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. Records its approval of the appropriateness of the 29 indicators used by the Commission to assess the performance and progress achieved by teaching systems in Europe and of the need to develop new indicators in the key areas where they are lacki
ng (languages, ICT, teachers, return on investment, adult education, social inclusion and active citizenship); on this basis, calls on the Member States, in particular, to take suitable measures as a matter of priority to reduce the high number of young people leaving school prematurely
without an ...[+++]y kind of qualification since this trend is an obstacle to greater social cohesion in the Union; 7. marque son accord quant à la pertinence des 29 indicateurs utilisés par la Commission pour évaluer les performances et les progrès réalisés par les systèmes d'enseignement en Europe et à la nécessité de développer de nouveaux indicateurs dans les domaines clés où ceux-ci font défaut (langues, TIC, enseignants, efficacité des investissements, éducation des adultes, inclusion sociale et citoyenneté active); sur cette base, invite les États membres, en particulier, à prendre des mesures adéquates en priorité pour diminuer le nombre élevé de jeunes quittant prématurément
l'école sans aucune ...[+++]qualification, quelle qu'elle soit, car cette tendance constitue une entrave au renforcement de la cohésion sociale dans l'Union;