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Activating price
Activating threshold price for intervention
Al-F-complex
Aluminium fluoride complex
Aluminum fluoride complex
Aluminum-fluoride complex
Audibility threshold
Auditory threshold
Avalanche threshold
Basket exit level
Basket extractor threshold
Basket withdrawal threshold
Basket-exit threshold
Break-open threshold energy
Breakopen threshold energy
Discomfort level
Discomfort threshold
EBT
Energy break open threshold
Energy breakopen threshold
Fluoride-aluminium complex
Fluoride-aluminum complex
Fluoro complex of aluminium
Fluoro complex of aluminum
Hearing threshold
Hearing-threshold
Loudness discomfort level
Po
Qualified majority threshold
Threshold
Threshold activating price
Threshold complex
Threshold for avalanches
Threshold for avalanching
Threshold for qualified majority decisions
Threshold for qualified majority voting
Threshold of discomfort
Threshold price activating the intervention system
Tolerance level
Tolerance threshold
Uncomfortable loudness level

Vertaling van "Threshold complex " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


aluminium fluoride complex [ aluminum fluoride complex | aluminum-fluoride complex | Al-F-complex | fluoride-aluminium complex | fluoride-aluminum complex | fluoro complex of aluminium | fluoro complex of aluminum ]

fluoro-complexe d'aluminium


energy breakopen threshold | EBT | energy break open threshold | breakopen threshold energy | break-open threshold energy

seuil d'énergie de perforation | seuil d'énergie d'éventration | seuil de rupture énergétique | énergie de seuil de perforation | énergie de seuil à l'éventration


avalanche threshold [ threshold | threshold for avalanches | threshold for avalanching ]

seuil critique de déclenchement d'avalanche


basket exit level | basket extractor threshold | basket withdrawal threshold | basket-exit threshold

seuil de sortie de panier


qualified majority threshold | threshold for qualified majority decisions | threshold for qualified majority voting

seuil de la majorité qualifiée | seuil pour la prise de décision à la majorité qualifiée


activating price | activating threshold price for intervention | threshold activating price | threshold price activating the intervention system

prix de déclenchement | prix de seuil de déclenchement de l'intervention | prix de seuil de déclenchement d'intervention | prix de seuil de déclenchement du mécanisme des interventions


discomfort level | discomfort threshold | uncomfortable loudness level | loudness discomfort level | tolerance threshold | tolerance level | threshold of discomfort

niveau d'inconfort


hearing threshold | hearing-threshold | auditory threshold

seuil d'audition | seuil d'audibilité | seuil auditif


hearing threshold | audibility threshold [ Po ]

seuil d'audibilité [ Po ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
equal to or below the 0,5 % threshold, provided that the group data reporting agent meets certain quantitative or qualitative criteria that attest to its importance for the stability and functioning of the financial system in the euro area, e.g. by virtue of its interconnectedness with other financial institutions in the euro area, cross-jurisdictional activity, lack of substitutability, complexity of the corporate structure, or direct supervision by the ECB; and/or individual euro area Member States, e.g. by virtue of the relative i ...[+++]

inférieure ou égale au seuil de 0,5 %, pour autant que l'agent déclarant pour les données de groupe remplisse certains critères quantitatifs ou qualitatifs attestant de son importance pour la stabilité et le fonctionnement du système financier dans la zone euro, par exemple en raison de son interconnectivité avec d'autres établissements financiers de la zone euro, de ses activités dans plusieurs États, de sa non-substituabilité, de la complexité de sa structure d'entreprise ou en raison de la surveillance prudentielle directe exercée par la BCE; et/ou dans les différents États membres de la zone euro, par exemple en raison de l'importan ...[+++]


- The Commission and the Member States should cooperate on advanced research and modelling tools to fill data and knowledge gaps to better understand the complex issues around social, economic and environmental changes related to forests (e.g. identifying environmental thresholds).

- la Commission et les États membres devraient coopérer à la mise au point d'outils de recherche et de modélisation avancés afin de pouvoir combler les lacunes en matière de données et de connaissances, de manière à mieux comprendre les implications complexes des changements sociaux, économiques et environnementaux en rapport avec les forêts (identification des seuils environnementaux par exemple).


After assessing the nature, scale and complexity of the risks inherent in the business of the undertaking, national supervisory authorities should have the power to allow limitations on the frequency and the scope of information to be reported or to exempt from reporting on an item-by-item basis only where that undertaking does not exceed specific thresholds.

Après avoir évalué la nature, l'ampleur et la complexité des risques inhérents à l'activité de l'entreprise, les autorités nationales de surveillance devraient avoir le pouvoir d'autoriser à limiter la fréquence et l'étendue des informations à fournir ou à dispenser de l'obligation de communiquer des informations poste par poste uniquement lorsque cette entreprise ne dépasse pas des seuils spécifiques.


After assessing the nature, scale and complexity of the risks inherent in the business of the undertaking, national supervisory authorities should have the power to allow limitations on the frequency and the scope of information to be reported or to exempt from reporting on an item-by-item basis only where that undertaking does not exceed specific thresholds.

Après avoir évalué la nature, l'ampleur et la complexité des risques inhérents à l'activité de l'entreprise, les autorités nationales de surveillance devraient avoir le pouvoir d'autoriser à limiter la fréquence et l'étendue des informations à fournir ou à dispenser de l'obligation de communiquer des informations poste par poste uniquement lorsque cette entreprise ne dépasse pas des seuils spécifiques.


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The complexity and novelty of this approach will require the construction of a scoreboard with limited but adequate set of indicators (to be agreed between Council and Parliament) and with the definition of upper and lower thresholds; the scoreboard shall not be interpreted automatically but rather to be complemented by thorough economic analysis and “in loco” dialogue and surveillance missions.

En raison de la complexité et du caractère inédit de cette démarche, il est nécessaire d'établir un tableau de bord comportant un ensemble limité mais adéquat d'indicateurs (qui devront être décidés d'un commun accord entre le Conseil et le Parlement) et la définition de seuils inférieurs et supérieurs; le tableau de bord ne doit pas être interprété de manière automatique et doit être complété par une analyse économique approfondie ainsi que par des missions de dialogue et de surveillance sur place.


4. Notes that some Community legislation contains restrictions on the scope of employee participation rights, e.g. in the calculation of thresholds; points out that when calculating thresholds some Member States employ a complex definition of what constitutes an employee; takes the view that the number of registered employees - irrespective of their age or the nature of their employment contracts - must always be taken as the basis for such calculations; calls on the Commission to reconsider those existing restrictions;

4. constate que certains actes législatifs de la Communauté comportent des dispositions restreignant le champ d'application des droits de participation des travailleurs, par exemple pour le calcul des seuils; souligne que certains États membres utilisent une notion de travailleur modifiée aux fins du calcul du seuil des effectifs; estime que ce calcul doit toujours se fonder sur le nombre des travailleurs déclarés - quel que soit l'âge des travailleurs ou le type de contrat de travail; demande à la Commission de réexaminer ces restrictions existantes;


3. In restricted procedures, competitive dialogue pursuant to Article 125b and in negotiated procedures where a contract notice is published for contracts with a value equal to or above the thresholds laid down in Article 158, the time limit for receipt of requests to participate shall generally be between 18 and 37 days from the date on which the contract notice is dispatched, depending on the complexity of the contract.

3. Dans les procédures restreintes, y compris les cas de recours au dialogue compétitif visés à l'article 125 ter, et les procédures négociées avec avis de marché pour les marchés d'une valeur égale ou supérieure aux seuils visés à l'article 158, le délai de réception des demandes de participation est en règle générale, selon la complexité du marché, compris entre dix-huit et trente-sept jours à compter de la date d’envoi de l’avis de marché.


2. In open procedures for contracts with a value equal to or above the thresholds laid down in Article 158, the time limit for receipt of tenders shall generally be between 26 and 52 days from the date on which the contract notice is dispatched depending on the complexity of the contract.

2. Dans les procédures ouvertes pour les marchés d'une valeur égale ou supérieure aux seuils visés à l'article 158, le délai de réception des offres est en règle générale, selon la complexité du marché, compris entre vingt-six et cinquante-deux jours à compter de la date d’envoi de l’avis de marché.


The definition of significant market power in the Directive 97/33/EC of the European Parliament and of the Council of 30 June 1997 on interconnection in telecommunications with regard to ensuring universal service and interoperability through application of the principles of open network provision (ONP) has proved effective in the initial stages of market opening as the threshold for ex ante obligations, but now needs to be adapted to suit more complex and dynamic markets.

La définition de la puissance sur le marché inscrite dans la directive 97/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 30 juin 1997 relative à l'interconnexion dans le secteur des télécommunications en vue d'assurer un service universel et l'interopérabilité par l'application des principes de fourniture d'un réseau ouvert (ONP) s'est révélée efficace lors des premières phases d'ouverture des marchés en tant que seuil de déclenchement des obligations ex ante, mais elle doit à présent être adaptée pour tenir compte de l'évolution des marchés qui deviennent plus complexes et plus dynamiques.


The definition of significant market power in the Directive 97/33/EC of the European Parliament and of the Council of 30 June 1997 on interconnection in telecommunications with regard to ensuring universal service and interoperability through application of the principles of open network provision (ONP)(14) has proved effective in the initial stages of market opening as the threshold for ex ante obligations, but now needs to be adapted to suit more complex and dynamic markets.

La définition de la puissance sur le marché inscrite dans la directive 97/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 30 juin 1997 relative à l'interconnexion dans le secteur des télécommunications en vue d'assurer un service universel et l'interopérabilité par l'application des principes de fourniture d'un réseau ouvert (ONP)(14) s'est révélée efficace lors des premières phases d'ouverture des marchés en tant que seuil de déclenchement des obligations ex ante, mais elle doit à présent être adaptée pour tenir compte de l'évolution des marchés qui deviennent plus complexes et plus dynamiques.


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