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Breaking the Silence
Diploma of the School of Social Studies
The Exemplary Schools Project
The Exemplary Schools Study
The dropout phenomenon in Ontario secondary schools

Vertaling van "The Exemplary Schools Study " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
The Exemplary Schools Study [ The Exemplary Schools Project ]

Étude sur les écoles secondaires [ Projet des écoles secondaires ]


The dropout phenomenon in Ontario secondary schools: a report to the Ontario study of the relevance of education and the issue of dropouts [ The dropout phenomenon in Ontario secondary schools ]

Le phénomène des décrocheurs dans les écoles secondaires de l'Ontario : un rapport à l'Étude sur le système d'éducation et les abandons scolaires en Ontario [ Le phénomène des décrocheurs dans les écoles secondaires de l'Ontario ]


diploma of the School of Social Studies

diplôme de l'Ecole des Hautes Etudes Sociales


Breaking the Silence: an Interpretive Study of Residential School Impact and Healing as Illustrated by the Stories of First Nation Individuals [ Breaking the Silence ]

Breaking the silence : an Interpretive Study of Residential School Impact and Healing as Illustrated by the Stories of First Nation Individuals [ Breaking the Silence ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A recent study[5] on the state of digital provision in schools in the Union revealed that 63% of nine year olds do not study at a 'highly digitally-equipped school' (with appropriate equipment, fast broadband and high 'connectivity').

Une étude récente[5] sur l’équipement numérique actuel des écoles dans l’Union a montré que 63 % des élèves de neuf ans ne fréquentaient pas une «école avec un équipement numérique performant» (c’est‑à‑dire qui dispose d’un équipement adéquat, d’un accès à haut débit rapide et d’une «connectivité» élevée).


[17] The Barcelona European Council also requested to develop digital literacy through the generalisation of an Internet and computer user's certificate for secondary school pupils and to undertake a feasibility study to identify options for helping secondary schools to establish or enhance an internet twinning link with a partner school elsewhere in Europe (paragraph 44).

[17] À Barcelone, le Conseil européen a également demandé de développer «une culture numérique», par la «généralisation d'un brevet informatique et Internet pour les élèves du secondaire». Il a également demandé à la Commission de «réaliser une étude de faisabilité visant à définir des solutions possibles pour aider les établissements d'enseignement secondaire à établir ou développer, par l'intermédiaire d'Internet, un lien de jumelage avec un établissement partenaire ailleurs en Europe» (paragraphe 44).


Honourable senators, you have been requested to destroy this exemplary school system by passing the resolution to amend Term 17.

Honorables sénateurs, on vous demande de détruire ce système scolaire exemplaire en adoptant la résolution de modification de la clause 17.


In 2014, more than 18 million primary school pupils (or 84% of all the pupils at this level) in the European Union (EU) were studying at least one foreign language, including nearly 1 million (around 5%) studying two foreign languages or more.

En 2014, plus de 18 millions d’élèves de l’enseignement primaire (soit 84% de l’ensemble des élèves de ce niveau) dans l’Union européenne (UE) étudiaient au moins une langue étrangère, dont quelque 1 million (environ 5%) apprenaient deux langues étrangères ou plus.


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Ms Backes obtained a Bachelor in International Relations from the London School of Economics, a Master of Arts in Japanese Studies from the London School of Oriental and African Studies and a Master of Arts in European Political and Administrative Studies from the College of Europe in Bruges.

M Backes est titulaire d'une licence en relations internationales de la London School of Economics, d'une maîtrise ès arts en études japonaises de la London School of Oriental and African Studies et d'un master en études politiques et administratives européennes du Collège d'Europe de Bruges.


(Return tabled) Question No. 422 Ms. Kirsty Duncan: With respect to nutrition in child and adolescent populations in Canada: (a) does government policy include recognition and acceptance of the principle that Canada’s children and adolescents are entitled to nutritious food (i) regardless of where they live, (ii) regardless of their family income, (iii) particularly when economic forces undermine efforts by parents and caregivers to ensure healthy eating; (b) given that the 1992 World Declaration on Nutrition, to which Canada was a signatory, states that access to nutritionally adequate and safe food is a right of each individual, what specific actions have the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada undertaken for ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 422 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la nutrition chez les enfants et les adolescents au Canada: a) la politique du gouvernement prévoit-elle la reconnaissance et l’acceptation du principe voulant que les enfants et les adolescents canadiens ont droit à des aliments nutritifs (i) peu importe l’endroit où ils vivent, (ii) peu importe leur revenu familial, (iii) particulièrement lorsque des forces économiques entravent les efforts des parents pour assurer de saines habitudes alimentaires; b) compte tenu du fait que la Déclaration mondiale sur la nutrition de 1992, dont le Canada est signataire, stipule que l’accès à des aliments nutritionnellement appropriés et sans danger est un droit universel, quel ...[+++]


every schoolchild in general education or vocational education and training should have the opportunity to participate in a mobility scheme in the course of their school studies,

tout élève de l'enseignement général ou de l'enseignement et de la formation professionnels devrait pouvoir participer à un programme de mobilité au cours de sa scolarité,


My goal is to ensure that every young person, regardless of their family or social background, whether at school, studying, working or unemployed, has the opportunity to fulfil their human potential and play their full part in society.

Mon objectif est de veiller à ce que chaque jeune, quelle que soit son origine familiale ou sociale, qu'il soit à l'école, étudie, travaille ou se trouve au chômage, ait la possibilité de développer son potentiel d'humanité et de se sentir membre à part entière de la société.


· Have completed higher secondary school studies leading to the 'Ylioppilastutkinto' or an equivalent diploma;

Avoir accompli des études complètes du niveau de l'enseignement secondaire supérieur sanctionnées par le «Ylioppilastutkinto» ou par un diplôme équivalent;


· Have completed higher secondary school studies leading to the 'Avgångsbetyg fraån gymnasieskolan, 3-årig linje' or an equivalent diploma;

Avoir accompli des études complètes du niveau de l'enseignement secondaire supérieur sanctionnées par le «Avgångsbetyg fraån gymnasieskolan, 3-årig linje» ou par un diplôme équivalent;




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'The Exemplary Schools Study' ->

Date index: 2024-03-05
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