Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic achievement level
Academic advisor
Achievement level
Achievement level description
Achievement level descriptor
Degree program advisor
Encourage student to acknowledge their achievements
Encourage students to acknowledge their achievements
Encourages students to acknowledge their achievements
English
Give reasons
Higher education advisor
Inspire students to acknowledge their achievements
Level achieved
Level of achievement
Level of student achievement
Managing Information for Student Achievement
Post-secondary level student advisor
Since the objectives of this
Specify the scale or effects of the action
Specify the type of act
Student achievement level

Traduction de «Student achievement level » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
achievement level [ level of achievement | student achievement level | level of student achievement ]

niveau de rendement [ niveau de rendement scolaire ]


achievement level description [ achievement level descriptor ]

description d'un niveau de rendement


Managing Information for Student Achievement

Gestion de l’information pour l’amélioration du rendement des élèves


academic achievement level

niveau de rendement scolaire


encourage student to acknowledge their achievements | inspire students to acknowledge their achievements | encourage students to acknowledge their achievements | encourages students to acknowledge their achievements

encourager des élèves à reconnaître leurs mérites


Since the objectives of this [specify the type of act], (if relevant, specify the objectives) cannot be sufficiently achieved by the Member States [give reasons] but can rather, by reason of [specify the scale or effects of the action], be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union. In accordance with the principle of proportionality as set out in that Article, this [specify the type of act] does not go beyond wh ...[+++]

Étant donné que les objectifs de [mentionner le type d'acte] [s'il y a lieu, mentionner les objectifs] ne peuvent pas être atteints de manière suffisante par les États membres [mentionner les raisons] mais peuvent en raison [mentionner les dimensions ou les effets de l'action] l'être mieux au niveau de l'Union, celle-ci peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité sur l'Union européenne. Conformément au principe de proportionnalité tel qu'énoncé audit article, [mentionner le type d'acte] n'excède pas ce qui est nécessaire pour atteindre ces objectifs.


identify tactical demands necessary to perform at highest levels in sport | use strategy and tactics to achieve highest level of sports performance | implement relevant tactical skills to perform at the highest level in sport | perform at the highest level in sport by implementing relevant tactical skills

mettre en œuvre les compétences tactiques pertinentes pour atteindre le plus haut niveau en sport


Type I diabetes mellitus in which the blood glucose levels over time are kept within a range such that tests that reflect long-term variation of blood glucose, such as HbA1c, do not exceed limits that are expected to be achieved by available therapie

Diabète sucré de type 1 bien contrôlé




degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor

chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseiller d’orientation-psychologue | chargé d’orientation et d’insertion professionnelle/chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseillère d’orientation psychologue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Recent research shows that low variation in student achievement scores can go together with high average achievement, and suggests that policy makers should reduce disparities and improve participation by targeting those with lower skill levels.

Des études récentes montrent que de faibles disparités pour ce qui est des résultats des élèves peuvent aller de pair avec des résultats moyens élevés et indiquent que les responsables politiques devraient réduire les disparités et améliorer la participation en prenant des mesures ciblées sur les personnes dont les compétences sont faibles.


Andrew Greeley, director of the National Opinion Research Center at the University of Chicago, likewise affirms that minority students in Catholic schools had higher achievement levels than those in public schools.

Andrew Greeley, directeur du National Opinion Research Center, à l'Université de Chicago, affirme également que les élèves minoritaires qui fréquentent les écoles catholiques ont de meilleurs résultats que les élèves des écoles publiques.


The fact that these types of services are almost non-existent at the band operated school level may help in explaining the unacceptable student achievement gap between band and provincially operated schools.

Le fait que ces types de services soient pratiquement inexistants dans les écoles administrées par les bandes peut expliquer en partie le profond fossé qui sépare les résultats des étudiants des écoles administrées par les bandes et ceux des étudiants des écoles provinciales.


Making the best use of limited resources to enhance the performance of all students is of critical importance.PISA surveys show that effective educational outcomes cannot be achieved below a minimum level of financing.

Il est crucial de tirer le meilleur parti de ressources limitées pour améliorer les résultats de l’ensemble des élèves. Les enquêtes PISA montrent que de bons résultats scolaires ne sauraient être obtenus en deçà d’un niveau de financement minimum.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the last week alone, we have signed an historic memorandum of understanding on first nation education with the Province of Ontario and the Nishnawbe Aski Nation that is focused on building capacity and attaining achievement levels comparable to the general student population in Ontario.

La semaine dernière, nous avons signé, avec le gouvernement de l'Ontario et la Nation nishnawbe aski, un protocole d'entente historique en matière d'éducation.


His legacy was that of pulling all levels of government and industry toward a common goal, ensuring that first nation students achieve their full career potential.

Son travail a permis de réunir tous les ordres de gouvernement et l'industrie pour atteindre un objectif commun, c'est-à-dire permettre aux étudiants des Premières Nations de réaliser leur plein potentiel sur le plan professionnel.


1. In order to achieve the goals and headline targets to which the EU has committed itself to in the Europe 2020 strategy, - namely to realise smart, inclusive and green growth, to create a strong and innovative European Union, and to promote social inclusion and a higher level of solidarity while also preparing citizens for a successful and fulfilling life - calls on the Member States to increase their level of investment in quality education and training, and thus in human capital, preparing ...[+++]

1. appelle les États membres, afin d'atteindre les buts et les objectifs généraux que l'Union européenne s'est fixés dans le cadre de la stratégie Europe 2020 - à savoir réaliser une croissance intelligente, inclusive et verte, construire une Europe forte et innovante et promouvoir l'inclusion sociale et un niveau de solidarité renforcé tout en préparant les citoyens à une vie réussie et épanouissante - à investir davantage dans une éducation et une formation de qualité, et donc dans le capital humain, préparant les étudiants à s'adapter aux besoins, en constante évolution, du marché du travail et favorisant leur intégration sociale et p ...[+++]


The most effective means of achieving those aims in a programme of excellence are highly integrated study programmes at postgraduate level and, as regards Erasmus Mundus Partnerships (Action 2), partnerships with third countries at all levels of study, scholarships for the most talented students and projects to enhance the worldwide attractiveness of European higher education.

La meilleure façon d'atteindre ces objectifs dans un programme d'excellence consiste à prévoir des programmes de deuxième et troisième cycle fortement intégrés ainsi que, pour ce qui est de l'action relative aux partenariats Erasmus Mundus (action 2), des partenariats avec les pays tiers pour tous les cycles d'études, des bourses d'études pour les étudiants les plus talentueux et des projets destinés à renforcer l'attrait de l'enseignement supérieur européen dans le monde.


Education systems with early ‘tracking’[14] of students exacerbate differences in educational attainment due to social background, and thereby lead to even more inequitable outcomes in student and school performance.[15] Tracking has been considered effective in some Member States, where whole schools are tailored to groups of students with similar needs and levels of achievement.

Les systèmes éducatifs comportant un «tracking»[14] précoce des étudiants accentuent les différences de niveau d’études liées à l’origine sociale, ce qui rend les résultats obtenus par les élèves et les écoles encore plus inéquitables[15]. Le tracking est jugé efficace par certains États membres, où des écoles entières sont adaptées à des groupes d'étudiants présentant des besoins et un niveau d’instruction similaires.


[English] However, while we've achieved a lot of success with respect to access to post-secondary education, there are a number of developments that are obviously cause for considerable concern. I'm referring here to developments like rising tuition rates, overall student debt levels, and access to post-secondary education among some under-represented groups, such as aboriginal students and students from low-income families.

[Traduction] Par contre, malgré nos excellents résultats au niveau de l'accès aux études postsecondaires, un certain nombre d'éléments demeurent fort préoccupants, notamment l'augmentation des frais de scolarité et du niveau d'endettement, et la difficulté pour certains groupes sous-représentés, par exemple, les étudiants autochtones et les étudiants issus de familles à faible revenu, d'avoir accès à l'enseignement postsecondaire.


w