Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice of transfer
Career and Transferable Skills
ECTS
European Community Course Credit Transfer System
European Credit Transfer and Accumulation System
European credit transfer system
Generic transferable skill
Notice of transfer
Portable skill
Skill based routing
Skill set routing
Skill-based routing
Skilled labor
Skilled manpower
Skilled worker
Skills based routing
Skills-based routing
Transfer advice
Transferable skill
Transferable skills
Transversal competences
Transversal skills

Vertaling van "Transferable skills " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
transferable skills | transversal competences | transversal skills

compétences transversales


transferable skill [ portable skill ]

compétence polyvalente [ compétence transférable ]


Career and Transferable Skills

Programme des compétences et des habiletés transférables




generic transferable skill

compétence polyvalente de base [ qualification polyvalente de base. ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


skills-based routing | skills based routing | skill based routing | skill-based routing | skill set routing

routage par compétence | routage par la compétence


skilled labor | skilled manpower | skilled worker

main-d'œuvre qualifiée


advice of transfer | notice of transfer | transfer advice

avis de versement | notification de versement


European Community Course Credit Transfer System | European Credit Transfer and Accumulation System | European credit transfer system | ECTS [Abbr.]

système de transfert d'unités de cours capitalisables de la Communauté européenne | système européen de transfert de crédits d'enseignement | système européen de transfert et d'accumulation de crédits | ECTS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Various agencies and organisations have given different labels to these skills, ranging from ‘key competencies’ to ‘soft skills’, ‘transferable skills’ or ‘essential skills’, ‘core work skills’ or ‘core skills for employability’.

Selon les agences et les organisations, différents termes ont été utilisés pour qualifier ces compétences, allant de «compétences clés» à «compétences non techniques», en passant par «compétences transférables» ou «compétences essentielles», «compétences professionnelles de base» ou «compétences fondamentales nécessaires à l’employabilité».


Beyond looking for the right occupation-specific skills, employers are increasingly demanding transferable skills, such as the ability to work in a team, creative thinking and problem solving.

Non contents de rechercher des compétences adaptées à des métiers précis, les employeurs exigent de plus en plus des compétences transférables, comme la capacité de travailler en équipe, la créativité et la capacité de résoudre des problèmes.


Bearing in mind the Principles for Innovative Doctoral Training , which emphasise that striving for excellent research is fundamental, highlight the role of early stage researchers as agents of knowledge transfer towards the non-academic world, in particular and where appropriate, by stimulating the exposure of PhD candidates to industry and other relevant employment sectors, as well as the acquisition of different transferable skills, including entrepreneurship, through adequate training or practical experience.

Compte tenu des principes pour une formation doctorale innovante , qui insistent sur le fait qu’il est fondamental de s’efforcer d’atteindre l’excellence dans la recherche, mettre en avant le rôle des chercheurs débutants en tant que vecteurs de transfert des connaissances vers le monde extra-universitaire, notamment et le cas échéant en faisant en sorte que les doctorants soient davantage mis en contact avec l’industrie et les autres secteurs susceptibles d’offrir des débouchés professionnels, et en stimulant l’acquisition de différentes compétences transférables, y compris l’esprit d’entreprise, au moyen de formations ou d’expériences ...[+++]


[15] These principles, prepared with the support of the ERA Steering Group Human Resources and Mobility, call for research excellence and creativity, an attractive institutional environment with critical mass and respect for the Charter and Code for attractive working conditions for researchers, interdisciplinary research options, exposure to industry and other relevant work sectors, international networking and mobility, transferable skills training and quality assurance.

[15] Ces principes, élaborés avec l’aide du groupe de pilotage «ressources humaines et mobilité» du projet EER, préconisent l’excellence et la créativité dans la recherche, un environnement institutionnel attractif doté d’une masse critique et le respect de la charte du chercheur et du code prévoyant des conditions de travail attractives pour les chercheurs, les possibilités de recherche interdisciplinaire, l’exposition à l’industrie et à d’autres secteurs de travail pertinents, la mobilité et le réseautage internationaux, la formation aux connaissances transférables et l’assurance qualité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The key priorities on partnership for higher education institutions and Member States are to: – Strengthen the capacity of higher education and research to address global challenges by engaging in innovation-orientated international partnerships and alliances; – Tackle the remaining obstacles for the development and implementation of joint and double degree programmes, both at institutional and national level, and improve provisions for quality assurance and cross-border recognition; – Provide entrepreneurial and innovative curricula including transferable skills, and create international training opportunities by working together with ...[+++]

Les priorités stratégiques en matière de partenariats, pour les établissements d'enseignement supérieur et les États membres, sont les suivantes: – renforcer la capacité de l’enseignement supérieur et de la recherche à relever les défis mondiaux en établissant des partenariats et des alliances internationales axées sur l’innovation; – s’attaquer aux obstacles qui s’opposent encore à la conception et à la mise en œuvre de programmes sanctionnés par un diplôme commun ou un double diplôme, tant au niveau des établissements que des pays, et améliorer les mesures relatives à l'assurance qualité et à la reconnaissance transfrontalière; – proposer des programmes de cours innovants et stimulant l’esprit d’entreprise, y compris des co ...[+++]


14. Points out that Europe has 24 million unemployed people, including 7.5 million NEETs, on the one hand, and on the other two million vacancies, and that European companies are affected by a huge lack of skilled people and labour force with transferable skills;

14. constate que l'Europe compte 24 millions de chômeurs, dont 7,5 millions de jeunes qui ne sont ni scolarisés ni en formation, alors que 2 millions d'emplois restent vacants et que les entreprises européennes souffrent d'une grave pénurie de travailleurs qualifiés ou dotés de compétences transférables;


15. Notes the potential for delivering rural apprenticeships, in partnerships with local education providers and utilising funds such as the Rural Development Fund, in order to develop transferable skills amongst young people in rural areas, allowing them to better exploit the potential new employment opportunities arising from innovation in the bioeconomy and agriculture sectors; underlines the key role that the European Social Fund (ESF) could play in supporting life-long learning to up-skill and re-skill workers in the bioeconomy sector; recalls, therefore, its position in favour of a minimum overall share for the ESF of 25 % of the ...[+++]

15. note le rôle potentiel à jouer dans la création de programmes d'apprentissage en milieu rural en partenariat avec des fournisseurs locaux de services d'éducation et dans l'utilisation de fonds, tels que le Fonds de développement rural, pour développer des compétences transférables chez les jeunes dans les zones rurales afin de leur permettre de mieux exploiter les nouvelles possibilités d'emploi éventuelles découlant de l'innovation dans la bioéconomie et le secteur agricole; souligne le rôle essentiel que le Fonds social européen (FSE) pourrait jouer pour soutenir l'éducation et la formation tout au long de la vie afin de favoriser ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector Skills Alliances’ in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers' general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but als ...[+++]

40. salue le soutien de la Commission aux «alliances de la connaissance» et aux «alliances des compétences sectorielles» au sein desquelles les établissements d'enseignement supérieur échangent des informations avec les entreprises tout en élaborant des programmes pour prévenir les pénuries de compétences; invite les entreprises et les entrepreneurs, y compris les petites et moyennes entreprises, à mettre au point des partenariats actifs avec les établissements d'enseignement supérieur, en proposant des stages de haute qualité aux étudiants et aux enseignants universitaires, et en tirant profit des compétences générales transférables des enseignants; r ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for 'Knowledge Alliances' and 'Sector Skills Alliances' in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers’ general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but als ...[+++]

40. salue le soutien de la Commission aux «alliances de la connaissance» et aux «alliances des compétences sectorielles» au sein desquelles les établissements d’enseignement supérieur échangent des informations avec les entreprises tout en élaborant des programmes pour prévenir les pénuries de compétences; invite les entreprises et les entrepreneurs, y compris les petites et moyennes entreprises, à mettre au point des partenariats actifs avec les établissements d’enseignement supérieur, en proposant des stages de haute qualité aux étudiants et aux enseignants universitaires, et en tirant profit des compétences générales transférables des enseignants; r ...[+++]


Training in digital skills and web skills in the context of a CM activity provides extremely useful and transferable skills.

Une formation aux compétences numériques et médiatiques dans le contexte d'une activité liée aux médias communautaires permet d'acquérir des connaissances extrêmement utiles et transférables.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Transferable skills' ->

Date index: 2022-07-22
w