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Academic advisor
Adult apprenticeships
Adult education
Adult students learning
Adult teaching
Degree program advisor
Education Committee
Education allowance
Education grant
Education subsidy
Higher education advisor
Interuniversity Student Consultative Committee
Post-secondary level student advisor
Pupil-educator ratio
Research grant
Scholarship
Scholarships
Science for every student
Special needs education
Special-needs education
Student Education Committee
Student grant
Student-educator ratio
Study grant
Study loan
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students
Training allowance

Vertaling van "Student Education Committee " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Science for every student: Educating Canadians for Tomorrow's World [ Science for every student ]

A l'école des sciences : la jeunesse canadienne face à son avenir [ A l'école des sciences ]


Interuniversity Student Consultative Committee

Organe de consultation interuniversitaire des étudiants


student-educator ratio [ pupil-educator ratio ]

rapport élèves/personnel scolaire






teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

besoins éducatifs spéciaux


education grant [ education allowance | education subsidy | research grant | scholarship | student grant | study grant | study loan | training allowance | scholarships(UNBIS) ]

allocation d'étude [ allocation jeunesse | allocation scolaire | bourse d'étude | bourse de recherche | indemnité de formation | prêt d'étude | subvention d'étude ]


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor

chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseiller d’orientation-psychologue | chargé d’orientation et d’insertion professionnelle/chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseillère d’orientation psychologue
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[39] For example, work with the EIB on a European Student Loan Guarantee, with the Committee of the Regions on the role of higher education in regional development, and with Member States through the Thematic Working Group on the Modernisation of Higher Education.

[39] Par exemple, elle collaborera avec la BEI sur la caution des prêts aux étudiants européens, avec le Comité des régions sur le rôle de l’enseignement supérieur dans le développement régional, et avec les États membres à travers le groupe de travail thématique pour la modernisation de l’enseignement supérieur.


H. whereas the UN Committee on the Rights of the Child has suggested that Pakistan establish a rapid response system whenever there are attacks on educational institutions, in order to promptly repair and rebuild them and replace educational materials so that students can be reintegrated into schools/universities as soon as possible; whereas recent changes to the constitution have made access to free compulsory education a fundam ...[+++]

H. considérant que le comité des droits de l'enfant des Nations unies a suggéré que le Pakistan mette en place un système de réaction rapide en cas d'attaques sur des établissements éducatifs qui permettrait de les réparer et de les reconstruire rapidement ainsi que de remplacer le matériel pédagogique, de sorte que les élèves et étudiants puissent retrouver au plus vite le chemin de l'école ou de l'université; considérant que des changements constitutionnels récents ont introduit le droit à un enseignement gratuit et obligatoire co ...[+++]


H. whereas the UN Committee on the Rights of the Child has suggested that Pakistan establish a rapid response system whenever there are attacks on educational institutions, in order to promptly repair and rebuild them and replace educational materials so that students can be reintegrated into schools/universities as soon as possible; whereas recent changes to the constitution have made access to free compulsory education a fundam ...[+++]

H. considérant que le comité des droits de l'enfant des Nations unies a suggéré que le Pakistan mette en place un système de réaction rapide en cas d'attaques sur des établissements éducatifs qui permettrait de les réparer et de les reconstruire rapidement ainsi que de remplacer le matériel pédagogique, de sorte que les élèves et étudiants puissent retrouver au plus vite le chemin de l'école ou de l'université; considérant que des changements constitutionnels récents ont introduit le droit à un enseignement gratuit et obligatoire co ...[+++]


[39] For example, work with the EIB on a European Student Loan Guarantee, with the Committee of the Regions on the role of higher education in regional development, and with Member States through the Thematic Working Group on the Modernisation of Higher Education.

[39] Par exemple, elle collaborera avec la BEI sur la caution des prêts aux étudiants européens, avec le Comité des régions sur le rôle de l’enseignement supérieur dans le développement régional, et avec les États membres à travers le groupe de travail thématique pour la modernisation de l’enseignement supérieur.


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In 2007, the OECD /NEA Steering Committee for Nuclear Energy issued a statement on the government role in ensuring qualified human resources in the nuclear field [2] and requested that governments should take action to monitor the situation and to ensure national and international cooperation to enhance nuclear education and research and to attract students and young professionals to become the nuclear experts required for the future.

En 2007, le comité de direction de l'énergie nucléaire de l'OCDE/AEN a publié une déclaration sur le rôle des gouvernements pour assurer la disponibilité de ressources humaines qualifiées dans le secteur nucléaire [2] et a invité les gouvernements à prendre des mesures afin de suivre l'évolution de la situation et d'assurer la coopération au niveau national et international en vue d'améliorer l'enseignement et la recherche dans le domaine nucléaire et d'attirer les étudiants et les jeunes professionnels afin qu'ils deviennent les expe ...[+++]


I welcome the fact that the compromise also manages to incorporate what I consider to be highly significant proposals which were adopted by the Committee on Employment and which mainly include encouraging the Member States to take more effective action in this area, emphasising the role of students when assessing satisfaction with educational outcomes and supporting the people who deliver education.

Je salue le fait que le compromis parvienne aussi à incorporer ce que j’estime être des propositions extrêmement significatives, qui ont été adoptées par la commission de l’emploi et qui visent principalement à encourager les États membres à prendre des mesures plus efficaces dans ce domaine, à mettre en évidence le rôle des étudiants lors de l’évaluation de la satisfaction des résultats scolaires et à soutenir les personnes qui dispensent l’enseignement.


In 2007, the OECD /NEA Steering Committee for Nuclear Energy issued a statement on the government role in ensuring qualified human resources in the nuclear field [2] and requested that governments should take action to monitor the situation and to ensure national and international cooperation to enhance nuclear education and research and to attract students and young professionals to become the nuclear experts required for the future.

En 2007, le comité de direction de l'énergie nucléaire de l'OCDE/AEN a publié une déclaration sur le rôle des gouvernements pour assurer la disponibilité de ressources humaines qualifiées dans le secteur nucléaire [2] et a invité les gouvernements à prendre des mesures afin de suivre l'évolution de la situation et d'assurer la coopération au niveau national et international en vue d'améliorer l'enseignement et la recherche dans le domaine nucléaire et d'attirer les étudiants et les jeunes professionnels afin qu'ils deviennent les expe ...[+++]


− The next item is the report (A6-0302/2008) by Doris Pack, on behalf of the Committee on Culture and Education, on the Bologna Process and student mobility (2008/2070(INI)).

- L’ordre du jour appelle le rapport (A6-0302/2008) de Doris Pack, au nom de la commission de la culture et de l’éducation, sur le processus de Bologne et la mobilité des étudiants (2008/2070(INI)).


4. The arrangements for the allocation of funds to each Member State for the mobility activities provided for in Action 3, point 2(h) (Adult education visits and exchanges) and 6.1, point 2, second indent (Arion), for the organisation of the mobility of students and university teachers in accordance with Section III. l (b), for the support of preparatory visits and for the preparatory measures referred to in Section IV, point B.4 will be decided upon by the Commission after receiving the opinion of the ...[+++]

4. Les dispositions concernant l'allocation des fonds à chacun des États membres pour les activités de mobilité prévues à l'action 3, point 2 h) (visites et échanges dans le cadre de l'éducation des adultes) et à l'action 6.1, point 2, deuxième tiret (ARION), pour organiser la mobilité des étudiants et des professeurs d'université conformément à la section III, point 1 b), ainsi que pour soutenir les visites préparatoires et les mesures préparatoires visées à la section IV, point B 4, sont arrêtées par la Commission après consul ...[+++]


4. The arrangements for the allocation of funds to each Member State for the mobility activities provided for in Action 3, point 2(h) (Adult education visits and exchanges) and 6.1, point 2, second indent (Arion), for the organisation of the mobility of students and university teachers in accordance with Section III. l (b), for the support of preparatory visits and for the preparatory measures referred to in Section IV, point B.4 will be decided upon by the Commission after receiving the opinion of the ...[+++]

4. Les dispositions concernant l'allocation des fonds à chacun des États membres pour les activités de mobilité prévues à l'action 3, point 2 h) (visites et échanges dans le cadre de l'éducation des adultes) et à l'action 6.1, point 2, deuxième tiret (ARION), pour organiser la mobilité des étudiants et des professeurs d'université conformément à la section III, point 1 b), ainsi que pour soutenir les visites préparatoires et les mesures préparatoires visées à la section IV, point B 4, sont arrêtées par la Commission après consul ...[+++]


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