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Check straightness of brick
Check wall with level
Checking straightness of brick
Checking straightness of brick wall
SR gasoline
Spur gear
Spur wheel
Straight gear
Straight gear wheel
Straight line sharp cut-water
Straight preferred
Straight preferred share
Straight preferred stock
Straight run
Straight run gasoline
Straight share
Straight sharp cut-water
Straight spur gear
Straight stock
Straight stock rail
Straight surface sharp cut-water
Straight-cut gasoline
Straight-cut gear
Straight-run
Straight-run gasoline
Straight-run stock
Straight-tooth gear
Straight-tooth gear wheel
Straight-tooth spur gear
Straight-toothed gear
Straight-toothed gear wheel
Virgin stock

Traduction de «Straight stock » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
straight stock [ straight share ]

titre classique [ valeur classique ]






straight preferred share [ straight preferred | straight preferred stock ]

action privilégiée classique


straight gear | straight gear wheel | straight-tooth gear | straight-tooth gear wheel | straight-toothed gear | straight-toothed gear wheel

roue à denture droite


virgin stock | straight-run stock

huile de distillation directe


straight run gasoline | SR gasoline | straight-run gasoline | straight-cut gasoline | straight run | straight-run

essence de distillation directe | essence de première distillation


spur gear | spur wheel | straight spur gear | straight-cut gear | straight-tooth spur gear

roue cylindrique à denture droite | roue cylindrique droite | roue droite | roue droite cylindrique


straight line sharp cut-water | straight sharp cut-water | straight surface sharp cut-water

avant-bec triangulaire


checking straightness of brick | checking straightness of brick wall | check straightness of brick | check wall with level

rifier la planéité d'un mur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The technical documentation requested in point 4.2.12 of the LOCPAS TSI shall include information about the height and offset of the theoretical platform resulting in a vertical gap (δν+) of 230 mm and in a horizontal gap (δh) of 200 mm from the point situated in the central position of the nose of the rolling stock's lowest step on a straight level track.

La documentation technique exigée au point 4.2.12 de la STI LOC PAS doit comprendre des informations sur la hauteur et la lacune du quai théorique donnant lieu à une lacune verticale (δν+) de 230 mm et une lacune horizontale (δh) de 200 mm à partir du point situé au centre du nez de la marche inférieure du matériel roulant sur une voie en palier et en alignement.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance p ...[+++]


On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


On tracks where trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI move only at low speed (stations and passing tracks, depot and stabling tracks), the minimum horizontal design radius shall not be less than 150 m. Track horizontal alignments comprising reverse curves without straight track between them shall be designed with a radius greater than 190 m.

Sur les voies où seules des évolutions à faible vitesse des trains conformes à la STI «matériel roulant» pour les lignes à grande vitesse sont prévues (voies des gares et voies d'évitement, voies de dépôt, de garage et de stationnement), le rayon de conception minimal de tracé en plan des voies ne doit pas être inférieur à 150 mètres. Les tracés en plan de voies comportant des contre-courbes sans alignement intermédiaire entre les courbes doivent être conçus avec un rayon supérieur à 190 mètres.


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This means that if a region is in dire straights with cull stock, the problem will be especially acute in regions where milk production is greater.

C'est donc dire que si une région vit une situation très difficile par rapport aux animaux de réforme, le problème sera particulièrement accentué dans les régions où la production laitière est d'autant plus grande.


More than two dozen fisheries agreements with third countries are currently in force, ranging from a straight exchange of fishing rights to agreements for access to stocks in return for financial compensation payments.

Plus de deux douzaines d'accords de pêche avec des pays tiers sont actuellement en vigueur, couvrant du simple échange de droits de pêche à l'accès aux réserves contre une compensation financière.


Mr. Michel Gauthier (Leader of the Opposition, BQ): Mr. Speaker, what I want to find out from the minister-It is important to set the record straight. The minister talks about the money now spent by the federal government, but we know that the government is not spending anything on repairs to our social housing stock, which has been deteriorating for several years.

M. Michel Gauthier (chef de l'opposition, BQ): Monsieur le Président, ce que je veux savoir de la ministre, et c'est important qu'on clarifie les choses, la ministre parle des dollars que le fédéral dépense présentement, or, on sait que le fédéral ne dépense pas d'argent pour réparer le parc qui s'est détérioré depuis plusieurs années.


Whereas rolling stock on the railroad has a depreciation rate of about 10% per year and there is a decreasing balance of up to 40% for rolling stock for trucks, we already have a rule in place that allows them to depreciate on a straight line depreciation of one-third of the cost per year.

Le matériel roulant des chemins de fer a un taux annuel de dépréciation d'environ 10 p. 100 et l'amortissement décroissant peut atteindre les 40 p. 100 dans le cas des camions. Toutefois, pour les navires, il existe déjà une règle qui permet un amortissement linéaire correspondant au tiers du coût par année.


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