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Advanced vocational school
An Act to regulate Private Vocational Schools
Commercial school
Higher vocational school
Private Vocational Schools Regulation Act
Private trade school
Private vocational school
Professional education
Technical college
Technical school
Vocational education
Vocational school
Vocational school director
Vocational school manager
Vocational training

Vertaling van "Vocational school manager " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
vocational school manager [ vocational school director ]

directeur d'école professionnelle [ directrice d'école professionnelle ]


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

enseignement professionnel [ école professionnelle ]


Dutch Union of Management and Staff of Vocational Schools

Union néerlandaise des Directeurs et Professeurs de l'Enseignement professionnel


Private Vocational Schools Regulation Act [ An Act to regulate Private Vocational Schools ]

Private Vocational Schools Regulation Act [ An Act to regulate Private Vocational Schools ]


advanced vocational school | technical college | technical school

école professionnelle spécialisée | école spéciale


private vocational school [ private trade school ]

école privée de formation professionnelle [ école professionnelle privée ]


license authorising a vocational school to provide practical training within the framework of an entirely school-based VET programme

autorisation de dispenser une formation à la pratique professionnelle


vocational school offering entirely school-based VET programme

école à plein temps


higher vocational school

établissement d'enseignement professionnel supérieur


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The importance of local management of resources was emphasised by Member States themselves in their response to the Commission's Memorandum on lifelong learning. Efficient decentralisation however calls for new investment in a) the training of local authorities and school administrators and teachers in the management and efficient use of resources; b) the establishment of a quality assurance system permeating all levels, i.e. the dissemination of a culture of quality awareness throughout the educational and training system, based on ...[+++]

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IT || 3977 || 242 || A road transport manager needs to successfully pass an examination based on attendance of a specific vocational training course, which is mandatory for candidates not having an upper secondary school diploma.

IT || 3 977 || 242 || Un gestionnaire de transport par route doit réussir un examen sur la base de sa participation à une formation professionnelle spécifique que tout candidat non diplômé du cycle supérieur de l'enseignement secondaire est tenu de suivre.


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways an ...[+++]

20. souligne que la pénurie de main-d'œuvre qualifiée devrait également être combattue au moyen d'une éducation, d'une formation professionnelle et d'une formation tout au long de la vie ciblées dans les États membres ainsi que dans les entreprises; propose, à cette fin, d'élargir la dimension internationale des programmes de mobilité pour l'apprentissage et la formation tout au long de la vie de l'Union; souligne, en outre, que les mauvais résultats scolaires et les taux élevés de décrochage scolaire qui touchent les enfants des travailleurs migrants devraient être combattus en garantissant le droit des mineurs à l'éducation, au moyen ...[+++]


82. Commends the work being undertaken in some business schools to promote CSR but recognises that they are only a minority; calls on the High-Level Group and the Member States, in cooperation with the Commission and, as appropriate, with universities, to address ways of mainstreaming CSR, responsible management and responsible citizenship in education and vocational training on management for all future business leaders, so that ...[+++]

82. se félicite du travail entrepris dans certaines écoles de commerce pour promouvoir la RSE, mais reconnaît que ces écoles ne représentent qu'une minorité; demande au groupe à haut niveau de trouver, en collaboration avec la Commission et, le cas échéant, les universités, des solutions pour intégrer la RSE, la gestion et la citoyenneté responsables dans l'enseignement et la formation en matière de gestion pour tous les futurs dirigeants d'entreprise, de façon à ce que la RSE puisse devenir un élément intrinsèque de la gestion stratégique des entreprises et à renforcer le concept de consommation durable; estime que cette démarche pour ...[+++]


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84. Commends the work being undertaken in some business schools to promote CSR but recognises that they are only a minority; calls on the High-Level Group and the Member States, in cooperation with the Commission and, as appropriate, with universities, to address ways of mainstreaming CSR, responsible management and responsible citizenship in education and vocational training on management for all future business leaders, so that ...[+++]

84. se félicite du travail entrepris dans certaines écoles de commerce pour promouvoir la RSE, mais reconnaît que ces écoles ne représentent qu'une minorité; demande au groupe à haut niveau de trouver, en collaboration avec la Commission et, le cas échéant, les universités, des solutions pour intégrer la RSE, la gestion et la citoyenneté responsables dans l'enseignement et la formation en matière de gestion pour tous les futurs dirigeants d'entreprise, de façon à ce que la RSE puisse devenir un élément intrinsèque de la gestion stratégique des entreprises et à renforcer le concept de consommation durable; estime que cette démarche pour ...[+++]


six years of elementary education, three years of lower secondary school, three years of secondary vocational education with rail transport specialisation, as well as a course of 22 days preparing for work as a train manager, a probationary training period of three days under supervision and passing the qualification examination.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, trois ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans le transport ferroviaire, ainsi qu'un cycle de formation de vingt-deux jours préparant à l'exercice de la profession de chef de train, une période de stage de trois jours sous la responsabilité d'un professionnel qualifié, et la réussite à l'examen de qualification.


six years of elementary education, three years of lower secondary school, three years of secondary vocational education with rail transport specialisation, as well as a course of 22 days preparing for work as a train manager, a probationary training period of three days under supervision and passing the qualification examination.

six ans d'enseignement de base, trois ans d'enseignement secondaire inférieur, trois ans d'enseignement professionnel dans un établissement d'enseignement secondaire avec une spécialisation dans le transport ferroviaire, ainsi qu'un cycle de formation de vingt-deux jours préparant à l'exercice de la profession de chef de train, une période de stage de trois jours sous la responsabilité d'un professionnel qualifié, et la réussite à l'examen de qualification;


70. Calls on the Member States to encourage synergies at local level between the social partners, local professional associations, universities, school management bodies and educational units in order, through scientific studies and systematic consultations, to draw up a medium-term plan for future skill requirements and to calculate the number of pupils needed per area, which would increase the effectiveness of vocational training in effecting a direct and durable transition to the labour market;

70. demande aux États membres d'encourager les synergies au niveau local entre les partenaires sociaux, les associations professionnelles locales, les universités, les organes de gestion des écoles et les établissements d'enseignement afin de définir, au moyen d'études scientifiques et de consultations systématiques, un programme à moyen terme relatif aux futurs besoins en matière de compétences et de nombre d'élèves dans chaque domaine, et ce afin d'améliorer la capacité de la formation professionnelle à permettre l'entrée directe et durable sur le marché du travail;


70. Calls on the Member States to encourage synergies at local level between the social partners, local professional associations, universities, school management bodies and educational units in order, through scientific studies and systematic consultations, to draw up a medium-term plan for future skill requirements and to calculate the number of pupils needed per area, which would increase the effectiveness of vocational training in effecting a direct and durable transition to the labour market;

70. demande aux États membres d'encourager les synergies au niveau local entre les partenaires sociaux, les associations professionnelles locales, les universités, les organes de gestion des écoles et les établissements d'enseignement afin de définir, au moyen d'études scientifiques et de consultations systématiques, un programme à moyen terme relatif aux futurs besoins en matière de compétences et de nombre d'élèves dans chaque domaine, et ce afin d'améliorer la capacité de la formation professionnelle à permettre l'entrée directe et durable sur le marché du travail;


FURTHERING AN OPEN EUROPEAN SPACE FOR CO-OPERATION WITHIN HIGHER EDUCATION The Council and the Ministers for Education, meeting within the Council, adopted the conclusions in Annex I. VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING IN THE 1990s The Council adopted the Resolution in Annex II. EUROPEAN SCHOOLS When the new Convention defining the Statute of the European Schools was finalized in November 1992, the Council and the Ministers for Education set up a Subcommittee to look into ways of simplifying and improving the pedagogical, financial and admin ...[+++]

PROMOTION D'UN ESPACE EUROPEEN OUVERT POUR LA COOPÉRATION DANS L'ENSEIGNEMENT SUPÉRIEUR Le Conseil et les Ministres de l'Education réunis au sein du Conseil ont adopté les conclusions qui figurent à l'Annexe I. ENSEIGNEMENT ET FORMATION PROFESSIONNELLE DANS LES ANNEES 1990 Le Conseil a adopté la résolution qui se trouve à l'Annexe II. ECOLES EUROPEENNES A l'occasion de la mise au point d'une nouvelle convention portant statut des Ecoles européennes en novembre dernier, le Conseil et les Ministres de l'Education avaient chargé un Sous-Comité de l'examen des moyens de simplifier et d'améliorer à long terme la gestion pédagogique, financi ...[+++]




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Date index: 2022-03-18
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