Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Clinician educator
Clinician teacher
Clinician-teacher
Further education
Further education of teachers
Further education practitioner
Further education teacher
High school special education teacher
High school special needs teacher
Instruct further education
Learning assistance teacher
Practitioner in further education
Resource teacher
Special education teacher
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Special educator
Special teacher
Special-education teacher
Teach further education
Teacher of further education
Teaches further education
Teaching further education
Teaching physician

Traduction de «Teacher further education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
practitioner in further education | teacher of further education | further education practitioner | further education teacher

formateur de la formation continue | formateur de la formation continue/formatrice de la formation continue | formatrice de la formation continue


further education of teachers

perfectionnement des enseignants


Training Centre for Teachers in Further Education (Advanced Standard)

Centre de formation de formateurs d'adultes de haut niveau


instruct further education | teaches further education | teach further education | teaching further education

dispenser une formation complémentaire


further education of teachers

perfectionnement des enseignants


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


special-education teacher [ special teacher | special educator | special education teacher ]

éducateur spécialisé [ éducatrice spécialisée | enseignant spécialisé | enseignante spécialisée | instituteur spécialisé | institutrice spécialisée | enseignant à l'enfance en difficulté | enseignante à l'enfance en difficulté ]


resource teacher | learning assistance teacher | special education teacher

orthopédagogue


clinician teacher [ clinician-teacher | clinician educator | teaching physician ]

médecin enseignant [ médecin enseignante | médecin clinicien enseignant | médecin clinicienne enseignante ]


further education

éducation complémentaire [ formation complémentaire | enseignement complémentaire | études complémentaires ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
21. Stresses the key role of teachers and educators for the future development of their students; supports various initiatives addressing the shortage of well-qualified teachers and trainers in the Member States, and recommends further efforts for attracting, recruiting and training teachers and educators, including modernising curricula and in-service training; calls on the Member States to refine the competences of teachers and trainers and to provide them with continuous professional development, support and conditions to maximis ...[+++]

21. souligne le rôle essentiel des professeurs et des enseignants dans la future carrière des étudiants; soutient diverses initiatives visant à lutter contre la pénurie de professeurs et de formateurs qualifiés dans les États membres et recommande de redoubler d'efforts pour attirer, recruter et former des professeurs et des enseignants, notamment en modernisant les programmes et la formation sur le lieu de travail; appelle les États membres à affiner les compétences des professeurs et des formateurs et de leur offrir une formation professionnelle continue, un soutien et les conditions nécessaires pour exploiter au maximum leurs compét ...[+++]


112. Calls on the Member States to provide appropriate training and ensure the ongoing professional development of teachers and education leaders in order to help them use the most appropriate teaching methods and enable the development of 21 ‑century skills and competencies among Europe’s young people; stresses, further, the importance of providing teachers with experience-based know-how that combines practice with theory, especially with regard to new technologies and digitisation, so that they can convey this knowledge to students ...[+++]

112. invite les États membres à assurer une formation adéquate et à garantir le développement professionnel continu des enseignants et des responsables du système éducatif afin de les aider à recourir aux méthodes d'enseignement les mieux adaptées et à doter les jeunes Européens des aptitudes et des compétences nécessaires au XXI siècle; insiste en outre sur l'importance de doter les enseignants d'un savoir-faire fondé sur l'expérience associant la pratique et la théorie, en particulier en ce qui concerne les nouvelles technologies et le passage au numérique, afin qu'ils puissent transmettre ce savoir aux apprenants;


112. Calls on the Member States to provide appropriate training and ensure the ongoing professional development of teachers and education leaders in order to help them use the most appropriate teaching methods and enable the development of 21 ‑century skills and competencies among Europe’s young people; stresses, further, the importance of providing teachers with experience-based know-how that combines practice with theory, especially with regard to new technologies and digitisation, so that they can convey this knowledge to students ...[+++]

112. invite les États membres à assurer une formation adéquate et à garantir le développement professionnel continu des enseignants et des responsables du système éducatif afin de les aider à recourir aux méthodes d'enseignement les mieux adaptées et à doter les jeunes Européens des aptitudes et des compétences nécessaires au XXI siècle; insiste en outre sur l'importance de doter les enseignants d'un savoir-faire fondé sur l'expérience associant la pratique et la théorie, en particulier en ce qui concerne les nouvelles technologies et le passage au numérique, afin qu'ils puissent transmettre ce savoir aux apprenants;


112. Calls on the Member States to provide appropriate training and ensure the ongoing professional development of teachers and education leaders in order to help them use the most appropriate teaching methods and enable the development of 21-century skills and competencies among Europe’s young people; stresses, further, the importance of providing teachers with experience-based know-how that combines practice with theory, especially with regard to new technologies and digitisation, so that they can convey this knowledge to students; ...[+++]

112. invite les États membres à assurer une formation adéquate et à garantir le développement professionnel continu des enseignants et des responsables du système éducatif afin de les aider à recourir aux méthodes d'enseignement les mieux adaptées et à doter les jeunes Européens des aptitudes et des compétences nécessaires au XXI siècle; insiste en outre sur l'importance de doter les enseignants d'un savoir-faire fondé sur l'expérience associant la pratique et la théorie, en particulier en ce qui concerne les nouvelles technologies et le passage au numérique, afin qu'ils puissent transmettre ce savoir aux apprenants;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In addition, 3,700 Syrian volunteer teachers will receive training and incentives to enhance quality of education in Arabic; and more than 31,000 vulnerable Syrian refugees will receive monthly vouchers to get food. Secondly, a new regional higher and further education facility for young Syrians will address the forced dropout of almost half of Syrian students from university since the beginning of the refugee crisis.

De plus, 3 700 enseignants volontaires syriens bénéficieront d'une formation et de mesures les incitant à améliorer la qualité de l'enseignement en langue arabe et plus de 31 000 réfugiés syriens vulnérables recevront des bons alimentaires mensuels; Deuxièmement, un nouveau mécanisme régional en faveur de l’enseignement supérieur sera mis en place pour remédier au fait que près de la moitié des étudiants syriens ont été contraints d'abandonner leurs études universitaires depuis le début de la crise des réfugiés.


V. whereas part of the solution for unemployment may be the development of high-quality vocational education and training systems, with highly qualified teachers and trainers, innovative learning methods, high-quality infrastructure and facilities and a high labour market relevance, offering pathways to further education and training;

V. considérant qu'une partie de la solution au problème du chômage pourrait résider dans la mise au point de systèmes d'enseignement et de formation professionnels de qualité élevée, dotés d'enseignants et de formateurs très qualifiés, de méthodes d'apprentissage innovantes, d'une infrastructure et d'équipements de grande qualité, ainsi que d'une forte adéquation au marché du travail, ouvrant des passerelles vers l'enseignement supérieur et les formations complémentaires;


19) All higher and further education courses should include a European dimension which gives opportunities for all students and trainees to work with students, teachers and teaching material from partner institutions in other European countries.

19) Tous les cours de l'enseignement supérieur et postscolaire doivent inclure une dimension européenne en permettant à tous les étudiants et stagiaires de travailler avec des étudiants, des enseignants et du matériel d'apprentissage d'institutions partenaires d'autres pays européens.


A strategy for further Community cooperation cannot in any event disregard two essential aspects of the development of education and training systems: - the role, the responsibilities and the professional skills of teachers, to whom political decision-makers should devote the greatest attention, - the quality of the education and training systems, which finds its true measure in the needs of society as a whole as reflected in the e ...[+++]

Dans la perspective d'une nouvelle coopération au niveau communautaire, on ne peut cependant négliger deux aspects fondamentaux du développement des systèmes d'éducation et de formation : - le rôle, la responsabilité et la qualification professionnelle des enseignants, qui appellent la plus haute attention de la part des décideurs politiques ; - la qualité des systèmes d'éducation et de formation dont la vraie mesure est représentée par les besoins de la société tout entière ainsi que par les attentes et les demandes des étudiants, des parents et de la communauté en général à l'égard de l'école.


In order to ensure that this task is accomplished, the proposal calls on the competent authorities of the Member States to give consideration to the basic aims of environmental education when drawing up curricula, make provision for practical activities, develop teachers' knowledge, encourage their further training and provide teachers and pupils with appropriate teaching materials.

En vue d'assurer la réalisation de cette tâche, la proposition de décision demande que les autorités compétentes des Etats membres prennent en considération les objectifs essentiels de l'éducation en matière d'environnemment dans l'élaboration des programmes d'enseignement, prévoient des activités pratiques, développent les connaissances des enseignants, favorisent leur perfectionnement et mettent à leur disposition ainsi qu'à celle des élèves le matériel pédagogique adéquat.


with regard to indicator areas where data collections already exist or EU surveys are planned, to further develop and submit to the Council strategies in the indicator areas of efficiency of investment, ICT, mobility, adult education, teachers and trainers, vocational education and training, social inclusion and active citizenship. with regard to indicator areas where no comparable data exist, to present to the Council detailed survey proposals for the development of new i ...[+++]

en ce qui concerne les domaines couverts par des indicateurs pour lesquels des données existent déjà ou des études sont prévues au niveau de l'UE, à poursuivre l'élaboration de stratégies dans les domaines ci-après et à les soumettre au Conseil: l'efficacité de l'investissement, les TIC, la mobilité, la formation des adultes, les enseignants et les formateurs, l'enseignement et la formation professionnels, l'inclusion sociale et la citoyenneté active; en ce qui concerne les domaines couverts par des indicateurs pour lesquels il n'existe pas de données susceptibles d'être comparées, à présenter au Conseil des propositions détaillées d'ét ...[+++]


w