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Sea-borne container traffic
Sea-borne goods traffic

Vertaling van "Sea-borne container traffic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sea-borne container traffic

trafic maritime des containers


sea-borne goods traffic

mouvement maritime de marchandises
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Mediterranean bears 30% of global sea-borne trade in volume from or into its more than 450 ports and terminals, and a quarter of worldwide sea-borne oil traffic.

La mer Méditerranée concentre en volume 30 % du commerce maritime mondial en provenance ou à destination de ses quelque 450 ports et terminaux et un quart du trafic pétrolier maritime mondial.


9". international maritime traffic" means journeys at sea and in coastal waters by water-borne vessels of all flags, save fishing vessels, that depart from the territory of one country and arrive in the territory of another country.

9. «trafic maritime international»: les déplacements en mer et dans les eaux côtières de navires, quel que soit leur pavillon, à l'exception des navires de pêche, qui quittent le territoire d’un pays et arrivent sur le territoire d’un autre pays.


9". international maritime traffic" means journeys at sea and in coastal waters by water-borne vessels of all flags, save fishing vessels, that depart from the territory of one country and arrive in the territory of another country;

9. «trafic maritime international»: les déplacements en mer et dans les eaux côtières de navires, quel que soit leur pavillon, à l'exception des navires de pêche, qui quittent le territoire d’un pays et arrivent sur le territoire d’un autre pays;


The Commission could also assess the feasibility of clarifying the provisions of Directive 2002/59/EC that established the Community vessel traffic monitoring system and which obliges the Member States to ensure that the master of a ship reports to responsible coastal stations any sight of containers drifting at sea.

La Commission pourrait également évaluer la possibilité de clarifier les dispositions de la directive 2002/59/CE qui établit un système communautaire de suivi du trafic des navires, et oblige les États membres à veiller à ce que les capitaines de navires signalent aux centres côtiers la vue de tout conteneur dérivant en mer.


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The Commission could also assess the feasibility of clarifying the provisions of Directive 2002/59/EC that established the Community vessel traffic monitoring system and which obliges the Member States to ensure that the master of a ship reports to responsible coastal stations any sight of containers drifting at sea.

La Commission pourrait également évaluer la possibilité de clarifier les dispositions de la directive 2002/59/CE qui établit un système communautaire de suivi du trafic des navires, et oblige les États membres à veiller à ce que les capitaines de navires signalent aux centres côtiers la vue de tout conteneur dérivant en mer.


Recognising that expansion of CSI should occur as quickly as possible for all ports within the European Community where the exchange of sea-container traffic with the United States of America is more than de minimis and where certain minimum requirements are met and where adequate inspection technology exists,

reconnaissant que l'ISC devrait être étendue le plus rapidement possible à tous les ports de la Communauté à partir desquels les échanges de marchandises par conteneurs maritimes avec les États-Unis ne peuvent être considérés comme négligeables, où certaines exigences minimales sont satisfaites et qui disposent de technologies d'inspection adéquates,


Recognising that expansion of CSI should occur as quickly as possible for all ports within the European Community where the exchange of sea-container traffic with the United States of America is more than de minimis and where certain minimum requirements are met and where adequate inspection technology exists,

reconnaissant que l'ISC devrait être étendue le plus rapidement possible à tous les ports de la Communauté à partir desquels les échanges de marchandises par conteneurs maritimes avec les États-Unis ne peuvent être considérés comme négligeables, où certaines exigences minimales sont satisfaites et qui disposent de technologies d'inspection adéquates,


26. Calls on the Commission to make a proposal for tracing (by means of transponders) containers and other loading units containing dangerous goods, so that they can be located after being lost at sea; calls on the Commission to further develop the SafeSeaNet European data exchange platform in order to add new functionalities and integrate new technological developments, such as transponders; urges the Member States to fully use this system with a view to closer monitoring of traffic and better identification of ships likely to pose ...[+++]

26. demande à la Commission de présenter une proposition relative à la traçabilité (via transpondeur) de conteneurs et d'autres unités de chargement contenant des substances dangereuses, de sorte qu'ils puissent être retrouvés en mer; demande à la Commission de poursuivre le développement de la plate-forme d'échange de données européennes SafeSeaNet, afin d'y ajouter de nouvelles fonctions et d'y intégrer de nouvelles évolutions technologiques, telles que les transpondeurs; invite instamment les États membres à exploiter à fond ce système afin de surveiller plus étroitement le trafic ...[+++]


24. Calls on the Commission to make a proposal for tracing (by means of transponders) containers and other loading units containing dangerous goods, so that they can be located after being lost at sea; calls on the Commission to further develop the SafeSeaNet European data exchange platform in order to add new functionalities and integrate new technological developments, such as transponders; urges the Member States to fully use this system with a view to closer monitoring of traffic and better identification of ships likely to pose ...[+++]

24. demande à la Commission de présenter une proposition relative à la traçabilité (via transpondeur) de conteneurs et d'autres unités de chargement contenant des substances dangereuses, de sorte qu'ils puissent être retrouvés en mer; demande à la Commission de poursuivre le développement de la plate-forme d'échange de données européennes SafeSeaNet, afin d'y ajouter de nouvelles fonctions et d'y intégrer de nouvelles évolutions technologiques, telles que les transpondeurs; invite instamment les États membres à exploiter à fond ce système afin de surveiller plus étroitement le trafic ...[+++]


2. The Committee agrees with the Commission that the relevant market is the market for the provision of stevedoring services for transhipment traffic carried by deep-sea container vessels in Northern Europe.

2. Le comité est d'accord avec la Commission pour considérer que le marché pertinent est celui des services d'arrimage pour le transbordement de conteneurs, transportés par des navires de haute mer, en Europe du Nord.




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Date index: 2021-04-25
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