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Canadian Trade Commissioner Service
Distributive and service trade statistics
GATS
General Agreement on Trade in Services
Manufacturer's trademark
Product brand
Service mark
Service trades
Services
Services trade
Stamp of origin
TAS
Time trade off analysis
Trade Administration Service
Trade Administration Services Offices
Trade Commissioner Service
Trade in services
Trade mark
Trade mark licences
Trade statistics
Trademark
United Service Union
United Services Trade Union

Vertaling van "Service trades " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


trade statistics [ distributive and service trade statistics(UNBIS) ]

statistique commerciale


United Service Union | United Services Trade Union

syndicat des services


Director, Directorate General Commerce, Crafts and Service Trades

Directeur général, Direction générale du Commerce, de l'Artisanat et des Services


GATS [ General Agreement on Trade in Services ]

GATS [ accord général sur le commerce des services | AGCS ]


trade in services [ services trade ]

commerce des services


Trade Administration Service [ TAS | Trade Administration Services Offices ]

Service d'administration des politiques commerciales [ SAPC | Services d'administration des politiques commerciales | Bureaux des services d'administration des politiques commerciales ]


Canadian Trade Commissioner Service [ Trade Commissioner Service ]

Service des délégués commerciaux du Canada [ Service des délégués commerciaux ]


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

marque [ marque d'origine | marque de fabrication | marque de fabrique | marque de produit | marque de service ]


Time trade off analysis

analyse de compromis en fonction du temps
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EU trade agreements do not and will not prevent governments, at any level, from providing, supporting or regulating services in areas such as water, education, health, and social services, nor will they prevent policy changes regarding the financing or organisation of these services.Trade agreements will not require governments to privatise any service, nor will they prevent governments from expanding the range of services they offer to the public.

Les accords commerciaux de l’UE n’empêchent pas et n’empêcheront pas les gouvernements, à tous les niveaux, de fournir des services de soutien ou de réglementation dans des domaines tels que l’eau, l’éducation, la santé et les services sociaux. Ils ne s’opposeront pas davantage à des changements de stratégie concernant le financement ou l’organisation de ces services. Les accords commerciaux n’obligeront pas les gouvernements à privatiser un quelconque service et ne les empêcheront pas non plus d’élargir la gamme de services qu’ils proposent au public.


Technology has changed that, and EU exports of services have doubled in 10 years, up to EUR 728 billion in 2014.Furthermore, beyond services trade per se, manufacturing companies now increasingly buy, produce and sell services that allow them to sell their products.

La technologie a changé la donne et les exportations de services de l’UE ont doublé en dix ans pour atteindre 728 milliards d’euros en 2014.En outre, au-delà des échanges de services en eux-mêmes, les entreprises manufacturières achètent, produisent et vendent de plus en plus de services qui leur permettent de vendre leurs produits.


The absence of dynamism in intra-EU services trade becomes clear when mirrored against EU's global trade in services.

L’absence de dynamisme des échanges de services intra-UE est flagrante au regard de la place qu’occupe l’UE dans le commerce mondial des services.


13. Considers that due priority should be given at WTO level to trade and investment barriers that affect the service sectors, including ICT and telecommunications, professional and business services, financial services, e-commerce, construction, retail and distribution; these non-tariff measures, including domestic regulations, ownership restrictions and various crisis measures (including discriminatory provisions in public procurement), are of particular importance given the higher value added of services trade and the EU’s positio ...[+++]

13. est d'avis que la priorité devrait être dûment accordée, au niveau de l'OMC, aux obstacles au commerce et aux investissements qui touchent les secteurs des services, notamment les TIC et les télécommunications, les services professionnels et aux entreprises, les services financiers, le commerce en ligne, la construction, le commerce de détail et la distribution; estime que ces mesures non tarifaires, notamment les réglementations nationales, les restrictions en matière de propriété et diverses mesures de lutte contre la crise (do ...[+++]


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13. Considers that due priority should be given at WTO level to trade and investment barriers that affect the service sectors, including ICT and telecommunications, professional and business services, financial services, e-commerce, construction, retail and distribution; these non-tariff measures, including domestic regulations, ownership restrictions and various crisis measures (including discriminatory provisions in public procurement), are of particular importance given the higher value added of services trade and the EU’s positio ...[+++]

13. est d'avis que la priorité devrait être dûment accordée, au niveau de l'OMC, aux obstacles au commerce et aux investissements qui touchent les secteurs des services, notamment les TIC et les télécommunications, les services professionnels et aux entreprises, les services financiers, le commerce en ligne, la construction, le commerce de détail et la distribution; estime que ces mesures non tarifaires, notamment les réglementations nationales, les restrictions en matière de propriété et diverses mesures de lutte contre la crise (do ...[+++]


24. Considers that due priority should be given to trade and investment barriers that affect European service sectors, including ICT and telecommunication, professional and business services, financial services, construction, retail and distribution; these non-tariff measures, including domestic regulations, ownership restrictions and various crisis measures (including discriminatory provisions in public procurement), are of particular importance given the higher value-added of services trade and the EU's position as the largest expo ...[+++]

24. est d'avis que la priorité devrait être dûment accordée aux obstacles au commerce et aux investissements qui touchent les secteurs européens des services, notamment les TIC et les télécommunications, les services professionnels et les entreprises, les services financiers, la construction, le commerce de détail et la grande distribution; ces mesures non tarifaires, y compris les réglementations nationales, les restrictions de propriété et les nombreuses mesures de lutte contre la crise (y compris les dispositions discriminatoires ...[+++]


Unanimity is, however, the rule in the case of certain agreements relating to the common commercial policy: trade in services, trade aspects of intellectual property, and foreign direct investment, where the agreements include provisions for which unanimity is required for adopting internal rules (Article 207(4) TFEU); trade in cultural and audiovisual services where the agreements could jeopardise cultural and language diversity in the Union; and, in certain circumstances, agreements on social services, education and health (Article 207(4)(b) TFEU).

L'unanimité est cependant de règle en ce qui concerne certains accords en matière de politique commerciale commune: commerce des services, aspects commerciaux de la propriété intellectuelle et investissements étrangers directs quand ces accords contiennent des dispositions pour lesquelles l'unanimité est requise pour l'adoption des règles au plan interne (article 207, paragraphe 4, du TFUE); commerce des services culturels et audiovisuels lorsque ces accords risquent de porter atteinte à la diversité culturelle et linguistique de l'Union, et pour les accords dans le domaine des services sociaux, d'éducation et de santé dans certaines co ...[+++]


They have been able to move up the value-added chain to higher-price and higher-margin activities in financial services, business services, trade, high-value manufacturing, tourism, retail and other services.

Ils sont parvenus à s'élever dans la chaîne de valeur, vers des activités à fortes marges, dans le domaine des services financiers, des services aux entreprises, du commerce, de l'industrie manufacturière à haute valeur ajoutée, du tourisme, du commerce de détail et d'autres services.


We would like the Commission to consider the different scenarios that might arise and assess the effects that they might bring to competition in, and the pricing of, listing services, trading services, information services and, not least, important post– trade services, clearing and settlement.

Nous voudrions que la Commission étudie les différents scénarios susceptibles de se produire et évalue leurs effets potentiels sur la concurrence et les tarifs des services de cotation, de courtage, d’information et surtout des importants services post-négociation que sont la compensation et le règlement.


trade marks which consist exclusively of signs or indications which may serve, in trade, to designate the kind, quality, quantity, intended purpose, value, geographical origin or the time of production of the goods or of rendering of the service, or other characteristics of the goods or service; trade marks which consist exclusively of signs or indications which have become customary in the current language or in the bona fide and established practices of the trade.

les marques qui sont composées exclusivement de signes ou d’indications pouvant servir, dans le commerce, pour désigner l’espèce, la qualité, la quantité, la destination, la valeur, la provenance géographique ou l’époque de la production du produit ou de la prestation du service, ou d’autres caractéristiques de ceux‑ci.




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Date index: 2021-12-28
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