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Apply commercial strategies in vehicle showroom
Commercial fleet management
Commercial freight and fleet management
Commercial motor vehicle
Commercial vehicle
Commercial vehicle electronic clearance
Commercial vehicle fleet management
Commercial vehicle pre-clearance
Enable quality assurance standards for vehicles
Ensure quality assurance standards for a vehicle
Ensure quality assurance standards for vehicles
Ensuring quality assurance standards for vehicles
Juggernaut
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Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Repair of standard commercial vehicles
Set commercial strategies in a vehicle showroom
Set commercial strategies in vehicle showroom
Setting commercial strategies in vehicle showroom
Standard commercial pattern vehicle
Standard commercial vehicle
Trailer
Truck

Vertaling van "Standard commercial vehicle " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
standard commercial vehicle

véhicule commercial courant


repair of standard commercial vehicles

réparation de véhicules commerciaux courants


ensure quality assurance standards for a vehicle | ensuring quality assurance standards for vehicles | enable quality assurance standards for vehicles | ensure quality assurance standards for vehicles

garantir le respect des normes d'assurance qualité des véhicules


commercial vehicle electronic clearance | commercial vehicle pre-clearance

autorisation électronique des véhicules commerciaux | dédouanement électronique des véhicules commerciaux


commercial motor vehicle | commercial vehicle

véhicule automobile utilitaire | véhicule utilitaire | VU [Abbr.]


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

exigences mécaniques applicables aux véhicules dans les zones urbaines


commercial fleet management | commercial freight and fleet management | commercial vehicle fleet management

gestion de parc de véhicules commerciaux


standard commercial pattern vehicle

véhicule de type commercial


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

véhicule utilitaire [ camion | camion-citerne | poids lourd | remorque | semi-remorque ]


set commercial strategies in a vehicle showroom | setting commercial strategies in vehicle showroom | apply commercial strategies in vehicle showroom | set commercial strategies in vehicle showroom

établir des stratégies commerciales dans une salle d'exposition de véhicules
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulatio ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Règlement (CE) n o 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) n o 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules (Texte représentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 692/2008 - DE LA COMMISSION // du 18 juillet 2008 - 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réce ...[+++]


It should also be ensured that the monitoring of CO emissions from passenger cars is aligned with that for light commercial vehicles under Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles by including as mandatory monitoring parameters also the engine capacity and the electric ...[+++]

Il y a lieu également de veiller à ce que la surveillance des émissions de CO des voitures particulières soit alignée sur celle des véhicules utilitaires légers au sens du règlement (UE) no 510/2011 du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2011 établissant des normes de performance en matière d’émissions pour les véhicules utilitaires légers neufs dans le cadre de l’approche intégrée de l’Union visant à réduire les émissions de CO des véhicules légers , en incluant, en tant que paramètres de surveillance obligatoires, outre le numéro de réception par type, la cylindrée et la consommation d’énergie électrique.


Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles , lays down the obligation to set up a procedure to obtain representative values of CO emissions, fuel efficiency and mass of completed vehicles while ensuring that the manufacturer of the base vehicle has timely access to the mass and to the specific emissions of CO of the completed vehicle.

Le règlement (UE) no 510/2011 du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2011 établissant des normes de performance en matière d’émissions pour les véhicules utilitaires légers neufs dans le cadre de l’approche intégrée de l’Union visant à réduire les émissions de CO des véhicules légers établit l’obligation d’élaborer une procédure visant à obtenir des valeurs représentatives des émissions de CO, du rendement énergétique et de la masse des véhicules complétés tout en veillant à ce que le constructeur du véhicule de base ait accès en temps utile à la masse et aux émissions spécifiques de CO du véhicule complété.


We are pleased that the national safety code standards have been developed to cover motor carrier safety ratings, on-road safety inspections, facility safety audits at the motor carrier's place of business, driver and motor carrier safety profile systems, commercial vehicle trip inspection reports, commercial driver hours of service, commercial vehicle maintenance, and load securement requirements.

Nous constatons avec satisfaction que, dans les normes du Code national de sécurité, il est question de cotes de sécurité des transporteurs, d'inspections de sécurité sur la route, de vérifications des installations aux établissements des transporteurs routiers, de systèmes de profils des conducteurs et des transporteurs, de rapports d’inspection de voyages des véhicules commerciaux, des heures de service des conducteurs de véhicule commercial, de l’entretien des véhicules commerciaux et de la sécurisation des charges.


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Union emission performance standards for new passenger cars and new light commercial vehicles following the implementation of Regulation (EC) No 443/2009 of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 setting emission performance standards for new passenger cars as part of the Community’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles and Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament an ...[+++]

les normes de performance en matière d'émissions de l'Union pour les voitures particulières neuves et les véhicules utilitaires légers neufs introduites à la suite de la mise en œuvre, respectivement, du règlement (CE) no 443/2009 du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 établissant des normes de performance en matière d'émissions pour les voitures particulières neuves dans le cadre de l'approche intégrée de la Communauté visant à réduire les émissions de CO des véhicules légers et du règlement (UE) no 510/2011du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2011 établissant des normes de performance en matière d'émissions pour ...[+++]


Regulation (EU) No 510/2011 of the European Parliament and of the Council of 11 May 2011 setting emission performance standards for new light commercial vehicles as part of the Union’s integrated approach to reduce CO emissions from light-duty vehicles (Text with EEA relevance).

Règlement (UE) n 510/2011 du Parlement européen et du Conseil du 11 mai 2011 établissant des normes de performance en matière d'émissions pour les véhicules utilitaires légers neufs dans le cadre de l'approche intégrée de l'Union visant à réduire les émissions de CO des véhicules légers (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE).


However, given the increasing international nature of commercial vehicle operation, and that many of the heaviest vehicles travelling 150 000 km/year or more, an annual inspection is unlikely to provide sufficient guarantees that commercial vehicles operating on EU territory do so with an acceptable standard of maintenance throughout the year.

Cependant, étant donné le caractère de plus en plus international de l'exploitation des véhicules utilitaires et le fait qu'une part importante des véhicules les plus lourds parcourent 150 000 km par an, voire davantage, un contrôle annuel est jugé insuffisant pour garantir le respect d'un niveau acceptable d'entretien des véhicules tout au long de l'année.


The Governments of the Member States and the Commission of the European Communities were represented as follows: Belgium: Mrs Magda DE GALAN Minister for the Environment Denmark: Mr Svend AUKEN Minister for the Environment Mr Leo BJØRNESKOV State Secretary for the Environment Germany: Mr Klaus TOEPFER Minister for the Environment Mr Clemens STROETMANN State Secretary for the Environment Greece: Mr Achilleas KARAMANLIS Minister for the Environment, Regional Planning and Public Works Mr Georges VOULGARAKIS State Secretary for the Environment Spain: Mr José BORRELL Minister for Public Works and Transport France: Mr Michel BARNIER Minister for the Environment Ireland: Mr Michael SMITH Minister for the Environment Italy: Mr Valdo SPINI Minister ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission des Communautés européennes étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : Mme Magda DE GALAN Ministre de l'Environnement Pour le Danemark : M. Svend AUKEN Ministre de l'Environnement M. Leo BJØRNESKOV Secrétaire d'Etat à l'Environnement Pour l'Allemagne : M. Klaus TOEPFER Ministre de l'Environnement M. Clemens STROETMANN Secrétaire d'Etat à l'Environnement Pour la Grèce : M. Achilleas KARAMANLIS Ministre de l'Environnement, de l'Aménagement du territoire et des Travaux publics M. Georges VOULGARAKIS Secrétaire d'Etat à l'Environnement Pour l'Espagne : M. José BORRELL Ministre des ...[+++]


Provincial governments have established rigorous carrier safety regimes that have improved the overall safety performance of the commercial vehicle industry — for example, commercial vehicle operator registration, carrier safety rating, facility audits and other standards set out in the National Safety Code.

Les gouvernements provinciaux ont établi des régimes rigoureux de sécurité pour les transporteurs qui ont amélioré en général la sécurité des véhicules commerciaux — notamment le certificat d'enregistrement du conducteur du véhicule utilitaire, l'évaluation du transporteur en matière de sécurité, les vérifications des installations et autres normes énoncées dans le Code national de sécurité.


Since 1988, the federal and provincial governments have supported the development and implementation of Canadian standards through the National Safety Code for Motor Carriers (NSC), which sets comprehensive standards for commercial vehicle operations.

Depuis 1988, les gouvernements fédéral et provinciaux ont favorisé l’élaboration et l’application de normes canadiennes par le truchement du Code canadien de sécurité (CCS), qui régit le commerce des transporteurs routiers.


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