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Toxic and dangerous waste packing

Vertaling van "Toxic and dangerous waste packing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
toxic and dangerous waste packing

emballage pour déchets toxiques et dangereux


Committee for the Adaptation to (Scientific and) Technical Progress of the Directives on Toxic and Dangerous Waste

Comité pour l'adaptation au progrès (scientifique et) technique des directives visant les déchets toxiques et dangereux


Committee for the Adaptation to Technical Progress of the Directives on Toxic and Dangerous Waste

Comité pour l'adaptation au progrès technique - déchets toxiques et dangereux


Special Rapporteur of the Commission on Human Rights on the Adverse Effects of the Illicit Movement and Dumping of Toxic and Dangerous Products and Wastes on the Enjoyment of Human Rights

Rapporteur spécial sur les conséquences néfastes des mouvements et déversements illicites de produits et déchets toxiques et nocifs pour la jouissance des droits de l'homme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Judgment in Case C-387/97 Commission v Greece of 4 July 2000: The ECJ imposed on Greece a periodic penalty payment of EUR 20 000 for each day of delay in implementing the measures necessary to comply with a 1992 judgment because Greece had failed to take the measures necessary to ensure that waste is disposed of in the area of Chania without endangering human health and without harming the environment in accordance with Article 4 of Council Directive 75/442/EEC of 15 July 1975 on waste; and had failed to draw up for that area plans f ...[+++]

Arrêt du 4 juillet 2000 dans l'affaire C-387/97, Commission contre Grèce: La Cour de justice a infligé à la Grèce le paiement d'une astreinte de 20 000 euros par jour de retard dans la mise en oeuvre des mesures nécessaires pour se conformer à un arrêt de 1992; la Grèce avait omis de prendre les dispositions requises pour éliminer les déchets dans la région de La Canée sans mettre en danger la santé de l'homme et sans porter préjudice à l'environnement, conformément à l'article 4 de la directive 75/442/CEE du Conseil du 15 juillet 1975 relative aux déchets; la Grèce avait en outre omis d'établir des plans pour l'élimination des déchets ...[+++]


In its first judgement against Greece dated 7 April 1992, the ECJ declared that, "by failing to take the necessary measures to ensure that in the area of Chania waste and dangerous waste are disposed of without endangering human health and without harming the environment, and by failing to draw up for that area plans for the disposal of waste and of toxic and dangerous waste ...[+++], Greece has failed to fulfil its obligations under Articles 4 and 6 of Directive 75/442/EEC on waste and Articles 5 and 12 of Directive 78/319/EEC on toxic and dangerous waste".

Dans son premier arrêt rendu contre la Grèce le 7 avril 1992, le Cour de Justice avait indiqué que, "en n'ayant pas pris les mesures nécessaires pour assurer que dans la région de La Canée les déchets et les déchets toxiques et dangereux sont éliminés sans mettre en danger la santé de l'homme et sans porter préjudice à l'environnement, et en n'établissant pas pour cette région des plans ou des programmes pour l'élimination des déchets toxiques et dangereux, la République hell ...[+++]


Article 16 of Directive 78/319/EEC states: 'Every three years, and for the first time three years following the notification of this Directive, Member States shall draw up a situation report on the disposal of toxic and dangerous waste in their respective countries and shall forward it to the Commission'.

Conformément à l'article 16 de la directive 78/319/CEE, "tous les trois ans après la notification de ladite directive, les États membres rédigent un rapport sur la situation qui règne en matière de gestion des déchets toxiques et dangereux sur leur territoire et le communiquent la Commission".


This may at first sight seem surprising in view of the fact that the directive on the disposal of waste oils (75/439/EEC), the framework directive on waste (75/442/EEC), the directive on toxic and dangerous waste (78/319/EEC) and the directive on the use of sewage sludge (86/278/EEC) were adopted in 1975, 1978 and 1986 respectively.

Ceci peut paraître surprenant à première vue, compte tenu du fait que l'adoption de la directive sur l'élimination des huiles usagées (75/439/CEE), de la directive-cadre sur les déchets (75/442/CEE), la directive sur les déchets toxiques et dangereux (78/319/CEE) et de la directive sur la protection de l'environnement et notamment les sols lors de l'utilisation des boues d'épuration en agriculture (86/278/CEE), remonte respectivement aux années 1975, 1978 et 1986.


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In the case of the countries which have not submitted a plan for the disposal of toxic and dangerous waste as required under Article 12 of the directive (France, Greece, Italy and Portugal), it must be accepted that such waste is on occasions disposed of in an unregulated fashion.

Par ailleurs, en ce qui concerne les pays qui n'ont pas présenté, conformément à l'article 12 de la directive, des plans de gestion des déchets toxiques et dangereux (France, Grèce, Italie et Portugal), il y a lieu de penser que ces déchets sont parfois éliminés de manière incontrôlée.


2. Directive 78/319/EEC, as amended by Directive 91/689/EEC, on toxic and dangerous waste

2. Directive 78/319/CEE modifiée par la directive 91/689/CEE relative aux déchets toxiques et dangereux


- 78/317/EEC, as amended by Directive 91/689/EEC of 12 December 1991, on toxic and dangerous waste,

- 78/318/CEE, modifiant la directive 91/689/CEE, du 12 décembre 1991, relative aux déchets toxiques et dangereux,


Hazardous waste Following the political agreement reached at the Environment meeting on 2, 3 and 15 December 1993, the Council adopted the common position on the amendment of Directive 91/689/EEC on hazardous waste. The aim of this proposal is to amend the date of implementation of Directive 91/689/EEC on hazardous waste and the date of repeal of Directive 78/318/EEC on toxic and dangerous waste in order to deal with the practical and legal difficultie ...[+++]

Cette proposition a pour but de modifier la date de mise en application de la directive 91/689/CEE relative aux déchets dangereux et la date d'abrogation de la directive 78/318/CEE relative aux déchets toxiques et dangereux de manière à pallier aux difficultés pratiques et juridiques créées par la non-disponibilité de la liste de déchets dangereux prévue par la directive 91/689/CEE.


This proposal for a directive which was adopted by the Commission on a proposal from Mr Yannis Paleokrassas, the Member with responsibility for environmental policy, aims to revise the definition of the term "hazardous waste", and to put back until 31 December 1994 the date of implementation of Directive 91/689/EEC on hazardous waste, while at the same time deferring the date on which Directive 78/318/EEC on toxic and dangerous waste is repealed, in order to avoid a legal vacuum.

Cette proposition de directive adoptée par le Collège, sur proposition de M. Yannis PALEOKRASSAS, Membre de la Commission chargé de la politique de l'environnement, a pour but de réviser la définition du terme "déchets dangereux" et de reporter au 31 décembre 1994 la date de mise en application de la directive (91/689/CEE) relative aux déchets dangereux tout en reportant la date d'abrogation de la directive (78/318/CEE) relative aux déchets toxiques et danger ...[+++]


These indicate a breach of several Community directives, including those which regulate the discharge of toxic and dangerous waste, the transport of waste, the need for advance studies before waste is discharged, and the water quality directives for drinking and surface waters.

Ces plaintes indiquent que plusieurs directives communautaires ont été violées, notamment celles relatives aux rejets de déchets toxiques et dangereux, au transport des déchets, à la nécessité d'études préalables avant que des rejets de déchets ne soient effectués, et à la qualité de l'eau alimentaire et des eaux superficielles.




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Date index: 2023-10-20
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