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Covering disc
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Covering-up disk
Disc coverer
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Disk coverer
Disk hillers
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Ridging disk
Select cover glass circle
Selective coating
Selective covering
Selective mutism
Selective radiation coating
Selective surface
Selective translucent cover
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Vegetal cover
Vegetation cover
Vegetation mat
Vegetational cover
Vegetative cover
Window

Traduction de «Selective covering » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
selective covering | selective surface

surface sélective


selective surface | selective coating | selective covering | selective radiation coating

surface sélective | revêtement sélectif | couche sélective




covering disc | covering disk | covering-up disc | covering-up disk | disc coverer | disc hillers | disk coverer | disk hillers | ridging disc | ridging disk

disque butteur | recouvreur à disque


Definition: Characterized by a marked, emotionally determined selectivity in speaking, such that the child demonstrates a language competence in some situations but fails to speak in other (definable) situations. The disorder is usually associated with marked personality features involving social anxiety, withdrawal, sensitivity, or resistance. | Selective mutism

Définition: Trouble caractérisé par un refus, lié à des facteurs émotionnels, de parler dans certaines situations déterminées. L'enfant est capable de parler dans certaines situations, mais refuse de parler dans d'autres situations (déterminées). Le trouble s'accompagne habituellement d'une accentuation nette de certains traits de personnalité, par exemple d'une anxiété sociale, d'un retrait social, d'une hypersensibilité ou d'une opposition. | Mutisme sélectif


aperture cover | collector cover | cover | cover plate | cover window | window

couvercle | couverture d'un capteur | vitrage


selective translucent cover

fenêtre supérieure à transparence sélective


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lit en housse | lit à housse


vegetational cover | vegetation cover | plant cover | vegetal cover | vegetative cover | vegetable cover

couvert végétal | couverture végétale


vegetation cover [ vegetative cover | plant cover | ground cover | vegetal cover | vegetational cover | vegetation mat ]

couverture végétale [ couvert végétal | tapis végétal | manteau végétal ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The regions selected covered nearly all Member States and included Objective 1 regions as well as other regions either with areas eligible for Objective 2 or not eligible for Structural Fund assistance at all [82].

Les régions sélectionnées dans presque tous les Etats membres incluent des régions d'Objectif 1 ainsi que d'autres régions, avec des zones éligibles à l'Objectif 2 ou sans zones éligibles aux Fonds structurels.


Moreover, as regards the test paper for the version of the subject on which the applicant was examined in the case study, the Tribunal holds that, although according to case-law a document is covered by the secrecy surrounding the proceedings of the selection board where communication of the document is liable to disclose the attitudes adopted by individual members of the selection board or assessments of a personal and comparative nature with regard to the candidates (Konstantopoulou v Court of Justice, paragraph 27), the confidentia ...[+++]

En outre, en ce qui concerne la copie de la variante du sujet que le requérant a eu à traiter pour l’étude de cas, le Tribunal relève que, si selon la jurisprudence, un document est couvert par le secret des travaux du jury lorsque sa communication est susceptible de trahir les attitudes individuelles prises par les membres du jury ou les appréciations émises, à caractère personnel ou comparatif, concernant les candidats (arrêt Konstantopoulou/Cour de justice, précité, point 27), la confidentialité entourant les travaux du jury de concours n’exclut pas que la confidentialité d’un document d’une procédure de concours soit justifiée par d’ ...[+++]


251. Welcomes the achievement of 99,35 % of the implementation of the LIFE+ operational budget, especially as the budget authority had increased the commitment appropriations by EUR 29 000 000 compared to the Commission's initial proposal; notes that, under the third call for the LIFE+ programme, 210 projects were selected covering actions in the fields of Nature Biodiversity (84), Environment Policy Governance (115), and Information Communication (11);

251. se félicite du taux d'exécution de 99,35 % du budget opérationnel LIFE+, en particulier parce que l'autorité budgétaire a augmenté les crédits d'engagement de 29 000 000 EUR par rapport à la proposition initiale de la Commission; constate que 210 projets ont été retenus au titre du troisième appel afférent au programme LIFE+ qui couvrent des actions dans les domaines de la nature et de la biodiversité (84), de la politique et de la gouvernance environnementale (115), de l'information et de la communication (11);


5. Welcomes the achievement of 99.35 % of the implementation of the LIFE+ operational budget, especially as the budget authority increased the commitment appropriations by EUR 29 000 000 compared to the Commission's initial proposal; notes that, under the third call for the LIFE+ programme, 210 projects were selected covering actions in the areas of nature biodiversity (84), environment policy governance (115), and information communication (11);

5. se félicite du taux d'exécution de 99,35 % du budget opérationnel LIFE+, en particulier parce que l'autorité budgétaire a augmenté les crédits d'engagement de 29 000 000 EUR par rapport à la proposition initiale de la Commission; constate que 210 projets ont été retenus au titre du troisième appel afférent au programme LIFE+ qui couvrent des actions dans les domaines de la nature et de la biodiversité (84), de la politique et de la gouvernance environnementale (115), de l'information et de la communication (11);


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250. Welcomes the achievement of 99,35 % of the implementation of the LIFE+ operational budget, especially as the budget authority had increased the commitment appropriations by EUR 29 000 000 compared to the Commission's initial proposal; notes that, under the third call for the LIFE+ programme, 210 projects were selected covering actions in the fields of Nature Biodiversity (84), Environment Policy Governance (115), and Information Communication (11);

250. se félicite du taux d'exécution de 99,35 % du budget opérationnel LIFE+, en particulier parce que l'autorité budgétaire a augmenté les crédits d'engagement de 29 000 000 EUR par rapport à la proposition initiale de la Commission; constate que 210 projets ont été retenus au titre du troisième appel afférent au programme LIFE+ qui couvrent des actions dans les domaines de la nature et de la biodiversité (84), de la politique et de la gouvernance environnementale (115), de l'information et de la communication (11);


18. Observes that in general the FMPA does not contain a comprehensive agreement on the free movement of services, with the latter only being very selectively covered by specific bilateral agreements; stresses that a comprehensive agreement on the free movement of services would bring significant economic benefits for both sides; calls on the Commission and Switzerland, therefore, to explore the possibility of launching negotiations with the aim of concluding an all-encompassing agreement on the free movement of services;

18. constate que, dans l’ensemble, l’accord sur la libre circulation des personnes ne contient pas d’accord global sur la libre circulation des services, celle-ci n’étant que très sélectivement couverte par des accords bilatéraux spécifiques; souligne qu'un tel accord global sur la libre circulation des services produirait des avantages économiques considérables pour les deux parties en présence; demande par conséquent à la Commission et à la Suisse d’explorer la possibilité d’ouvrir des négociations visant à conclure un tel accord;


18. Observes that in general the FMPA does not contain a comprehensive agreement on the free movement of services, with the latter only being very selectively covered by specific bilateral agreements; stresses that a comprehensive agreement on the free movement of services would bring significant economic benefits for both sides; calls on the Commission and Switzerland, therefore, to explore the possibility of launching negotiations with the aim of concluding an all-encompassing agreement on the free movement of services;

18. constate que, dans l'ensemble, l'accord sur la libre circulation des personnes ne contient pas d'accord global sur la libre circulation des services, celle-ci n'étant que très sélectivement couverte par des accords bilatéraux spécifiques; souligne qu'un tel accord global sur la libre circulation des services produirait des avantages économiques considérables pour les deux parties en présence; demande par conséquent à la Commission et à la Suisse d'explorer la possibilité d'ouvrir des négociations visant à conclure un tel accord;


For the purposes of the present appeal, it must first be stated that the Civil Service Tribunal recalled that any decision relating to a specific individual which is taken under the Staff Regulations and adversely affects that person must state the reasons on which it is based, on the one hand, to enable the competent court to review the legality of the decision and, on the other, to provide the person concerned with the information necessary to allow him to ascertain whether or not the decision is well founded and to enable him to decide whether to bring an action. It added, however, referring to Case C‑254/95 P Parliament v Innamorati [1996] ECR I‑3423, paragraphs 24 to 28, that, as far as concerns decisions taken by a ...[+++]

Aux fins du présent pourvoi, en premier lieu, il convient de relever que le Tribunal de la fonction publique a rappelé que toute décision individuelle prise en application du statut et faisant grief doit être motivée, et que l’obligation de motivation a pour objet, d’une part, de permettre au juge d’exercer son contrôle sur la légalité de la décision et, d’autre part, de fournir à l’intéressé les indications nécessaires pour savoir si la décision est ou non fondée et lui permettre d’apprécier l’opportunité de l’introduction d’un recours. Il a néanmoins ajouté, en faisant référence à l’arrêt de la Cour du 4 juillet 1996, Parlement/Innamorati (C‑254/95 P, Rec. p. I‑3423, points 24 à 28), que, en ce qui ...[+++]


In that connection, although the Civil Service Tribunal, accepted that it was not for it to determine the items of information which the Commission must communicate to the person concerned in order to satisfy its obligation to state reasons, it observed, in particular, that certain additional particulars, such as the intermediate marks for each of the assessment criteria laid down in the notice of competition and the evaluation sheets, could have been sent to Mr Meierhofer with any items of information covered by the secrecy of the selection board’s proceedings blacked out wi ...[+++]

À cet égard, le Tribunal de la fonction publique, tout en admettant qu’il ne lui appartenait pas de déterminer les éléments d’information que la Commission devait communiquer à l’intéressé afin de satisfaire à son obligation de motivation, a notamment observé que certaines indications supplémentaires, comme les notes intermédiaires pour chacun des critères d’évaluation fixés dans l’avis de concours et les fiches d’évaluation avec occultation des éléments couverts par le secret des travaux du jury, auraient pu être communiquées à M. Meierhofer sans divulgation ni des attitudes prises par les membres individuels du jury, ni d’éléments aya ...[+++]


The specification covered by the trade mark application does not contain any indication that the goods are meant for a select clientele and are marketed through a selective distribution system.

En effet, la spécification couverte par la demande de marque n’indiquerait pas que les produits sont destinés à une clientèle déterminée et qu’ils sont commercialisés par un système de distribution sélective.




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'Selective covering' ->

Date index: 2020-12-13
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