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Conserve water resource
Hydraulic engineer
IWRM
Integrated management of water resources
Integrated water resource management
Manage water resources
Management of water resources
Water Management Systems Division
Water Resources Management Division
Water economy
Water engineer
Water engineering
Water management
Water management specialist
Water resource conserving
Water resource engineer
Water resource managing
Water resources management

Traduction de «Water Resources Management Division » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Water Resources Management Division

Division économie des eaux


Water Resources Management Division

Division de la gestion des eaux


Water Management Systems Division

Division des systèmes de gestion des eaux


water resource conserving | water resource managing | conserve water resource | manage water resources

assurer la conservation de ressources en eau | assurer la préservation de ressources en eau


management of water resources | water management | water resources management

aménagement hydraulique | gestion de l'eau | gestion des eaux | gestion des ressources en eau | gestion des ressources hydriques


management of water resources | water economy | water engineering | water resources management

économie des eaux | gestion des ressources en eau


integrated management of water resources | integrated water resource management | IWRM [Abbr.]

gestion intégrée des ressources en eau | GIRE [Abbr.]


water management specialist | water resource engineer | hydraulic engineer | water engineer

hydraulicien | hydraulicienne | hydraulicien/hydraulicienne | responsable de l’inspection technique des ouvrages hydrauliques


water resources management [ management of water resources ]

gestion des ressources en eau [ gestion des ressources hydrauliques | gestion des ressources hydriques ]


water management | water resources management

gestion des eaux | économie des eaux | économie hydraulique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Annex IIA, shall apply for the management of cod stocks in the Kattegat, ICES divisions VIIa and VIa, and EU waters of ICES division Vb;

à l'annexe II A, s'appliquent à la gestion des stocks de cabillaud dans le Kattegat, dans les divisions CIEM VII a et VI a, ainsi que dans les eaux de l'UE de la division CIEM V b;


Fishing effort for vessels in the context of the management of cod stocks in the Kattegat, ICES divisions VIa and VIIa, and EU waters of ICES division Vb

Effort de pêche applicable aux navires dans le cadre de la gestion des stocks de cabillaud dans le Kattegat, dans les divisions CIEM VI a et VII a, ainsi que dans les eaux de l'UE de la division CIEM V b


Monica Scatasta, Deputy Economic Adviser, Water Waste Management Division, European Investment Bank (EIB)

Monica Scatasta, conseillère économique adjointe de la division «eau et gestion des déchets» de la Banque européenne d'investissement (BEI)


Witness(es): From the Department of Indian and Northern Affairs Canada: Will Dunlop, Director, Resource Policy and Transfers Directorate; Ron Bailey, Lands Specialist, Resource Strategies; Ian McGregor, Director General, Natural Resources and Environment Branch; Brian Gibson, Senior Advisor, Offshore Waters, Land and Water Management Division.

Témoins : Du ministère des Affaires indiennes et du Nord : Will Dunlop, directeur, Direction de la Politique des ressources et des transferts; Ron Bailey, spécialiste des terres, Stratégies relatives aux ressources; Ian McGregor, directeur général, Direction générale des ressources naturelles et de l'environnement; Brian Gibson, conseiller principal, Secteur marin, Division de la gestion des terres et des eaux.


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Fishing effort for vessels in the context of the management of certain cod, plaice and sole stocks in the Skagerrak, that part of ICES division IIIa not covered by the Skagerrak and the Kattegat, ICES subarea IV, EU waters of ICES division IIa and ICES division VIId

Effort de pêche applicable aux navires dans le cadre de la gestion de certains stocks de cabillaud, de plie et de sole dans le Skagerrak, dans la partie de la division CIEM III a située hors du Skagerrak et du Kattegat, dans la sous-zone CIEM IV, dans les eaux de l'UE de la division CIEM II a et dans la division CIEM VII d


Based on advice from ICES and the STECF on the fishing opportunities for sandeel in each of the sandeel management areas specified in point 3, the Commission shall endeavour to revise, by 1 March 2012, the TACs and quotas and the special conditions for sandeel in EU waters of ICES divisions IIa and IIIa and ICES subarea IV, as laid down in Annex I.

Sur la base des avis du CIEM et du CSTEP relatifs aux possibilités de pêche du lançon pour chacune des zones de gestion du lançon précisées au point 3, la Commission s'efforce de réviser, d'ici au 1er mars 2012, les TAC et les quotas, ainsi que les conditions particulières applicables au lançon dans les eaux de l'UE des divisions CIEM II a et III a et dans la sous-zone IV, conformément à l'annexe I.


It is appropriate, following advice from the International Council for the Exploration of the Sea (ICES), to maintain and revise a system to manage sandeel in EU waters of ICES divisions IIa and IIIa and ICES subarea IV.

Il convient, sur la base de l'avis du Conseil international de l'exploration de la mer (CIEM), de maintenir et de revoir un système de gestion du lançon dans les eaux de l'UE des divisions CIEM II a et III a et de la sous-zone CIEM IV.


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Governance, Strategic Direction and Common Service Delivery; (b) what are the total reductions for full-time ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de Gestion des urgences, (v) Passeport Canada, (vi) Gouvernance, Orientations stratégiques et Prestation de ...[+++]


(Return tabled) Question No. 152 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the development of unconventional gas resources, including shale, tight and coal bed methane, and its possible impacts on the environment: (a) what, if any, research has the government undertaken regarding the development of unconventional gas resources, (i) what was the scope of this research in the areas of, but not limited to, air quality, aquatic and terrestrial ecosystem impacts, economic impacts, occupational risks, public safety concerns, and seismic risks, (ii) what, if any, resources did the government provide for this research, (iii) what, if any, process was e ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 152 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le développement des ressources gazières non classiques, y compris le gaz de schiste, le gaz de formation imperméable et le méthane de houille, et l’impact possible sur l’environnement: a) le cas échéant, quelles recherches le gouvernement a-t-il entreprises au sujet du développement des ressources gazières non classiques, (i) quelle était la portée de ces recherches pour ce qui est, par exemple, de la qualité de l’air, de l’impact sur les écosystèmes aquatiques et terrestres, des impacts économiques, des risques professionnels, de la sécurité publique et des r ...[+++]


Just as an example, there are various approaches that the provinces could consider and where the federal government would be of no help: create structures, functions and responsibilities with a view to integrated management of water resources; recognize users of environmental water in order to get them more involved, and be able to identify minimum water requirements of aquatic ecosystems; develop exchanges of information and educational strategies in order to improve the dissemination of information, the results of pilot projects, best practices, case studies, and much more; develop environmental impact assessmen ...[+++]

À titre indicatif, voici certaines orientations que les provinces pourraient se donner et où le gouvernement fédéral ne pourrait pas répondre à la commande: créer des structures, des fonctions et des responsabilités allant dans le sens d'une gestion intégrée des ressources en eau; reconnaître le statut d'utilisateurs d'eau de l'environnement pour les impliquer davantage et être capable d'identifier les besoins minimums en eau des écosystèmes aquatiques; développer des échanges d'information et des stratégies éducatives, afin d'améliorer la diffusion des infor ...[+++]


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