Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer managerial skills
Assist motor skill activities
Authoring problem
Bottleneck
Detect
Detect bottlenecks
Detect supply chain impediments
Facilitate motor skill activities
Facilitate motor skill activity
Generic competencies
Generic skills
Identify bottlenecks
Knowledge-acquisition bottleneck
Own management skills
People skills
People-oriented skills
Personal skills
Self-management skills
Skill bottleneck
Soft skills
Support motor skill activities
To protect queues at bottlenecks
Traffic bottleneck
Utilise management skills
Utilise managerial skills

Traduction de «Skill bottleneck » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


detect | detect supply chain impediments | detect bottlenecks | identify bottlenecks

détecter les goulets d'étranglement


bottleneck | traffic bottleneck

goulet | goulet d'étranglement | goulot | goulot d'étranglement


knowledge-acquisition bottleneck [ bottleneck | authoring problem ]

goulot d'étranglement de l'acquisition des connaissances [ goulot d'étranglement ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


self-management skills [ soft skills | generic skills | people-oriented skills | people skills | personal skills | generic competencies ]

savoir-être [ compétences non techniques | compétences générales ]


to protect queues at bottlenecks

contrôler les files d'attente aux goulets d'étranglement




facilitate motor skill activity | support motor skill activities | assist motor skill activities | facilitate motor skill activities

favoriser les activités motrices


administer managerial skills | utilise management skills | own management skills | utilise managerial skills

posséder des compétences de gestion
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Guideline n° 3 calls upon Member States to address labour shortages and skill bottlenecks through comprehensive policies that fully implement all elements of the Action Plan for Skills and Mobility.

La ligne directrice n° 3 invite les États membres à répondre aux pénuries de main-d'oeuvre et goulets d'étranglement en matière de qualifications au moyen de politiques globales mettant pleinement en oeuvre l'ensemble des éléments du plan d'action en matière de compétences et de mobilité.


This will require targeted vocational training of the existing work force towards "green-collar" job opportunities, addressing emerging skills bottlenecks and fostering these skills in education systems.

Il sera alors nécessaire d’assurer une formation professionnelle ciblée de la main-d’œuvre existante pour faire face aux possibilités d'emplois «verts», de remédier aux problèmes émergents de répartition de la main-d’œuvre qualifiée entre les filières et d’encourager l'acquisition de ces qualifications au sein des systèmes éducatifs.


Facilitating the adaptation of the workforce and of education and training systems requires targeted intervention by public authorities to avoid skills bottlenecks, support occupational transitions and enhance the responsiveness of the education and training systems to emerging skill and qualification demands.

Pour faciliter l’adaptation de la main-d’œuvre et celle des systèmes d’éducation et de formation, les pouvoirs publics devront mener une action ciblée permettant d’éviter les goulets d’étranglement pour certaines compétences, de faciliter les transitions vers de nouveaux emplois et d’accroître la capacité de réponse des secteurs de l’enseignement et de la formation aux demandes émergentes de compétences et de qualifications.


94. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

94. insiste sur le fait que l'Union doit faire face à une pénurie de main-d'œuvre qualifiée dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques (STIM), tandis qu'elle est confrontée à un excédent de diplômés en sciences sociales; estime que des initiatives supplémentaires sont nécessaires aux niveaux européen et national pour remédier aux goulets d'étranglement dans les emplois et les études liées aux disciplines STIM; recommande à la Commission et aux États membres de prendre des mesures pour renforcer l'attractivité et l'importance des filières STIM et d'encourager les jeunes, et notamment les femmes ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

24. insiste sur le fait que l'Union doit faire face à une pénurie de main-d'œuvre qualifiée dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques (STEM), tandis qu'elle est confrontée à un excédent de diplômés en sciences sociales; estime que des initiatives supplémentaires sont nécessaires aux niveaux européen et national pour remédier aux goulets d'étranglement dans les emplois et les études liées aux disciplines STEM; recommande à la Commission et aux États membres de prendre des mesures pour renforcer l'attractivité et la valeur des filières STEM et d'encourager les jeunes, et notamment les femmes, à ...[+++]


28. Recalls the skills mismatches and bottlenecks in many regions and sectors and the inability of certain education and training systems to cope with market demands and workers’ needs in this context; welcomes the reforms to vocational education and training systems undertaken by several Member States in order to adapt skills and competences to the labour market and to future workers’ needs, especially those of young people; stresses, in this context, the advantages of dual training systems; recalls that almost all Member States need to take further action and invest more in education and training, research, innovation and developmen ...[+++]

28. rappelle l'inadéquation des compétences et les goulets d'étranglement dans de nombreuses régions et de nombreux secteurs et l'inaptitude de certains systèmes d'enseignement et de formation à faire face aux exigences du marché et aux besoins des travailleurs; se félicite des réformes des systèmes d'enseignement et de formation professionnels entreprises par plusieurs États membres afin d'adapter les qualifications et compétences aux besoins du marché du travail et des futurs travailleurs, notamment celles des jeunes; souligne dans ce contexte les avantages des systèmes d'éducation en alternance; rappelle que presque tous les États ...[+++]


62. Recalls the skills mismatches and bottlenecks in many regions and sectors and the inability of certain education and training systems to cope with market demands and workers’ needs in this context; welcomes the reforms to vocational education and training systems undertaken by several Member States in order to adapt skills and competences to the labour market and to future workers’ needs, especially those of young people; stresses, in this context, the advantages of dual training systems; recalls that almost all Member States need to take further action and invest more in education and training, research, innovation and developmen ...[+++]

62. rappelle l'inadéquation des compétences et les goulets d'étranglement dans nombre de régions et de secteurs et l'inaptitude de certains systèmes d'enseignement et de formation à faire face aux exigences du marché et aux besoins des travailleurs; se félicite des réformes des systèmes d'enseignement et de formation professionnels entreprises par plusieurs États membres afin d'adapter les qualifications et compétences aux besoins du marché du travail et des futurs travailleurs, notamment celles des jeunes; souligne, dans ce contexte, les avantages des systèmes d'éducation en alternance; rappelle que presque tous les États membres doi ...[+++]


60. Recalls the skills mismatches and bottlenecks in many regions and sectors and the inability of certain education and training systems to cope with market demands and workers’ needs in this context; welcomes the reforms to vocational education and training systems undertaken by several Member States in order to adapt skills and competences to the labour market and to future workers’ needs, especially those of young people; stresses, in this context, the advantages of dual training systems; recalls that almost all Member States need to take further action and invest more in education and training, research, innovation and developmen ...[+++]

60. rappelle l'inadéquation des compétences et les goulets d'étranglement dans nombre de régions et de secteurs et l'inaptitude de certains systèmes d'enseignement et de formation à faire face aux exigences du marché et aux besoins des travailleurs; se félicite des réformes des systèmes d'enseignement et de formation professionnels entreprises par plusieurs États membres afin d'adapter les qualifications et compétences aux besoins du marché du travail et des futurs travailleurs, notamment celles des jeunes; souligne, dans ce contexte, les avantages des systèmes d'éducation en alternance; rappelle que presque tous les États membres doi ...[+++]


Secondly, low levels of geographic mobility within and between Member States suggest that the benefits of the internal market are not yet fully explored, for example in terms of dealing with skills bottlenecks or labour market imbalances.

Deuxièmement, en raison des faibles niveaux de mobilité géographique dans et entre les États membres, les avantages du marché intérieur ne sont pas encore pleinement exploités, par exemple pour supprimer les goulets d'étranglement liés à certaines compétences ou les déséquilibres qui apparaissent sur le marché du travail.


Action to promote skills development to combat skills shortages and bottlenecks, which act as a brake on the EU's economy, is an integral part of occupational mobility.

Les actions visant à favoriser le développement des compétences afin de lutter contre les pénuries en compétences et les goulets d'étranglement qui freinent l'économie européenne, font partie intégrante du processus de mobilité professionnelle.


w