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ACFO
Association canadienne-française d'éducation d'Ontario
Association canadienne-française de l'Ontario
CARFLEO
Catholic Religious Education Consultants of Ontario
Catholic Religious Educators of Ontario
FeeO-SERI
Fees Ordinance SERI
GS-EAER
General Secretariat EAER
Higher education research assistant
IAAER
Ontario Catholic Family Life Educators Network
University research assistant
University research associate
University research support worker
WAAER

Vertaling van "The Association Educational Researchers Ontario " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Catholic Association of Religious and Family Life Educators of Ontario [ CARFLEO | Catholic Religious Education Consultants of Ontario | Ontario Catholic Family Life Educators Network | Catholic Religious Educators of Ontario ]

Catholic Association of Religious and Family Life Educators of Ontario [ CARFLEO | Catholic Religious Education Consultants of Ontario | Ontario Catholic Family Life Educators Network | Catholic Religious Educators of Ontario ]


International Association for the Advancement of Educational Research | IAAER [Abbr.]

Association Internationale des Sciences de l'Education | AISE [Abbr.]


The Retail Merchants Association of Canada (Ontario) Inc. [ The Retail Merchants Association of Canada (Ontario) Incorporated ]

The Retail Merchants Association of Canada (Ontario) Inc. [ The Retail Merchants Association of Canada (Ontario) Incorporated ]


Association canadienne-française de l'Ontario [ ACFO | Association canadienne-française d'éducation d'Ontario ]

Association canadienne-française de l'Ontario [ ACFO | Association canadienne-française d'éducation d'Ontario ]


World Association for the Advancement of Educational Research | WAAER [Abbr.]

Association mondiale des sciences de l'éducation | AMSE [Abbr.]


university research associate | university research support worker | higher education research assistant | university research assistant

assistant de recherche | assistant de recherche/assistante de recherche | assistante de recherche


Educational Research Centre of the University of Amsterdam

Centre d'Étude sur l'Enseignement de l'Université d'Amsterdam


Ordinance of 16 June 2006 on Fees in the Area of Responsibility of the State Secretariat for Education, Research and Innovation | Fees Ordinance SERI [ FeeO-SERI ]

Ordonnance du 16 juin 2006 sur les émoluments perçus dans le domaine du Secrétariat d'Etat à la formation, à la recherche et à l'innovation | Ordonnance sur les émoluments du SEFRI [ OEmol-SEFRI ]


General Secretariat of the Federal Department of Economic Affairs, Education and Research | General Secretariat EAER [ GS-EAER ]

Secrétariat général du Département fédéral de l'économie, de la formation et de la recherche | Secrétariat général DEFR [ SG-DEFR ]


Dispatch on the promotion of education, research and innovation for the period from 2008 to 2011

Message relatif à l'encouragement de la formation, de la recherche et de l'innovation pendant les années 2008 à 2011 [ Message FRI ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Institute for Environment and Sustainability of the Commission's Joint Research Centre (JRC), as part of the JEC Consortium (consortium composed of the Commission's Joint Research Centre, the automotive manufacturers′ association for Research Development in Europe (EUCAR) and the oil companies′ European association of environment, health and safety in refining (CONCAWE)).

L'Institut de l'environnement durable qui relève du Centre commun de recherche de la Commission (CCR), participant au consortium JEC (constitué par le Centre commun de recherche (CCR), le Conseil européen pour la recherche et le développement dans le secteur automobile (EUCAR) et l'Association européenne des compagnies pétrolières pour l'environnement, la santé et la sûreté dans le raffinage et la distribution (CONCAWE).


"Stakeholder Forum" means a platform open to representatives of national, regional and local authorities, organised interests and individual entities from business, higher education, research, associations, civil society and cluster organisations, as well as other interested parties from across the knowledge triangle.

"10". forum des parties prenantes".: une plate-forme ouverte aux représentants des autorités nationales, régionales et locales, de groupes d'intérêt et de diverses entités du monde des entreprises, de l'enseignement supérieur, de la recherche, des associations, de la société civile, et d'organisations de clusters ainsi que d'autres acteurs des différentes composantes du triangle de la connaissance; .


Clusters, business networks and other types of association of enterprises can provide such supportive environments as they bring together the relevant actors from business, education, research and the public sector[37].

Les groupements, réseaux et autres types d’associations d’entreprises peuvent constituer de tels environnements propices, car ils réunissent les acteurs pertinents du monde de l’entreprise, de l’éducation, de la recherche et du secteur public[37].


Enhancing the impact of investments on education, research and innovation and testing new ways for innovation governance: The EIT acts as an "innovation catalyst", adding value to the existing research base, by accelerating the take-up and exploitation of technologies and research outcomes and by transferring research results to education.

Accroître l'impact des investissements dans l'enseignement, la recherche et l'innovation et tester de nouveaux modes de gouvernance de l'innovation: L'EIT sert de "catalyseur de l'innovation" et apporte une valeur ajoutée à la base de recherche existante en ce sens qu'il accélère l'adoption et l'exploitation des technologies et des résultats de la recherche et qu'il transmet les résultats de la recherche à l'éducation.


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10'. Stakeholder Forum' means a platform, involving physical and virtual conferencing and events, open to representatives of national, regional and local authorities, organized interests and individual entities from business, higher education, research, associations, civil society and cluster organisations, as well as other interested parties from across the knowledge triangle".

10". forum des parties prenantes": une plateforme, incluant des conférences et des manifestations physiques et virtuelles, ouverte aux représentants des autorités nationales, régionales et locales, de groupes d'intérêt et de diverses entités du monde des entreprises, de l'enseignement et de la recherche, d'associations, d'organisations de la société civile et de clusters, ainsi que d'autres acteurs des différentes composantes du triangle de la connaissance".


The programme shall be open to all stakeholders promoting European remembrance, citizenship and integration, intercultural dialogue and mutual understanding among citizens, in particular local and regional authorities and organisations, twinning committees, European public policy research organisations (think-tanks), cultural and historical institutes, citizens' groups and civil society organisations (including voluntary and survivors' associations), and cultural, youth, educational, research ...[+++]

Le programme est ouvert à toutes les parties prenantes œuvrant pour la mémoire, la citoyenneté et l'intégration européennes, le dialogue interculturel et la compréhension mutuelle entre les citoyens, en particulier les autorités et organisations locales et régionales, les comités de jumelage, les organismes de recherche et de réflexion sur les politiques publiques européennes, les institutions spécialisées dans la culture et l'histoire, les groupes de citoyens et les organisations de la société civile (y compris les associations de bénévoles et de ...[+++]


16. Considers that in order to increase the human resources dedicated to research in Europe, it is necessary to make professional careers in this field more attractive by eliminating administrative barriers and recognising merit and training time and work at any research centre; to this end, encourages the Commission and Member States to establish a common system to evaluate the researchers' excellence and career, as well as to assess universities' performance; reaffirms the importance of investing in education, training and skill ...[+++]

16. considère qu'en vue d'accroître les moyens humains consacrés à la recherche en Europe, il est nécessaire de rendre les carrières professionnelles plus attractives dans ce domaine en supprimant les obstacles administratifs et en reconnaissant le mérite, le temps de formation et le travail dans les centres de recherche; à cette fin, encourage la Commission et les États membres à mettre en place un système commun pour évaluer l'excellence et la carrière du chercheur ainsi que pour évaluer les performances des universités; réaffirme ...[+++]


In its recent Communication 'Regional Policy contributing to smart growth in Europe 2020' the Commission encourages national and regional governments to move towards 'smart specialisation strategies' and asks them to redirect European Regional Development Fund support to reinforce investments in education, research and innovation in line with such strategies.

Dans sa récente communication sur la contribution de la politique régionale à une croissance intelligente dans le cadre de la stratégie «Europe 2020» , la Commission encourage les gouvernements nationaux et régionaux à s’orienter vers des «stratégies de spécialisation intelligentes» et leur demande de réorienter l’aide du Fonds européen de développement régional afin de renforcer les investissements dans l’enseignement, la recherche et l’innovation dans le cadre de ces stratégies.


‘Stakeholder Forum’ means a platform open to representatives of national, regional and local authorities, organised interests and individual entities from business, higher education, research, associations, civil society and cluster organisations, as well as other interested parties from across the knowledge triangle.

10)«forum des parties prenantes»: une plate-forme ouverte aux représentants des autorités nationales, régionales et locales, de groupes d'intérêt et de diverses entités du monde des entreprises, de l'enseignement supérieur, de la recherche, des associations, de la société civile, et d'organisations de clusters ainsi que d'autres acteurs des différentes composantes du triangle de la connaissance.


On the basis of these measurements, Greece has a considerable amount of ground to make up in several areas (it has the highest energy intensity in the EU, very low labour productivity, a high unemployment rate, almost non-existent continuous learning, the lowest expenditure on education, research and the new technologies, the lowest level of internet access, very high telecommunications prices, a big gap between rich and poor Greeks, the second highest persistence of poverty, one of the highest rates of taxation of low-paid workers, etc.).

Sur la base de cette évaluation, la Grèce accuse des retards importants dans plusieurs domaines (elle a l'intensité énergétique de l'économie la plus forte de l'Union européenne, une productivité du travail très faible, un taux de chômage élevé, un système de formation permanente presque inexistant, les dépenses publiques consacrées à l'éducation, à la recherche et aux nouvelles technologies les plus modestes, le plus petit nombre de liaisons à Internet, un écart très important entre les revenus des plus riches et ceux des plus pauvre ...[+++]




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Date index: 2024-07-31
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