Perhaps, as I bring this speech to a close, I might also say something about climate change and compatibility with the environment, which, as I see it, have to do with our society’s capacity
for innovation, and Europe’s aerospace industry faced up to the technological challenges associated with them as l
ong ago as the year 2000, when, in ‘Vision 2020’, industry, scientists and policy-makers joined together in defining ambitious targets for a sustainable air transport system, with the intention of reducing, by the year 2020, both speci
...[+++]fic fuel consumption and carbon dioxide emissions by 50%, specific sulphur dioxide emission by 80%, and aircraft noise on take-off and landing by half.Pour conclure, je voudrais dire quelques mots sur le changement climatique et son impact sur l’environnement, qui sont liés selon moi à la capacité d’innover de notre société. L’ind
ustrie aéronautique européenne s’est attelée à relever ces nouveaux défis tech
nologiques dès l’an 2000. Dans «Vision 2000», les représentants de l’industrie, les scientifiques et les décideurs politiques ont défini des objectifs ambitieux pour un système durable de transport aérien. Ainsi, la consommation spécifique de carburant et les émissions de dioxyde
...[+++]de carbone doivent-elles être réduites de 50% d’ici l’an 2020, les émissions de dioxyde de soufre de 80%, et le bruit des avions au décollage et à l’atterrissage doit quant à lui diminuer de moitié.