship in their curricula, through a range of different instruments (distribution of teaching materials, funding of pilot projects, dissemination of best practice, promotion of partnerships with businesses, support for dedicated organisations conducting entrepreneurship programmes with schools, etc.).

Soutien aux écoles: les écoles devraient bénéficier d'un soutien pratique et de mesures d'incitation pour intégrer l'esprit d'entreprise dans leurs programmes, et ce, à l'aide d'un ensemble d'instruments (diffusion de matériel didactique, financement de projets pilotes, dissémination de bonnes pratiques, promotion de partenariats avec les entreprises, soutien à des organismes spécialisés dans la réalisation des projets d'esprit d'entreprise avec les écoles, etc.).




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Date index: 2023-06-07
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