Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Distance training
E-training
Initial teacher education
Initial teacher training
Initial teacher training program
Initial teacher training programme
Manpower training
Normal college
Normal school
PTT
Pedagogical training
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Pre-vocational training
Professor
Sandwich training
Secondary school teacher training course
Teacher
Teacher education
Teacher training
Teacher training college
Teacher training institute
Teacher-training school
Teachers college
Teachers training
Teachers' college
Teachers' training college
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff
Training course for secondary school teachers
Training of teachers
Vocational training

Traduction de «Teachers training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teacher training college | teacher training institute

institut de formation des enseignants du secondaire


teacher training [ pedagogical training ]

formation des enseignants [ formation des formateurs | formation pédagogique ]


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

formation des professeurs de l'enseignement secondaire


teacher training | training of teachers

formation des enseignants


normal school [ teacher-training school | teachers' training college | teachers' college | teachers college | normal college ]

école normale


pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


teacher education | teacher training | teachers training

formation des enseignants | formation des maîtres


initial teacher training program [ initial teacher training programme ]

programme de formation initiale des enseignants


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

enseignant [ instituteur | personnel enseignant | professeur ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Un soutien appuyé aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement et aux autres membres du personnel éducatif, qui jouent un rôle déterminant pour que les apprenants réussissent et pour mettre en œuvre la politique éducative: de nombreux États membres font état de mesures prises pour améliorer la formation des enseignants et insistent sur le fait que l'enseignement initial et le développement professionnel continu des enseignants et des formateurs devraient être adaptés au but poursuivi et porter à la fois sur les matières, la pédagogie et la pratique.


- to provide all teachers with appropriate training, to adapt teacher training programmes accordingly, and to introduce measures to encourage teachers to make real use of digital technology in their lessons, by the end of 2002.

- dispenser une formation appropriée à tous les enseignants ; adapter les programmes de formation des enseignants et prévoir de mesures d'incitation pour amener les enseignants à utiliser réellement les technologies numériques dans leur enseignement, d'ici la fin 2002.


Expresses its concern at the fact that half of teacher trainers in OECD countries feel that teacher training systems do not sufficiently prepare them to handle diversity effectively, and encourages the Member States concerned to guarantee ongoing professional support for teachers in this field, equipping them with the necessary pedagogical competencies on the topics of migration and acculturation and enabling them to utilise diversity as a rich source for learning in classrooms; advocates better utilisation of the potential of peer-l ...[+++]

se déclare préoccupé par le fait que la moitié des formateurs d'enseignants dans les pays de l'OCDE ont le sentiment que la formation des enseignants ne les prépare pas suffisamment à gérer la diversité de façon efficace, et encourage les États membres concernés à garantir aux enseignants un soutien professionnel continu dans ce domaine afin de les doter des compétences pédagogiques nécessaires sur les thèmes de la migration et de l'acculturation et de leur permettre d'utiliser en classe la diversité en tant que source d'enseignement d'une grande richesse; plaide en faveur d'une meilleure utilisation du potentiel des activités d'apprent ...[+++]


Believes that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, thus requiring sufficient investment in teacher training.

estime que la réussite de l'éducation à tous les niveaux dépend de la qualité de la formation des enseignants et de leur recyclage permanent, et que leur formation nécessite par conséquent des investissements suffisants.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the teacher-training program we run, we have finished, with CIDA's help, graduating over 1,500 teachers in the last two years. In the program, our science education specialist, Marianne O'Grady, is a scientist who helps us focus on the science training of our teachers.

Au cours des deux dernières années, nous avons décerné un diplôme à plus de 1 500 professeurs, dans le cadre du programme de formation des enseignants que nous exécutons avec l'aide de l'ACDI. La spécialiste de l'enseignement des sciences de ce programme, Marianne O'Grady, est une scientifique qui nous aide à ne pas perdre de vue la formation scientifique de nos professeurs.


We are trying to find support to set up computer stations in the departments of education, which are the provincial arms of the Ministry of Education, or in the teacher-training centres where at least trainers can come and browse those resources, download and print stuff and then take it to their training with teachers.

Nous essayons de trouver un soutien pour mettre sur pied des postes informatiques dans les départements d'éducation, qui sont les branches provinciales du ministère de l'Éducation, ou dans les centres de formation des enseignants.


An integrated approach to ICT teaching in schools is needed, meaning not only investment in infrastructure but also greater investment in teachers' training, rewards for teachers using ICT in the classroom, and the creation of ICT coordinator posts.

Il est nécessaire de mettre en place une approche intégrée de l'utilisation pédagogique des TIC dans les écoles, ce qui signifie non seulement qu'il faut investir dans les infrastructures mais également qu'il faut consacrer davantage de ressources à la formation des enseignants, prévoir des bonus pour ceux qui utilisent les TIC dans leur classe et créer des postes de coordinateurs des TIC;


However, teacher training in ICTs is rarely compulsory and therefore most teachers devote spare time to private study of these skills.

cependant, la formation des enseignants aux TIC est rarement obligatoire, et la plupart d'entre eux sont donc obligés de se former en dehors de leurs heures de travail dans le cadre d'une démarche personnelle pour acquérir ces compétences;


The Commission: will use EU programmes to support teaching of more languages through lifelong learning, teacher and student mobility, language teacher training, school partnerships, and research and development of innovative methods adapted to different target groups. will draw up an inventory of best practice in language learning and teaching in the field of multilingualism and make it available to the Member States The Member States are invited to: provide genuine opportunities for all to master the national language(s) and two other languages make a wider range of languages available to learners to allow individual choice and match lo ...[+++]

La Commission: utilisera les programmes communautaires pour favoriser l'enseignement d'un plus grand nombre de langues par le biais de l'éducation et la formation tout au long de la vie, la mobilité des enseignants et des étudiants, la formation des professeurs de langues, les partenariats scolaires, ainsi que des actions de recherche et développement axées sur la mise au point de méthodes novatrices adaptées à différents groupes cibles; dressera un inventaire des meilleures pratiques en matière d'apprentissage et d'enseignement des langues dans le domaine du multilinguisme et le mettra à la disposition des États membres. Les États membres sont invités: à assurer à tous de véritables possibilités de maîtriser la ou les langue(s) nationale( ...[+++]


On 14 May 1987, the Ministers for Education considered in their conclusions that in order to encourage in-service teacher training, it was necessary to: - clarify objectives in this area; - develop consistent, flexible and varied training opportunities; - establish as close a link as possible between in-service training programmes and teachers own career development plans; - develop the resources allocated to in-service training; - improve the continuity between initial and in-service training.

Le 14 mai 1987, les Ministres de l'Education ont estime, dans leurs conclusions, qu'en vue de promouvoir la formation continue des enseignants, il importait de : - clarifier les objectifs dans ce domaine; - construire une offre de formation coherente, flexible et diversifiee; - relier autant que possible les programmes de formation continue a des projets de developpement professionnel elabores par ceux qui en beneficient; - developper les ressources consacrees a la formation continue; - ameliorer la continuite entre formation initiale et formation continue.


w