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Roll-move sprinkler lateral system
Side-rol wheel system
Side-roll sprinkler system
Side-roll type system
Wheel mover system

Vertaling van "Side-roll sprinkler system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
side-rol wheel system [ side-roll sprinkler system | wheel mover system ]

arroseur automoteur à rampe mobile en ligne


roll-move sprinkler lateral system | side-roll type system

système à tuyauterie d'arrosage sur roues
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
17. On agricultural land, construction or modification of a domestic or farm water supply well, pump house, water-tank loading facility, dugout to hold water for consumption by livestock, centre pivot or side roll sprinkler if the construction or modification

17. Sur une terre agricole, construction ou modification d’un puits d’approvisionnement domestique ou agricole, d’une station de pompage, d’une installation de chargement de réservoir à eau, d’un étang-réservoir servant à stocker l’eau pour l’abreuvement du bétail, d’un système d’irrigation à arroseur rotatif ou d’un arroseur automoteur à rampe mobile en ligne, si cette activité :


21. The construction, limited expansion or modification of a centre pivot or side roll sprinkler on agricultural land that will not entail the deposit of waste into a water body.

21. La construction, l’agrandissement de faible envergure ou la modification d’un système d’irrigation à arroseur géant ou d’un arroseur automoteur à rampe mobile en ligne sur une terre agricole, qui n’entraînera pas le dépôt de déchets dans un plan d’eau.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctio ...[+++]


This basic parameter specifies the interface requirements between the track-side train detection systems and rolling stock.

Ce paramètre fondamental décrit l’interface entre les systèmes «sol» de détection des trains et le matériel roulant.


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a general description of the roll-over protection structure’s shape and construction including materials and fixings; external dimensions of tractor with protection structure fitted; main interior dimensions; minimum clearance from steering wheel; lateral distance from steering wheel to protection structure sides; height of protection structure roof above seat or seat reference point and above foot platform if there is one; details of provisions for normal entry and exit and for escape as determined by the protection structure parts; and details of heating and, where appropriate, ventilation system;

une description générale de la forme et de la construction du dispositif de protection en cas de renversement, y compris les matériaux et attaches; les dimensions extérieures du tracteur équipé du dispositif de protection; les principales dimensions intérieures; le dégagement minimal par rapport au volant de direction; la distance latérale entre le volant et les faces latérales du dispositif de protection; la hauteur du toit du dispositif de protection au-dessus du siège ou du point de référence du siège et, le cas échéant, du repose-pieds; des précisions concernant le mode normal d’entrée et de sortie et les possibilités de se dégager, déterminées par la structure du dispositif de protection; enfin, des détails sur le ...[+++]


Despite these extremely encouraging findings, an automatic cause and effect relationship plainly cannot be assumed to apply: given the long service life of signalling installations and rolling stock, ERTMS and conventional systems will inevitably coexist side by side for several years.

En dépit de ces arguments extrêmement positifs, l'on ne pourra de toute évidence pas partir du principe que la transition sera automatique: en raison de la longue durée de vie des installations de signalisation et du matériel roulant, l'ERTMS et les systèmes traditionnels cohabiteront inévitablement pendant plusieurs années.


‘wrong side signalling failure’ means any technical failure of a signalling system (either to infrastructure or to rolling stock), resulting in signalling information less restrictive than that demanded.

«Panne de signalisation contraire à la sécurité»: toute défaillance technique d'un système de signalisation (d'infrastructure ou de matériel roulant) qui présente une information moins restrictive que celle requise.


The test report shall be attached to the EEC component type-approval certificate referred to in Annex VII. The presentation of the report shall be as shown in Annex V. The report shall include: 5.1.1. a general description of the roll-over protection structure's shape and construction including materials and fixings ; external dimensions of tractor with protection structure fitted ; main interior dimensions ; minimum clearance from steering wheel ; lateral distance from steering wheel to protection structure sides ; height of protection structure roof above seat or seat reference point and above foot platform if there is one ; details of provisions for normal entry and exit and for escape as determined by the protection structure pa ...[+++]

Le procès-verbal d'essai est joint à la fiche d'homologation CEE visée à l'annexe VII. Un modèle pour sa présentation figure à l'annexe V. Le procès-verbal doit contenir: 5.1.1. une description générale de la forme et de la construction du dispositif de protection en cas de renversement, y compris les matériaux et attaches ; les dimensions extérieures du tracteur équipé du dispositif de protection ; les principales dimensions intérieures ; le dégagement minimal par rapport au volant de direction ; la distance latérale entre le volant et les faces latérales du dispositif de protection ; la hauteur du toit du dispositif de protection au-dessus du siège ou du point de référence du siège et, le cas échéant, du repose-pieds ; des précisi ...[+++]




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Date index: 2021-09-14
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