(1825) With this funding the CBC offers and extensive array of separate services: English and French television networks; English and French AM mono and FM stereo radio networks, free of commercial advertising; CBC North which covers more than four million square kilometres encompassing the Yukon, Northwest Territories, and Arctic Quebec by providing radio and television programs in English, French and eight native languages, also provides specialized training services for native broadcasters and journalists; Newsworld, 24-hour national satellite to cable English language news and information service funded entirely by cable subscription and commercial advertising revenues but achieves its quality level by making extensive re-use of news
...[+++] and current affairs programming that is drawing on public funding; Radio Canada International, a shortwave radio service which broadcasts in seven languages, provides material specifically targeted for Canadians abroad, consisting of the most popular domestic CBC programs, and plays an important role in promoting Canadian artists abroad, is managed by the CBC and financed by the Department of Foreign Affairs.lement de la publicité télévisée, ce qui portera ses ressources à 1,4 milliard de dollars (1825) Avec cet argent, la SRC offre toute une gamme de services: -les réseaux de télévision anglais et françai
s; -les réseaux de radio MA mono et MF stéréo, sans publicité, en anglais et en français; -le service du Nord qui couvre plus de quatre millions de kilomètres carrés au Yukon, dans les Territoires du Nord-Ouest et au Québec arctique et diffuse des programmes de radio et de télévision en anglais, en français et dans huit langues autochtones, et qui forme aussi des annonceurs et des journalistes autochtones; -Newsworld, le service national
...[+++] d'information 24 heures sur 24 sur câble via satellite, en anglais, qui est entièrement financé par les abonnements au câble et les recettes publicitaires, mais parvient à un bon niveau de qualité en ayant recours aux informations et aux émissions d'actualité réalisées avec des fonds publics; -Radio Canada International, le service sur ondes courtes qui diffuse dans sept langues, essaie de faire parvenir aux Canadiens à l'étranger les émissions les plus populaires de Radio-Canada et joue un rôle important dans la promotion des artistes canadiens à l'étranger.