52. Calls for efforts to overcome skill shortages in the fields of science, technology, engineering and mathematics; stresses the importance of enhan
cing the quality of training, improving access to lifelong learning and vocational training, promoting continuous training for employees, and making arrangements for access to, and the organisation of, such training which are inclusive and do not discriminate agains
t women; takes the view, however, that these measures should be aimed primarily at workers assigned to less skilled work th
...[+++]an was previously the case, who are at risk of losing their jobs as a result of the introduction of new technologies, and at those made redundant because they lack the skills necessitated by restructuring and conversion; recalls also the need to develop all training activities, at all levels of training, more fully in order to enhance creativity, innovativeness and entrepreneurship; 52. invite à s'efforcer de combler la pénurie des savoir-faire en science, en technologie, en ingénierie et en mathématiques; souligne l'intérêt d'élever la qualité de formation, en améliorant l'accès à l'apprentissage tout au long de la vie et à la formation professionnelle, en encourageant la formation continue des salariés et en prévoyant des modalités d'accès et de déroulement de ces formations qui soient inclusives et non discriminatoires à l'encontre des femmes; estime que ces initiatives
doivent d'ailleurs, bien plus qu'auparavant, être destinées en priorité aux travailleurs déqualifiés, qui risquent de perdre leur emploi du fai
...[+++]t de l'introduction de nouvelles technologies ou d'être licenciés comme dépourvus des compétences requises par les restructurations ou les reconversions; rappelle aussi la nécessité de mieux développer toutes les actions de formation, à tous les niveaux, pour renforcer la créativité, la capacité d'innover et l'esprit d'entreprise;