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Information System for Public Procurement
Information system for public procurement
SIMAP
Signage Supply Information System
Signage procurement information system
System of Information on Public Procurement

Vertaling van "Signage procurement information system " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
signage procurement information system

système d'information sur l'acquisition de la signalisation


Signage Supply Information System

Système d'information sur l'approvisionnement en signalisation


System of Information on Public Procurement | SIMAP [Abbr.]

Système d'information pour les marchés publics | SIMAP [Abbr.]


Information System for Public Procurement

Système d'information sur les marchés publics


information system for public procurement | SIMAP [Abbr.]

système d'information pour les marchés publics européens | SIMAP [Abbr.]


information system for public procurement

système d'information sur les marchés publics
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This obligation is particularly targeted at the publication of information notices according to the standard formulas of the Commission, accessible on the information system for European public procurement (SIMAP).

Cette obligation se traduit notamment par la publication d’avis d’information rédigés selon les formulaires standards de la Commission, accessibles sur le système d’information pour les marchés publics (SIMAP).


Measures to achieve efficient installed systems include best practice information, labelling and its extension into local information schemes, the incorporation of energy efficiency into public procurement, and measures to promote the upgrading of outmoded systems.

Les mesures en faveur de systèmes économes en énergie comprennent la diffusion des bonnes pratiques, l'étiquetage et son extension à des systèmes d'information locaux, l'inclusion de l'efficacité énergétique dans les marchés publics et des mesures de modernisation des systèmes dépassés.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R1300 - EN - Commission Regulation (EU) No 1300/2014 of 18 November 2014 on the technical specifications for interoperability relating to accessibility of the Union's rail system for persons with disabilities and persons with reduced mobility Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 1300/2014 // (Text with EEA relevance) // Appendix A // Standards or Normative Documents Referred to in this TSI // Appendix B // Temporary prioritization rule for the upgrade/rene ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R1300 - EN - Règlement (UE) n ° 1300/2014 de la Commission du 18 novembre 2014 sur les spécifications techniques d'interopérabilité relatives à l'accessibilité du système ferroviaire de l'Union pour les personnes handicapées et les personnes à mobilité réduite Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 1300/2014 DE LA COMMISSION // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) // Appendice A // Normes ou documents normatifs visés par la présente STI // Append ...[+++]


This obligation is particularly targeted at the publication of information notices according to the standard formulas of the Commission, accessible on the information system for European public procurement (SIMAP).

Cette obligation se traduit notamment par la publication d’avis d’information rédigés selon les formulaires standards de la Commission, accessibles sur le système d’information pour les marchés publics (SIMAP).


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54. Welcomes the publication of the Commission study entitled ‘Identifying and Reducing Corruption in Public Procurement in the EU’, upon Parliament’s request, which develops a methodology to measure the costs of corruption in public procurement as regards EU funds; notes that the overall direct costs of corruption in public procurement for 2010 was estimated at EUR 1,4 to 2,2 billion for the five sectors studied in 8 Member States ; underlines the fact that the study recommended, inter alia, further transparency in public procurement, improved audit and evaluation mechanisms, the development of a central collection ...[+++]

55. se félicite de la publication, à la demande du Parlement, de l'étude de la Commission intitulée «Identifying and Reducing Corruption in Public Procurement in the EU» (détecter et réduire la corruption dans les marchés publics au sein de l'UE), qui définit une méthode de mesure des coûts de la corruption dans les marchés publics mettant en jeu les fonds de l'Union; observe que le coût direct total de la corruption dans les marchés publics en 2010 est estimé à un montant compris entre 1,4 et 2,2 milliards d'EUR pour les cinq secteurs étudiés dans huit États membres ; souligne que, parmi les recommandations formulées dans l'étude, fig ...[+++]


55. Welcomes the publication of the Commission study entitled ‘Identifying and Reducing Corruption in Public Procurement in the EU’, upon Parliament’s request, which develops a methodology to measure the costs of corruption in public procurement as regards EU funds; notes that the overall direct costs of corruption in public procurement for 2010 was estimated at EUR 1.4 to 2.2 billion for the five sectors studied in 8 Member States ; underlines the fact that the study recommended, inter alia, further transparency in public procurement, improved audit and evaluation mechanisms, the development of a central collection ...[+++]

55. se félicite de la publication, à la demande du Parlement, de l'étude de la Commission intitulée "Identifying and Reducing Corruption in Public Procurement in the EU" (détecter et réduire la corruption dans les marchés publics au sein de l'UE), qui définit une méthode de mesure des coûts de la corruption dans les marchés publics mettant en jeu les fonds de l'Union; observe que le coût direct total de la corruption dans les marchés publics en 2010 est estimé à un montant compris entre 1,4 et 2,2 milliards d'EUR pour les cinq secteurs étudiés dans huit États membres; souligne que, parmi les recommandations formulées dans l'étude, figu ...[+++]


Interception includes, but is not necessarily limited to, the listening to, monitoring or surveillance of the content of communications and the procuring of the content of data either directly, through access and use of the information systems, or indirectly through the use of electronic eavesdropping or tapping devices by technical means.

L’interception comprend, sans que cette liste soit limitative, l’écoute, le contrôle ou la surveillance du contenu des communications et l’obtention du contenu des données, soit directement, au moyen de l’accès aux systèmes d’information et de leur utilisation, soit indirectement, au moyen de l’utilisation de dispositifs d’écoute électroniques ou de dispositifs d’écoute par des moyens techniques.


4. Notes the information received relating to the control system which sets out to avoid or detect in time the persistent errors in procurement procedures; expects to receive the multi-annual procurement plan; accordingly reminds the Agency to continue improving the quality of its procurement system and to comply strictly with the requirements of the relevant rules on public procurement, so as to rectify the shortcomings pointed out by the Court of Auditors;

4. prend acte des informations données sur le système de contrôle mis en place pour éviter ou détecter à temps les erreurs persistantes dans les procédures de marché; tient à recevoir le plan pluriannuel de marchés; incite à nouveau l'Agence à poursuivre l'amélioration de son système de passation de marchés, ainsi qu'à respecter strictement les exigences de la réglementation pertinente en matière de marchés publics afin de remédi ...[+++]


4. Notes the information received relating to the control system which sets out to avoid or detect in time the persistent errors in procurement procedures; expects to receive the multi-annual procurement plan; accordingly reminds the Agency to continue improving the quality of its procurement system and to comply strictly with the requirements of the relevant rules on public procurement, so as to rectify the shortcomings pointed out by the Court of Auditors;

4. prend acte des informations données sur le système de contrôle mis en place pour éviter ou détecter à temps les erreurs persistantes dans les procédures de marché; tient à recevoir le plan pluriannuel de marchés; incite à nouveau l'Agence à poursuivre l'amélioration de son système de passation de marchés, ainsi qu'à respecter strictement les exigences de la réglementation pertinente en matière de marchés publics afin de remédi ...[+++]


4. Notes the information received relating to the control system which sets out to avoid or detect in time the persistent errors in procurement procedures; expects to receive the multi-annual procurement plan; accordingly reminds the Agency to continue improving the quality of its procurement system and to comply strictly with the requirements of the relevant rules on public procurement, so as to rectify the shortcomings pointed out by the Court of Auditors;

4. prend acte des informations données sur le système de contrôle mis en place pour éviter ou détecter à temps les erreurs persistantes dans les procédures de marché; tient à recevoir le plan pluriannuel de marchés; incite à nouveau l'Agence à poursuivre l'amélioration de son système de passation de marchés, ainsi qu'à respecter strictement les exigences de la réglementation pertinente en matière de marchés publics afin de remédi ...[+++]




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Date index: 2024-09-15
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