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Box-section track girder
Cut section track circuit
Cut-section of track circuit
Cut-section track circuit
Principal test section
Section track motor car
Test section
Test section of track

Vertaling van "Test section track " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
test section of track

parcours d’essai | zone d'essai


cut section track circuit | cut-section of track circuit

alimentation en cascade de relais de voie


cut-section track circuit

sous-section de circuit de voie


box-section track girder

poutre porteuse de section rectangulaire






box-section track girder

poutre porteuse de section rectangulaire




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
189. Where a static test is conducted on a railway track scale that is designed for in-motion weighing, the acceptance limits of error for the scale are those prescribed by section 174 and the in-service limits of error for the scale are those prescribed by section 175.

189. Les marges de tolérance à l’acceptation et les marges de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai statique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement sont celles prescrites respectivement aux articles 174 et 175.


189. Where a static test is conducted on a railway track scale that is designed for in-motion weighing, the acceptance limits of error for the scale are those prescribed by section 174 and the in-service limits of error for the scale are those prescribed by section 175.

189. Les marges de tolérance à l’acceptation et les marges de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai statique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement sont celles prescrites respectivement aux articles 174 et 175.


Senator Grafstein: No, it tracks because if you take a look at section 186, it has a series of tests, and it is quite well drafted.

Le sénateur Grafstein: Non, si vous consultez l'article 186, on y trouve toute une série de critères, et c'est très bien rédigé.


As an alternative to perform on-track tests on two different rail inclinations, as set out in clause 5.4.4.4 in EN 14363:2005, it is permitted to perform tests on only one rail inclination if it is demonstrated that the tests cover the range of contact conditions as defined in Appendix B, Section 1.1.

Une alternative possible aux essais en ligne avec deux dévers différents, tels que prévus au point 5.4.4.4 de la norme EN 14363:2005, consiste à effectuer des essais sur une seule inclinaison de rail, s’il est démontré que les essais couvrent la gamme de conditions de contact définies à l’appendice B, point 1.1.


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Following successful testing according to Appendix B, Section 2.1, the acceptable parameter variation range for a dispensation from on-track tests is given by the range between the nominal tested parameters of the vehicle body and the extended range where applicable as specified in Table B.6.

Une fois les essais effectués avec succès conformément à l’appendice B, point 2.1, la plage de variation admissible des paramètres pour la dispense des essais en ligne est donnée par la plage entre les paramètres nominaux testés pour la caisse du véhicule et la plage étendue, le cas échéant, telle que spécifiée au tableau B.6.


Following successful testing in accordance with Appendix B, Section 2.1, the acceptable parameter variation range for dispensation from on-track tests is given by the range between the nominal tested parameters of the running gear and the extended range as illustrated in Figure B.2 and specified in Tables B.4 and B.5.

Une fois les essais effectués avec succès conformément à l’appendice B, point 2.1, la plage de variation admissible des paramètres pour la dispense des essais en ligne est donnée par la plage entre les paramètres nominaux testés pour les organes de roulement et la plage étendue telle qu’elle apparaît à la figure B.2 et qu’elle est spécifiée aux tableaux B.4 et B.5.


Alternatively, under the conditions stated in Section 9.3 of EN 15827:2011, a simulation may replace the above mentioned on-track tests.

Une autre solution consiste à remplacer les essais en ligne par une simulation dans les conditions prévues au point 9.3 de la norme EN 15827:2011.


In addition, to increase confidence that the on-board ERTMS/ETCS can be correctly operated with different track-side applications, it is recommended that the on-board ERTMS/ETCS be tested using scenarios from the data base managed by the Agency and which are not part of the mandatory test specifications; see Section 6.1.2 (Principles for testing ERTMS/ETCS and GSM-R).

De plus, pour avoir une plus grande confiance dans le bon fonctionnement de l’ERTMS/ETCS «bord» avec différentes applications «sol», il est recommandé de tester l’ERTMS/ETCS «bord» avec des scénarios provenant de la base de données gérée par l’Agence et ne faisant pas partie des spécifications de tests obligatoires; voir point 6.1.2 (Principes de test de l’ERTMS/ETCS et du GSM-R).


If a vehicle test is to be carried out, the vehicle shall be driven over the road or test track to demonstrate that the torque limiter will operate, including its activation, in accordance with the requirements of section 6.5, and in particular with those of section 6.5.5.2 and 6.5.5.3.

En cas d’essai du véhicule, le véhicule est conduit sur route ou sur piste d’essai afin de démontrer que le limiteur de couple (y compris son système d’activation) fonctionne conformément aux exigences du point 6.5, et en particulier des points 6.5.5.2 et 6.5.5.3.


If, during the test carried out in second gear (see 2.1.4.3.1.2.1 and 2.1.4.3.1.2.3), the engine speed on the approach to the line marking the end of the test track exceeds 100 % of the speed referred to in section 3.2.1.7 of Appendix 1A, the test must be carried out in third gear and the sound level measured must be the only one recorded as the test result.

Au cas où, durant l'essai effectué sur le deuxième rapport (voir points 2.1.4.3.1.2.1 et 2.1.4.3.1.2.3), le régime du moteur à l'approche de la ligne de sortie de la piste d'essai dépasse 100 % du régime visé au point 3.2.1.7 de l'appendice 1 A, l'essai est effectué sur le troisième rapport et le niveau sonore mesuré est le seul retenu en tant que résultat d'essai.




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Date index: 2024-03-04
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