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Batched water
Carry out water and waste water treatments
Carrying out water and waste water treatments
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Gaging water
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Vertaling van "Trade waters " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrial wastage | industrial waste water | industrial wastewaters | trade waters

eaux industrielles usées | eaux résiduaires industrielles | eaux résiduelles industrielles | effluents industriels






carry out water and waste water treatments | performing water and waste water treatments | carrying out water and waste water treatments | perform water treatments

aliser des opérations de traitement de l’eau


water protection [ groundwater protection | water conservation | water conservation(GEMET) | Water conservation(STW) ]

protection des eaux [ conservation de l'eau ]


batched water | gaging water | gauging water | mix water | mixing water | water for a batch | water for a mix

eau de gâchage


Home Trade Inland and Minor Waters Voyage Regulations

Règlement sur les voyages de cabotage en eaux intérieures et secondaires


wastes from waste management facilities, off-site waste water treatment plants and the preparation of water intended for human consumption and water for industrial use | wastes from waste treatment facilities, off-site waste water treatment plants and the water industry

déchets provenant des installations de traitement des déchets,des stations d'épuration des eaux usées hors site et de l'industrie de l'eau


evaluate water wells | examine water wells | inspect water wells | inspecting water wells

inspecter des puits d’eau


green water aquaculture systems | green water fish incubation systems | green water incubation technology | incubation systems using green water

technologie d’incubation en eau verte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Trading water is environmentally, economically, and morally wrong”.

«Le commerce de l'eau est mal, sur le plan environnemental, économique et moral».


47. Stresses that the special character of water and sanitation services, such as production, distribution and treatment, makes it imperative that they be excluded from any trade agreements the EU is negotiating or considering; urges the Commission to grant a legally binding exclusion for water services, sanitation services and wastewater disposal services in the ongoing negotiations for the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) and the Trade in Services Agreement; stresses that all future trade and investment agreem ...[+++]

47. souligne que, du fait du caractère particulier des services liés à l'eau et à l'assainissement, tels que la production, la distribution et le traitement, il est impératif de les exclure de tout accord commercial que l'UE négocie ou envisage; demande instamment à la Commission de reconnaître une exclusion juridiquement contraignante des services liés à l'eau, à l'assainissement et à l'évacuation des eaux usées dans les négociations en cours concernant le partenariat transatlantique de commerce et d'investissement et l'accord sur le commerce des services; souligne que tous les accords commerciaux et d'investissement à venir devraient ...[+++]


47. Stresses that the special character of water and sanitation services, such as production, distribution and treatment, makes it imperative that they be excluded from any trade agreements the EU is negotiating or considering; urges the Commission to grant a legally binding exclusion for water services, sanitation services and wastewater disposal services in the ongoing negotiations for the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) and the Trade in Services Agreement; stresses that all future trade and investment agreem ...[+++]

47. souligne que, du fait du caractère particulier des services liés à l'eau et à l'assainissement, tels que la production, la distribution et le traitement, il est impératif de les exclure de tout accord commercial que l'UE négocie ou envisage; demande instamment à la Commission de reconnaître une exclusion juridiquement contraignante des services liés à l'eau, à l'assainissement et à l'évacuation des eaux usées dans les négociations en cours concernant le partenariat transatlantique de commerce et d'investissement et l'accord sur le commerce des services; souligne que tous les accords commerciaux et d'investissement à venir devraient ...[+++]


47. Stresses that the special character of water and sanitation services, such as production, distribution and treatment, makes it imperative that they be excluded from any trade agreements the EU is negotiating or considering; urges the Commission to grant a legally binding exclusion for water services, sanitation services and wastewater disposal services in the ongoing negotiations for the Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) and the Trade in Services Agreement; stresses that all future trade and investment agreem ...[+++]

47. souligne que, du fait du caractère particulier des services liés à l'eau et à l'assainissement, tels que la production, la distribution et le traitement, il est impératif de les exclure de tout accord commercial que l'UE négocie ou envisage; demande instamment à la Commission de reconnaître une exclusion juridiquement contraignante des services liés à l'eau, à l'assainissement et à l'évacuation des eaux usées dans les négociations en cours concernant le partenariat transatlantique de commerce et d'investissement et l'accord sur le commerce des services; souligne que tous les accords commerciaux et d'investissement à venir devraient ...[+++]


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The wish was also expressed, and I mention this because it also concerns the issue of water, that the issue of water be considered in the free trade agreements, that water not simply be considered a commodity and that it be excluded from trade agreements being negotiated, such as that of the free trade area of the Americas.

On souhaitait aussi—je me permets de le mentionner, parce que cela touche aussi la question de l'eau—que, dans les accords de libre-échange, la question de l'eau soit prise en considération, qu'elle ne soit pas considérée comme une marchandise et qu'elle puisse être exclue des accords commerciaux qui seraient négociés, dont celui de la Zone de libre-échange des Amériques.


1. Declares that water is a shared resource of humankind and a public good and therefore should not be a source of profit from trade, and that access to water should constitute a fundamental and universal right; stresses that the sustainable use of water is an environmental and health necessity that plays a fundamental role in the climate regulation cycle; reiterates that ‘the management of water resources should not be subject to internal market rules’ (EP Resolution P5_TA (2004)0183) and invites the European Commission and the Mem ...[+++]

1. déclare que l'eau est une ressource commune de l'humanité et un bien public, qui ne devrait dès lors pas être une source de profits commerciaux, et que l'accès à l'eau devrait être un droit fondamental et universel; souligne le fait que l'utilisation durable de l'eau est une nécessité environnementale et sanitaire qui joue un rôle essentiel dans le cycle de régulation du climat; rappelle que "la gestion des ressources hydriques ne doit pas être soumise aux règles du marché intérieur" [Résolution du PE P5_TA (2004)0183] et invite la Commission européenne et les États membres à garantir la propriété et la gestion publiques de l'eau et ...[+++]


Question No. 9 Ms. Catherine Bell: With regard to export of bulk water and intra-basin diversions from Canada: (a) what is the current policy of the government; (b) has there been any change to this policy since January 23, 2006 and, if so, what changes have been made; (c) how many applications for the export of bulk water have been received by the government, listing of the requestors and the municipality within which they are located, and what is the current status of these requests; (d) in terms of bulk water exports and the Security and Prosperity Partnership (SPP) negotiations, (i) in what context has bulk water been discussed, ( ...[+++]

Question n 9 Mme Catherine Bell: En ce qui concerne l’exportation d’eau en vrac et les détournements à partir du Canada: a) quelle est la politique actuelle du gouvernement; b) la politique a-t-elle été modifiée depuis le 23 janvier 2006 et, le cas échéant, quelles modifications y ont été apportées; c) combien de demandes d’exportation d’eau en vrac le gouvernement a-t-il reçu, en fournissant une liste des auteurs des demandes et de la municipalité où ils sont situés, et quel est l’état d’avancement du traitement des demandes; d) e ...[+++]


As it is now known that water is a reason for future conflicts, the EU, in view of its conflict-prevention policy should abstain from any demand of liberalisation of water distribution in any trade negotiation, and could undertake an initiative in order to turn water into a universal public good.

Comme on sait à présent que l'eau est un motif de conflits futurs, l'UE, dans le cadre de sa politique de prévention des conflits, devrait s'abstenir, dans toutes les négociations commerciales, d'exiger la libéralisation de la distribution de l'eau, et pourrait prendre une initiative visant à faire de l'eau un bien public universel.


Our 1993 blue sheet, which contains the Reform Party's principles, policies, and election platform, states that the Reform Party supports the position that notwithstanding the inclusion of water in the Canada-U.S. Free Trade Agreement and the North American Free Trade Agreement, exclusive and unrestricted control of water in all its forms will be maintained by and for Canada and both free trade agreements should be amended to reflect this.

Dans notre feuille bleue de 1993, qui contient les principes, les politiques et la plate-forme électorale du Parti réformiste, nous déclarons notre appui à la position qui veut que, nonobstant l'inclusion de l'eau dans l'Accord de libre-échange Canado-américain et l'Accord de libre-échange nord-américain, nous maintiendrons le contrôle exclusif et sans restriction du Canada sur l'eau sous toutes ses formes, et que les deux ententes doivent être modifiées en conséquence.


In passing any law banning water exports Canada would define water as a commodity and it would trigger the national treatment provisions of the NAFTA. Trade experts say that Canada could face a challenge under international trade rules if we explicitly define water as a good by passing legislation banning its export.

Si le Canada adoptait une loi interdisant l'exportation d'eau, il en ferait une denrée, et les dispositions de l'ALENA sur le traitement national entreraient alors en jeu. Les spécialistes prétendent que le Canada s'exposerait à des contestations en vertu des règles commerciales internationales si nous définissions explicitement l'eau comme une marchandise en l'incluant dans une mesure législative interdisant son exportation.


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