More specifically, the Council invites the Commission: (a) to work towards greater coherence at Comm
unity level between vocational education and training programmes and other policies which support Member States' efforts in this field; (b) to promote the development of European co-operation on qualifications, in line with the Council Resolution of 3 December 1992 on transparency of qualifications; (c) to strengthen transnational co-operation by reviewing the possibilities for students and trainees to u
ndertake recognized training courses, or ...[+++]part of them, in another Member State, where this is relevant to their training goals, as well as increasing exchange opportunities for educators and planners in the vocational training system; (d) to intensify transnational initiatives designed to promote information exchanges and the level of knowledge in the field of vocational education and training, with a view to enhancing the transparency of qualifications and facilitating the mobility of the workforce within the Community; (e) to promote the transfer of innovation and the development of applied research with a view to supporting modernization, adaptability and quality in vocational education and training; (f) to take account of this Resolution in its proposal
s for reviewing and co-ordinating Community education and training programmes, alongside the responses of the Member States to its memorandum on vocational training in the 1990s, and the Council discussion on the Commission guidelines for education and vocational training.
En particulier, le Conseil invite la Commission : a) à oeuvrer pour une plus grande cohérence, au niveau communautaire, entr
e les programmes de formation professionnelle et d'autres politiques qui soutiennent les efforts des Etats membres dans ce domaine ; b) à promouvoir le développement de la coopération européenne en matière de qualifications conformément à la résolution du Conseil du 3 décembre 1992 concernant la transparence des qualifications ; c) à renforcer la coopération transnationale en recensant les possibilités pour les élèves et personnes en formation de suivre tout ou partie d'une formation reconnue dans un autre Etat me
...[+++]mbre, lorsque cela contribue à leurs objectifs de formation, ainsi qu'en multipliant les possibilités d'échange pour les formateurs et les programmateurs du système de formation professionnelle ; d) à renforcer les initiatives transnationales visant à promouvoir les échanges d'informations et le niveau des connaissances en matière de l'enseignement et la formation professionnelle, afin d'accroître la transparence des qualifications et de faciliter la mobilité de la main-d'oeuvre à l'intérieur de la Communauté ; e) à intensifier le transfert d'innovation et le développement de la recherche appliquée en vue de contribuer à la modernisation, à la capacité d'adaptation et à la qualité de la formation professionnelle ; f) à tenir compte de la présente résolution dans ses propositions relatives au réexamen et à la coordination des programmes communautaires de formation, ainsi que des réponses des Etats membres à son mémorandum sur la formation professionnelle dans les années 1990, et de la discussion du Conseil sur les lignes directrices de la Commission concernant l'enseignement et la formation professionnelles.