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B-school
BC Association of School Business Officials
BCASBO
Business administration instructor
Business administration teacher
Business administration vocational teacher
Business college
Business lecturer
Business school
Business teacher
High school business studies teacher
Lecturer in business administration
Ontario Separate School Business Officials' Association
School of business
School of business administration
School of management
Teacher of economics in high school
University business lecturer
Vocational business administration teacher

Vertaling van "school business administration " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
high school business studies teacher | teacher of economics in high school | business studies and economics teacher secondary school | teacher of business studies and economics in secondary schools

professeure de sciences économiques et sociales | professeur de sciences économiques et sociales | professeur de sciences économiques et sociales/professeure de sciences économiques et sociales


business school | business college | school of business | school of management

école de gestion | école de commerce


British Columbia Association of School Business Officials [ BCASBO | BC Association of School Business Officials | British Columbia School District Secretary-Treasurers' Association ]

British Columbia Association of School Business Officials [ BCASBO | BC Association of School Business Officials | British Columbia School District Secretary-Treasurers' Association ]


The Association of School Business Officials of Saskatchewan Act [ An Act respecting the Association of School Business Officials of Saskatchewan ]

The Association of School Business Officials of Saskatchewan Act [ An Act respecting the Association of School Business Officials of Saskatchewan ]


b-school | business school

école de commerce | école de préparation aux affaires


Ontario Separate School Business Officials' Association

Association des administrateurs des affaires des écoles séparées de l'Ontario


business administration teacher | vocational business administration teacher | business administration instructor | business administration vocational teacher

professeur de gestion des entreprises (voie professionnelle)/professeure de gestion des entreprises (voie professionnelle) | professeure de gestion des entreprises de la voie professionnelle | professeur de gestion des entreprises (voie professionnelle) | professeur de gestion des entreprises de la voie professionnelle/professeure de gestion des entreprises de la voie professionnelle


business school | school of business administration

école des hautes études commerciales | grande école de gestion | HEC


business teacher | university business lecturer | business lecturer | lecturer in business administration

enseignant-chercheur en entrepreneuriat | enseignant-chercheur en entrepreneuriat/enseignante-chercheuse en entrepreneuriat | enseignante-chercheuse en entrepreneuriat


business school

école de commerce | école commerciale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States should ensure that: start-up time for a new business is no more than one week[10]; start up fees are low, reflecting only administrative costs; one-stop shops for start-ups enable companies to fulfil regulatory obligations (including VAT registration) in a single location and/or electronically; administration relating to the recruitment of the first employee can be done through a single contact point; entrepreneurship education is included in school curricula ...[+++]

Les États membres doivent veiller à ce que: le délai de création d'une nouvelle entreprise n'excède pas une semaine[10]; les coûts de démarrage soient bas et ne correspondent qu'aux seuls coûts administratifs; les guichets uniques pour la création d'entreprise permettent aux entreprises de remplir leurs obligations réglementaires (notamment en matière d'enregistrement de la TVA) en un seul lieu et/ou par voie électronique; les formalités administratives relatives au recrutement du premier employé puissent être effectuées par l'intermédiaire d'un point de contact unique; des notions entrepreneuriales soient introduites dans les cursus ...[+++]


- The knowledge-based economy is becoming a reality, with strong Internet take-up in 93% of schools, as well as in businesses, public administration and households, and thanks to the gradual development of the European Research Area.

- L'économie de la connaissance commence à devenir concrète comme l'illustrent, d'une part, la forte pénétration d'Internet dans 93% des écoles, mais aussi dans les entreprises, les administrations publiques et les ménages ; et d'autre part, la mise en place progressive de l'espace européen de la recherche.


to bring every citizen, home and school, every business and every administration into the digital age and online.

faire passer chaque citoyen, chaque foyer et chaque école, chaque entreprise et chaque administration à l'ère numérique et à la communication en ligne.


*bringing all citizens, households, businesses, schools and administrations into the digital era and giving them on-line access.

*faire entrer tous les citoyens, ménages, entreprises, écoles et administrations dans l'ère numérique et leur donner un accès en ligne.


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If we talk to some of professors and administrators at the universities who teach public administration, we learn that the skills being taught in public administration courses are not dissimilar from many of the courses being taught in business schools.

En discutant avec certains professeurs et administrateurs qui enseignent l'administration au niveau universitaire, on se rend compte que les aptitudes que l'on enseigne dans le cadre des cours d'administration sont plutôt semblables à bon nombre de cours que l'on trouve dans les écoles de commerce.


There has been some progress: 6 million jobs created since 1999, in spite of the economic slowdown; significant improvements in long-term unemployment and the rate of female employment; opening up to competition of several strategic network markets (telecommunications, energy, rail freight, etc.); internet take-up in schools, businesses, public administrations and households.

L'analyse de progrès fait apparaître des avancées positives : création de 6 millions d'emplois depuis 1999, malgré le ralentissement économique ; améliorations significatives du chômage de longue durée et du taux d'emploi féminin ; ouverture de plusieurs marchés stratégiques de réseaux (télécommunications, énergie, transport ferroviaire.); pénétration d'Internet dans les écoles, les entreprises, les administrations publiques et les ménages.


Paavo OKKO, Vice-Chancellor of the Turku School of Economics and Business Administration (roundtable moderator) Mikko LEINO, Director of Nokia Pauliina HAIJANEN, member of the Regional Council of South West Finland, member of the Committee of the Regions Tapio KUISMA, Managing Director of Valmet Automotive, Turku Jaakko KUOSMANEN, Managing Director of ICT Turku Juha KASKINEN, Director of Finland Futures Research Center, Turku School of Economics and Business Administration Out ...[+++]

Paavo OKKO, vice-chancelier de l'École d'économie et d'administration des affaires de Turku (modérateur de la Table ronde) Mikko LEINO, directeur de Nokia Pauliina HAIJANEN, conseillère régionale du Sud-Ouest de la Finlande et membre du Comité des régions Tapio KUISMA, directeur exécutif de Valmet Automotive (Turku) Jaakko KUOSMANEN, directeur exécutif d'ICT Turku Juha KASKINEN, directeur de l'Institut de recherche prospective, École d'économie et d'administration des affaires de Turku Outi SLOTBOOM, Commission européenne, directi ...[+++]


Establish by the end of 2007 a “one-stop-shop” to help budding entrepreneurs and allow businesses to fulfil all administrative requirements in one place; Halve the time needed to set up a business by 2007, set the common goal of one week or less and ensure that recruitment of a first employee needs only one public administration contact point; Add entrepreneurship to all national schools curricula by the end of 2007; Set up a sy ...[+++]

Créer, d’ici à la fin de 2007, un “guichet unique” pour aider les entrepreneurs en herbe et permettre aux entreprises de s’acquitter de toutes leurs formalités administratives en un seul endroit; Réduire de moitié d’ici à 2007 le délai nécessaire à la création d’une entreprise, se fixer comme objectif commun une semaine au maximum et faire en sorte que le recrutement d’un premier salarié ne nécessite qu’un seul point de contact avec l’administration publique; Ajouter l’esprit d’entreprise dans tous les programmes nationaux des écoles d’ici à la fin de 2007; Mettre en place un système permettant de mesurer les charges administratives d ...[+++]


develop partnerships at all levels of public administration (national, regional and local), as well as between suppliers of educational services (schools, universities, etc.) and civil society in the broad sense (businesses, social partners, local associations, etc.).

développer des partenariats à tous les niveaux de l'administration publique (national, régional et local), ainsi qu’entre les fournisseurs de services éducatifs (écoles, universités, etc.) et la société civile au sens large (entreprises, partenaires sociaux, associations locales, etc.).


This afternoon, we are privileged to have with us the representatives of the Canadian Federation of Business School Deans: Mr. Timothy-Daniel Daus, Director of Operations; Mr. Bernard Garnier, Dean of the Faculty of Administrative Studies at Laval University; and Mr. David Conrath, former Dean of the Michael G. de Groote School of Business at McMaster University.

Cet après-midi, nous avons le privilège d'avoir parmi nous des représentants de la Fédération canadienne des doyens des écoles d'administration, entre autres M. Timothy-Daniel Daus, directeur des opérations; M. Bernard Garnier, doyen de la Faculté des sciences de l'administration de l'Université Laval; et M. David Conrath, ancien doyen de l'École des affaires Michael G. de Groote de l'Université McMaster.


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