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MCO Supply
Material Control Officer - Base Supply
Office administration
Office control
Office management
Office organisation
SAO Supply
Supply Administration Control Officer
Supply Administration and Control Officer

Traduction de «Supply Administration and Control Officer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Supply Administration and Control Officer [ SAO Supply ]

officier d'administration des services d'approvisionnement


Supply Administration Control Officer

officier contrôleur - Gestion de l'approvisionnement


Material Control Officer - Base Supply [ MCO Supply ]

officier contrôleur du matériel - service d'approvisionnement de la base


office management | office organisation | office administration | office control

administration | service administratif


Assistant Administrative, Finance and Supply Officer

fonctionnaire d'administration, des finances et des fournitures
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, office supplies as well as all kinds of small administrative consumables, supplies, hospitality costs and general services (such as telephone, Internet, postage, office cleaning, utilities, insurance, staff training, recruitment, etc.) are not direct eligible costs; they are included in indirect costs, as referred to in point II. 2.

Toutefois, les fournitures de bureau ainsi que tous types de petits consommables et fournitures administratifs, dépenses de représentation et services généraux (téléphone, internet, affranchissements, nettoyage des bureaux, services publics, assurance, formation du personnel, recrutement, etc.) ne sont pas des coûts directs éligibles; ils sont classés dans les coûts indirects visés au point II. 2.


The conditions for the use of imprest accounts, a system of management which constitutes an exception to normal budgetary procedures, should also be laid down, and the tasks and responsibilities of the imprest administrators, as well as those of the authorising officer and accounting officer in connection with the control of imprest accounts, should be set out.

Les conditions de recours à des régies d’avances, système de gestion dérogatoire au regard des procédures ordinaires, devraient être encadrées et les missions et responsabilités des régisseurs, mais aussi des ordonnateurs et comptables quant au contrôle des régies, devraient être précisées.


Tax authorities can also carry out simultaneous controls in other Member States and arrange for tax officials from other Member States to be present in administrative offices and during administrative enquiries.

Les autorités fiscales peuvent aussi procéder à des contrôles simultanés dans d'autres États membres et prendre des dispositions pour que des fonctionnaires des administrations fiscales d'autres États membres soient présents dans les bureaux administratifs et durant les enquêtes administratives.


After completing a bachelor of business administration and commerce at the Université du Québec à Hull, I began my career in the federal public service in 1983 as a Financial Control Officer at the National Capital Commission.

Après l'obtention d'un baccalauréat en administration des affaires et en commerce à l'Université du Québec à Hull, j'ai commencé ma carrière en 1983 dans la fonction publique fédérale au poste d'agent de contrôle financier à la Commission de la capitale nationale.


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The conditions for the use of imprest accounts, a system of management which constitutes an exception to normal budgetary procedures, should also be laid down, and the tasks and responsibilities of the imprest administrators, as well as those of the authorising officer and accounting officer in connection with the control of imprest accounts, should be set out.

Les conditions de recours à des régies d’avances, système de gestion dérogatoire au regard des procédures ordinaires, devraient être encadrées et les missions et responsabilités des régisseurs, mais aussi des ordonnateurs et comptables quant au contrôle des régies, devraient être précisées.


With regard to (b)(i), both reviews progressed to informal mediation. With regard to (b)(ii), each review requires administrative expenditures, such as those on telephone, courier, and office supplies, and uses a portion of the Office’s fixed costs, such as salaries and benefits, but outside of these costs, the most significant expenditures by the Office in both instances have been on external services related to travel and translation.

Pour ce qui est des parties b)(i), les deux examens ont atteint l’étape de la médiation informelle. ii) Chaque examen entraîne des dépenses administratives, comme les frais de téléphone et de messagerie ainsi que les fournitures de bureau, et utilise une partie des coûts fixes du Bureau, comme les salaires et les avantages sociaux mais, en dehors de ces coûts, les plus importantes dépenses engagées par le Bureau dans les deux cas ont été les frais des services externes liés aux déplacements et à la traduction.


However, office supplies as well as all kinds of small administrative consumables, supplies, hospitality costs and general services (such as telephone, internet, postage, office cleaning, utilities, insurance, staff training, recruitment, etc.) are not direct eligible costs; they are included in indirect costs, as referred to in point II. 2.

Toutefois, les fournitures de bureau ainsi que tous types de petits consommables et fournitures administratifs, dépenses de représentation et services généraux (téléphone, internet, affranchissements, nettoyage des bureaux, services publics, assurance, formation du personnel, recrutement, etc.) ne sont pas des coûts directs éligibles; ils sont classés dans les coûts indirects visés au point II. 2.


The European Commission has granted clearance under the European Union's merger control rules to the proposed takeover of Samas's office supplies business by Buhrmann, subject to the divestiture of the Dutch office supplies activities of Corporate Express, a Buhrmann subsidiary.

La Commission européenne a donné le feu vert, en application des règles de l'Union européenne sur le contrôle des opérations de concentration, au projet d'acquisition par Buhrmann des activités de Samas dans le domaine des fournitures de bureau. Cette autorisation est subordonnée à la cession des activités de Corporate Express, filiale de Buhrmann, sur le marché néerlandais des fournitures de bureau.


Jacques Delors Secretariat General Forward Studies Unit Inspectorate-General Legal Service Monetary Matters Spokesman's Service Joint Interpreting and Conference Service Security Office Henning Christophersen Economic and financial affairs Monetary matters (in agreement with President Delors) Credit and investments Statistical Office Manuel Marin Cooperation and development - economic cooperation with the countries of the Southern Mediterranean, the Middle East, the Near East, Latin America and Asia - Lomé Convention European Community Humanitarian Aid Office Martin Bangemann Industrial affairs Information and telecommunications technolo ...[+++]

Jacques DELORS Secrétariat général Cellule de prospective Inspection générale des services Service juridique Affaires monétaires Service du porte-parole Service commun "interprétation conférences" Bureau de Sécurité Henning Christophersen Affaires économiques et financières Affaires monétaires (en accord avec M. Président Delors) Crédit et investissements Office statistique Manuel MARIN Coopération et développement -relations de coopération économique avec les pays de Méditérranée Sud, du Moyen-Orient, du Proche- Orient, de l'Amérique Latine et de l'Asie - Convention de Lomé Office européen d'aide ...[+++]


Before the start of the Commission's deliberations on its future policy and working methods, the portfolios were distributed as follows: Jacques Delors Secretariat-General and Legal Service Monetary affairs Spokesman's Service Forward studies unit Joint Interpreting and Conference Service Security Office Frans Andriessen External relations and trade policy Cooperation with other European countries Henning Christophersen Economic and financial affairs Coordination of structural Funds Statistical Office Manuel Marín Cooperation and development Fisheries - 2 - Filippo Maria Pandolfi Science, research and development Telecommunications, info ...[+++]

Avant d'ouvrir la journee de travail consacree aux orientations de la prochaine Commission et a ses methodes de travail, la repartition des attributions a ete arretee comme suit: Jacques DELORS Secretariat General et Service Juridique Affaires Monetaires Service du Porte-Parole Cellule de prospective Service commun interpretation-conferences Bureau de Securite. Frans ANDRIESSEN Relations exterieures et politique commerciale Cooperation avec les autres pays europeens. Henning CHRISTOPHERSEN Affaires Economiques et Financieres Coordination des Fonds structurels Office Statistique Manuel MARIN Cooperation et Developpement Politique de la pe ...[+++]




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'Supply Administration and Control Officer' ->

Date index: 2021-01-04
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