Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CSIS
Center for Strategic and International Studies
Chief Strat Div
Chief Strategic Division
International division of labour
PSIS
SAICM
SFIC
Strat Div Intl
Strategic Division - International
Strategic Forum for International S&T Cooperation
Strategic and International Affairs

Traduction de «Strategic Division - International » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Strategic Division - International [ Strat Div Intl ]

Division stratégique – International [ Div Strat Intl ]


Programme for Strategic and International Security Studies | PSIS [Abbr.]

Programme d'études stratégiques et de sécurité internationale | PESI [Abbr.]


Center for Strategic and International Studies | CSIS [Abbr.]

Centre d'études stratégiques et internationales | Centre pour les études stratégiques et internationales | CSIS [Abbr.]


Chief Strategic Division [ Chief Strat Div ]

Chef de la Division stratégique [ Chef Div Strat ]


Center for Strategic and International Studies

Center for Strategic and International Studies


Strategic and International Affairs

Affaires stratégiques et internationales


Strategic Forum for International S&T Cooperation | Strategic Forum for International Scientific and Technological Cooperation | SFIC [Abbr.]

Forum stratégique pour la coopération S&T internationale | SFIC [Abbr.]


international division of labour

division internationale du travail


Strategic Approach to International Chemicals Management [ SAICM ]

Approche stratégique de la gestion internationale des produits chimiques | stratégie internationale de gestion des produits chimiques [ SAICM ]


Political Affairs Division III, United Nations and other International Organizations

Division politique III, Nations Unies et autres organisations internationales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2. Points out that the success of the implementation of the AA/DCFTAs depends on a stable political environment, concrete plans for trade policy reform, institutional capacity with a clear division of responsibility, strategic thinking, the involvement of civil society, and financial and technical international support;

2. fait observer que le succès de la mise en œuvre des accords d'association/zones de libre‑échange approfondi et complet dépend d’un environnement politique stable, de plans concrets de réforme de la politique commerciale, de la capacité institutionnelle, avec une répartition claire des responsabilités, d'une réflexion stratégique, de la participation de la société civile et de l'aide internationale technique et financière;


Witnesses: From the Department of Finance: Doug Wyatt, General Counsel, General Legal Services; Doug Adlard, General Counsel, General Legal Services; Dan Hermosa, Counsel, General Legal Services; Michèle Dupont, International Relations Officer, International Trade and Finance Branch; Mark Hodgson, Policy Analyst, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch, Labour Markets/Employment/Learning; David Bell, Economist, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch; François Cadieux, Economist, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch, Strategic ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; Doug Adlard, avocat général, Services juridiques généraux; Dan Hermosa, avocat, Services juridiques généraux; Michèle Dupont, agent, Direction du commerce et des finances internationaux; Mark Hodgson, analyste de la politique, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale, Marchés du travail, emploi et apprentissage; David Bell, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; François Cadieux, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale, Plan ...[+++]


From the Department of Finance we have Doug Wyatt, general counsel, general legal services; Doug Adlard, general counsel, general legal services; Dan Hermosa, counsel, general legal services; Michèle Dupont, international relations officer, international trade and finance branch; Mark Hodgson, policy analyst, federal-provincial relations and social policy branch, labour markets/employment/learning; David Bell, economist, federal-provincial relations and social policy branch; François Cadieux, economist, federal-provincial relations and social policy branch, strategic planning; ...[+++]

Du ministère des Finances, M. Doug Wyatt, avocat général, Services juridiques généraux; Doug Adlard, avocat général, Services juridiques généraux; Dan Hermosa, avocat, Services juridiques généraux; Michèle Dupont, agent des relations internationales, Direction du commerce et des finances internationaux; Mark Hodgson, analyste de la politique, Direction des relations fédérales- provinciales et de la politique sociale, Marchés du travail, emploi et apprentissage; David Bell, économiste, Direction des relations fédérales-provinciales et de la politique sociale; François Cadieux, économiste, Direction des relations fédérales- provincia ...[+++]


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: Susan M.W. Cartwright, Acting Assistant Deputy Minister, Europe, Middle East and North Africa; John Curtis, Senior Policy Advisor and Coordinator, Trade and Economic Analysis Division; Serge Marcoux, Director, Baltic, Central European and EFTA Cuontries Division; Brian Oak, Director, Policy and Strategic Planning Division; Claudio Valle, Director, Techni ...[+++]

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : Susan M.W. Cartwright, sous-ministre adjoint par intérim, Europe, Moyen-Orient et Afrique du Nord; John Curtis, conseiller principal en politiques et coordonnateur, Direction de l'analyse commerciale et économique; Serge Marcoux, directeur, Direction des pays baltes, de l'Europe centrale et de l'AELE; Brian Oak, directeur, directeur de la politique et de la planification stratégique; Claudio Valle, directeur, Direction des règlements et des obstacles tec ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In response to (a), the Canadian delegation to the United Nations Arms Trade Treaty Conference was as follows: Habib Massoud, deputy director, conventional weapons and space issues, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trade Canada, as head of the delegation; Paul Galveias, senior export control officer, export controls division, Foreign Affairs and International Trade Canada; Kim Joslin, senior policy officer, non-proliferation and disarmament division, Foreign ...[+++]

Pour de plus amples informations, s’il vous plaît consulter le lien suivant: [http ...]


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Governance, Strategic Direction ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de ...[+++]


3. Notes the progress made by the Member States and the Commission in the context of the EU policy cycle on organised and serious international crime with a view to implementing the general strategic objectives through actions based on intergovernmental cooperation at operational level; believes, however, that a clear division of tasks between EU and national levels is necessary, that Parliament needs to be part of the process as ...[+++]

3. prend acte des progrès accomplis par les États membres et la Commission dans le contexte du cycle politique de l'UE sur la grande criminalité internationale organisée, en vue de mettre en œuvre les objectifs stratégiques généraux par des actions basées sur la coopération intergouvernementale au niveau opérationnel; estime cependant qu'une répartition claire des tâches entre le niveau de l'Union et le niveau national est indispe ...[+++]


However, precisely because it is strategically and energetically relevant, the area is fiercely contested by foreign powers exploiting its internal divisions and conflicts, be they still ‘frozen’ or ‘defrosting’.

Toutefois, précisément en raison de sa pertinence stratégique et énergétique, cette zone est vigoureusement contestée par des puissances étrangères qui exploitent actuellement ses divisions internes et ses conflits, qu’ils soient toujours «figés» ou «en cours de déblocage».


11. Attaches importance to the new security policy to be elaborated and the objectives to be pursued in this sector, naturally bearing in mind the specific character of a parliament and the need for openness alongside security; considers that, as a function of those strategic and operational needs, the corresponding budgetary resources can be considered during the 2010 procedure; welcomes the Bureau's statement concerning an optimum use of resources and, particularly, its indications concerning a cost-effective balance between internal staff and external agents; is worried, however, that the operational ...[+++]

11. attache de l'importance à la nouvelle politique de sécurité à élaborer et aux objectifs à poursuivre dans ce secteur, en ayant à l'esprit le caractère spécifique d'un Parlement et la nécessité de transparence allant de pair avec la sécurité; estime que, en tant qu'élément de ces besoins stratégiques et opérationnels, les ressources budgétaires correspondantes peuvent être examinées au cours de la procédure 2010; se félicite de la déclaration du Bureau concernant une utilisation optimale des ressources et en particulier de ses indications concernant un équil ...[+++]


11. Attaches importance to the new security policy to be elaborated and the objectives to be pursued in this sector, naturally bearing in mind the specific character of a parliament and the need for openness alongside security; considers that, as a function of those strategic and operational needs, the corresponding budgetary resources can be considered during the 2010 procedure; welcomes the Bureau's statement concerning an optimum use of resources and, particularly, its indications concerning a cost-effective balance between internal staff and external agents; is worried, however, that the operational ...[+++]

11. attache de l'importance à la nouvelle politique de sécurité à élaborer et aux objectifs à poursuivre dans ce secteur, en ayant à l'esprit le caractère spécifique d'un Parlement et la nécessité de transparence allant de pair avec la sécurité; estime que, en tant qu'élément de ces besoins stratégiques et opérationnels, les ressources budgétaires correspondantes peuvent être examinées au cours de la procédure 2010; se félicite de la déclaration du Bureau concernant une utilisation optimale des ressources et en particulier de ses indications concernant un équil ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Strategic Division - International' ->

Date index: 2022-05-01
w