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Assistant Vocational Counsellor
Compile curricula for vocational courses
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Prepare examinations for vocational courses
Prepare syllabi for vocational courses
Prepare syllabuses for vocational courses
Prepare vocational course syllabi
Rehabilitation and Vocational Assistance Program
SAS Division
Social Assistance and Services Division
Vocational assistance
Vocational assistance benefits
Welfare Services and Work Activity Division

Vertaling van "Vocational assistance " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
vocational assistance benefits

prestations de promotion professionnelle




Rehabilitation Services and Vocational Assistance Program [ Rehabilitation and Vocational Assistance Program ]

Programme de services de réadaptation et d'assistance professionnelle


Social Assistance and Services Division [ SAS Division | Assistance and Vocational Rehabilitation Services Division | Welfare Services and Work Activity Division ]

Division de l'assistance sociale et des services sociaux [ Division de l'ASSS | Division de l'assistance et des services de réadaptation professionnelle | Division des services de bien-être social et de l'adaptation au travail ]


assistance granted by the Fund towards the cost of vocational retraining

le concours du Fonds aux frais de rééducation professionnelle


compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi

préparer des programmes de formation professionnelle


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

professeure d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole/professeure d’enseignement agricole


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


Assistant Vocational Counsellor

Orienteur professionnel adjoint


Ordinance of 17 September 2007 on Vocational Education and Training as a Veterinary Assistant with Federal VET Diploma

Ordonnance du SEFRI du 17 septembre 2007 sur la formation professionnelle initiale d'assistante en médecine vétérinaire/assistant en médecine vétérinaire avec certificat fédéral de capacité (CFC)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) The Minister may, for the purpose of restoring the earnings capacity of the spouse, common-law partner or survivor to a level that the Minister determines to be reasonable, given the person’s education, skills and experience, develop and implement a vocational assistance plan to address the vocational assistance needs that are identified in the assessment.

(2) Le ministre peut, en vue de rétablir la capacité de l’époux ou conjoint de fait ou du survivant à gagner un revenu qui, de l’avis du ministre, est raisonnable compte tenu de sa scolarité, ses compétences et son expérience sur le marché du travail, élaborer et mettre en oeuvre un programme d’assistance professionnelle visant à combler les besoins déterminés à cet égard lors de l’évaluation.


(2) The Minister may, for the purpose of restoring the earnings capacity of the spouse, common-law partner or survivor to a level that the Minister determines to be reasonable, given the person’s education, skills and experience, develop and implement a vocational assistance plan to address the vocational assistance needs that are identified in the assessment.

(2) Le ministre peut, en vue de rétablir la capacité de l’époux ou conjoint de fait ou du survivant à gagner un revenu qui, de l’avis du ministre, est raisonnable compte tenu de sa scolarité, ses compétences et son expérience sur le marché du travail, élaborer et mettre en oeuvre un programme d’assistance professionnelle visant à combler les besoins déterminés à cet égard lors de l’évaluation.


(4) The Minister may develop and implement a vocational assistance plan to address the vocational assistance needs that are identified in the assessment.

(4) Le ministre peut élaborer et mettre en oeuvre un programme d’assistance professionnelle visant à combler les besoins déterminés à cet égard lors de l’évaluation.


13 (1) The Minister shall, on approving an application made under subsection 11(1) or section 12, assess the vocational assistance needs of the spouse, common-law partner or survivor and, if such needs are identified, shall assess the person’s medical, psycho-social and vocational rehabilitation needs.

13 (1) S’il approuve la demande présentée au titre du paragraphe 11(1) ou de l’article 12, le ministre évalue les besoins de l’époux ou conjoint de fait ou du survivant en matière d’assistance professionnelle et, si de tels besoins sont déterminés, ses besoins en matière de réadaptation médicale, psychosociale et professionnelle.


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10 (1) The Minister shall, on approving an application made under section 8 or 9, assess the veteran’s medical, psycho-social and vocational rehabilitation needs. In the case of a veteran who has applied under section 9, if no rehabilitation needs are identified, the Minister shall assess the veteran’s vocational assistance needs.

10 (1) S’il approuve la demande présentée au titre des articles 8 ou 9, le ministre évalue les besoins du vétéran en matière de réadaptation médicale, psychosociale et professionnelle et, dans le cas du vétéran qui a présenté une demande au titre de l’article 9 et qui n’a aucun besoin en matière de réadaptation, ses besoins en matière d’assistance professionnelle.


41. Stresses the need to attract women to education and training in the MINT professions (mathematics, informatics, new technologies), in order to overcome occupation segregation and wage discrimination; urges the Member States to promote vocations and professions requiring scientific, technical, engineering and mathematical skills among women from an early age, for better employability and to assist the transition between education, professional training and employment; thus, calls on the Member States to provide or further develop quality vocational orientati ...[+++]

41. insiste sur la nécessité d’attirer les femmes vers l’enseignement et la formation professionnelle des filières «MINT» (mathématique, informatique, technologie nouvelle) afin de surmonter la ségrégation par métier et l’inégalité de salaire; demande instamment aux États membres de promouvoir auprès des femmes, dès un âge précoce, les métiers et professions exigeant des compétences scientifiques, techniques, d’ingénierie ou de mathématiques, en vue d’une meilleure employabilité, et de les aider dans la transition entre enseignement, formation profession ...[+++]


6. Stresses the need to attract women to education and training in the MINT professions (mathematics, informatics, new technologies) in order to overcome occupation segregation and wage discrimination; urges the Member States to promote vocations and professions requiring scientific, technical, engineering and mathematical skills among women from an early age, for better employability and to assist the transition between education, professional training and employment; thus, calls on the Member States to provide or further develop quality vocational orientati ...[+++]

6. insiste sur la nécessité d’attirer les femmes vers l’enseignement et la formation professionnelle des filières MINT (mathématique, informatique, technologie nouvelle) afin de surmonter la ségrégation par métier et l’inégalité de salaire; demande instamment aux États membres de promouvoir auprès des femmes, dès un âge précoce, les métiers et professions exigeant des compétences scientifiques, techniques, d’ingénierie ou de mathématiques, en vue d’une meilleure employabilité, et de les aider dans la transition entre enseignement, formation professionnel ...[+++]


46. Calls on the Member States, with the assistance of the Commission, to promote, through the relevant university programmes, models for managing and exploiting human resources based on the recognition of vocational education and training, within the framework of lifelong learning, as an added value and competitive advantage for enterprises;

46. demande aux États membres, avec l'aide de la Commission, d'encourager au moyen des programmes universitaires pertinents les modèles de gestion et de valorisation des ressources humaines basés sur la reconnaissance du fait que l'enseignement et la formation professionnels constituent, dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie, une valeur ajoutée et un avantage compétitif pour les entreprises;


91. Calls on the Member States, with the assistance of the Commission, and in cooperation with the social partners, to improve and monitor systems for certifying vocational qualifications within the framework of lifelong learning and professional training;

91. demande aux États membres, avec l'aide de la Commission et en collaboration avec les partenaires sociaux, d'améliorer et d'encadrer les mécanismes de certification des qualifications professionnelles dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie et de la formation professionnelle;


81. Calls on the Member States, in cooperation with the social partners, to adopt initiatives to effectively assist elderly workers in lifelong learning and vocational training;

81. demande aux États membres, en collaboration avec les partenaires sociaux, d'adopter des initiatives visant à aider efficacement les travailleurs âgés dans le domaine de l'apprentissage tout au long de la vie et de la formation professionnelle;


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