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Accident caused by mine pit-head gear
Accident caused by transmission gear
Camp gear
Camping equipment
Camping gear
Cargo handling gear
Change speed gear box
Continuous double helical gear
Continuous double helical tooth gear
Continuous double-helical gear
Continuous double-helical tooth gear
Continuous herringbone gear
Continuous tooth double-helical gear
Crossed gears
Crossed-axes gears
Crossed-axis gears
Double helical gear
Double helical gear pair
Double helical gearing
Double helical tooth gears
Double-helical gear
Double-helical gear set
Double-helical gears
Gear box
Gear change
Gear for camping
Gear-cone and tumbler-gear transmission
Herringbone gear
Herringbone gear set
Herringbone gears
Hyperbolic gears
Norton-type gear
Norton-type gear box
Offset-axes gears
Quick change gear box
Quick change gearing
Quick change gears
Rocker gear mechanism
Selective gear drive
Skew axis gears
Skew type gears
Skew-axes gears
Sliding contact gears
Speed gear box
Speed-change gear box
Speed-change gears
Swivel gear drive
Tumbler gear and cone
Twin-helical gear
V-gears
Worm gears

Vertaling van "V-gears " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
herringbone gears | herringbone gear set | V-gears | double-helical gear set | double-helical gears | double helical tooth gears | double helical gear pair | double helical gearing

engrenage à chevrons | engrenage en chevron | engrenage à denture double hélicoïdale


crossed gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | hyperbolic gears | offset-axes gears | skew axis gears | skew type gears | skew-axes gears | sliding contact gears | worm gears

engrenage à vis sans fin | engrenage gauche | engrenage hyperbolique


gear-cone and tumbler-gear transmission | Norton-type gear | Norton-type gear box | quick change gear box | quick change gearing | quick change gears | rocker gear mechanism | swivel gear drive | tumbler gear and cone

dispositif Norton | Norton | système Norton


change speed gear box | gear box | gear change | selective gear drive | speed gear box | speed-change gear box | speed-change gears

boîte | boîte à vitesse | boîte à vitesses | boîte de vitesse | boîte de vitesses | boîte des vitesses




Accident caused by transmission gear

accident causé par un engrenage de transmission


Accident caused by mine pit-head gear

accident causé par un équipement de tête de puits d'une mine


camp gear | camping equipment | camping gear | gear for camping

matériel de camping


herringbone gear | continuous double helical tooth gear | continuous double-helical tooth gear | continuous double helical gear | continuous double-helical gear | continuous tooth double-helical gear | continuous herringbone gear | double helical gear | double-helical gear | twin-helical gear

roue à denture en chevron continu | roue à denture à chevrons simples | roue cylindrique à chevrons | roue à double hélice | roue en chevron | roue cylindrique à denture hélicoïdale double | roue à chevrons | roue hélicoïdale double


gear pair with non-parallel, non-intersecting axes | skew-axes gears | skew axis gears | skew type gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | crossed gears | offset-axes gears | sliding contact gears

engrenage gauche
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
VnGSI shall denote the average speed at which the GSI recommends shifting up from gear n (n = 1, 2, ., #g) into gear n + 1, determined from the 3 tests, where #g shall denote the vehicle’s number of forward gears.

VnGSI désigne la vitesse moyenne à laquelle le GSI recommande de passer du rapport n (n = 1, 2, ., #g) au rapport n + 1, déterminée à partir des trois essais, #g désignant le nombre de rapports de marche avant du véhicule.


One complete spring buffer and one extra spring, two tested chains each equal to the longest length in the gear, two turnbuckles, four shackles, four connecting links and four rod pins; provided that in ocean-going steamships, the speed of which is 12 knots or more, one buffer spring, one turnbuckle, and one length of chain may be dispensed with, and that in steamships engaged on home-trade voyages, Class III, having either a main gear, which is hand-operated, or an auxiliary gear, independent of the rods and chains, that can be effectively operated, the spare gear may be confined to sufficient shackles or split links to enable repair o ...[+++]

Un ressort amortisseur complet et un ressort supplémentaire, deux chaînes éprouvées dont chacune égale au plus long maillon de l’appareil, deux ridoirs, quatre manilles, quatre mailles d’assemblage et quatre goupilles de tringle; toutefois, pour les navires à vapeur au long cours filant 12 noeuds ou plus, un ressort d’amortisseur, un ridoir et un maillon peuvent être omis, et pour les navires à vapeur accomplissant des voyages de cabotage classe III et disposant soit d’un appareil principal actionné à la main, soit d’un appareil à gouverner auxiliaire indépendant des tringles et chaînes et pouvant fonctionner efficacement, le jeu des pi ...[+++]


One complete spring buffer and one extra spring, two tested chains each equal to the longest length in the gear, two turnbuckles, four shackles, four connecting links and four rod pins; provided that in ocean-going steamships, the speed of which is 12 knots or more, one buffer spring, one turnbuckle, and one length of chain may be dispensed with, and that in steamships engaged on home-trade voyages, Class III, having either a main gear, which is hand-operated, or an auxiliary gear, independent of the rods and chains, that can be effectively operated, the spare gear may be confined to sufficient shackles or split links to enable repair o ...[+++]

Un ressort amortisseur complet et un ressort supplémentaire, deux chaînes éprouvées dont chacune égale au plus long maillon de l’appareil, deux ridoirs, quatre manilles, quatre mailles d’assemblage et quatre goupilles de tringle; toutefois, pour les navires à vapeur au long cours filant 12 noeuds ou plus, un ressort d’amortisseur, un ridoir et un maillon peuvent être omis, et pour les navires à vapeur accomplissant des voyages de cabotage classe III et disposant soit d’un appareil principal actionné à la main, soit d’un appareil à gouverner auxiliaire indépendant des tringles et chaînes et pouvant fonctionner efficacement, le jeu des pi ...[+++]


(5) Every power driven main steering gear shall be provided with a device for stopping the gear before the rudder stops are reached, and this device shall be synchronized with the rudder stock or with the position of the gear rather than with the steering gear control system.

(5) Tout appareil à gouverner principal entraîné par moteur doit être muni d’un dispositif permettant de l’arrêter avant que soient atteintes les butées du gouvernail, lequel dispositif est synchronisé avec la mèche du gouvernail ou avec la position de l’appareil plutôt qu’avec le système de commande de l’appareil à gouverner.


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8. Where a person has set fishing gear in any waters of the Province, he shall not leave that gear unattended for a period of more than three consecutive days, excluding the date of the setting of the gear, unless prevented from attending the gear by circumstances beyond his control.

8. Il est interdit à quiconque a mouillé un engin de pêche dans les eaux de la province de laisser l’engin sans surveillance pendant plus de trois jours consécutifs, exclusion faite de la date de mouillage, à moins d’y être forcé par des circonstances indépendantes de sa volonté.


(3) A competent person who tests or thoroughly examines a lifting appliance, loose gear or main accessory gear shall enter the following in the register in a space adjacent to the listing for the appliance or gear and shall sign the register:

(3) La personne compétente qui met à l’essai ou soumet à un examen approfondi des appareils de levage, des engins mobiles ou des engins accessoires principaux inscrit les renseignements ci-après au registre dans l’espace adjacent à celui où figurent les appareils ou les engins et signe le registre :


overall gear ratio in highest gear (primary gear ratio × secondary gear ratio in the highest speed × final drive ratio) ≥ 6,0 and

rapport total de transmission dans la plus grande vitesse (rapport primaire de transmission × rapport secondaire de transmission dans la plus grande vitesse × rapport de pont) ≥ 6,0 et


overall gear ratio in highest gear (primary gear ratio × secondary gear ratio in the highest speed × final drive ratio) ≥ 7,5 and

rapport total de transmission dans la plus grande vitesse (rapport primaire de transmission × rapport secondaire de transmission dans la plus grande vitesse × rapport de pont) ≥ 7,5 et


3. Where a Member State has authorised a fishing vessel in accordance with Article 27(2) to use more than one fishing gear or gears belonging to more than one grouping of fishing gears subject to a fishing effort regime during a certain fishing trip in a geographical area subject to that fishing effort regime, the fishing effort deployed during that trip shall be counted simultaneously against the maximum allowable fishing effort available to this Member State and related to each of such gears or groupings of fishing gears and to such geographical area.

3. Lorsqu’un État membre a autorisé un navire de pêche conformément à l’article 27, paragraphe 2, à utiliser plus d’un engin de pêche ou des engins appartenant à plus d’une catégorie d’engins de pêche faisant l’objet d’un régime de gestion de l’effort de pêche au cours d’une certaine sortie de pêche dans une zone géographique relevant d’un régime de gestion de l’effort de pêche, l’effort de pêche déployé durant la sortie de pêche considérée est imputé simultanément sur l’effort de pêche maximal autorisé dont dispose cet État membre et lié à chacun des engins ou chacune des catégories d’engins concernés ainsi qu’à la zone géographique con ...[+++]


1. Without prejudice to specific rules, in relevant geographical areas subject to a fishing effort regime where gear restrictions apply or where maximum allowable fishing effort were set for different fishing gears or groupings of fishing gears, the master of a fishing vessel or his representative shall notify to the competent authorities of the flag Member State before a period to which maximum allowable fishing effort applies which fishing gear or, where applicable, fishing gears he intends to use during the forthcoming period.

1. Sans préjudice de règles spécifiques, dans les zones géographiques concernées relevant d’un régime de gestion de l’effort de pêche, lorsque des restrictions concernant les engins s’appliquent ou qu’un effort de pêche maximal autorisé a été fixé pour différents engins de pêche ou catégories d’engins de pêche, le capitaine d’un navire de pêche ou son représentant notifie aux autorités compétentes de l’État membre du pavillon, avant une période à laquelle s’applique un effort de pêche maximal autorisé, l’engin ou, le cas échéant, les engins de pêche qu’il a l’intention d’utiliser durant la prochaine période.




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'V-gears' ->

Date index: 2021-10-11
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