32. Takes the view that a comprehensive and effective way out of p
overty can be found only if the necessary strengthening of social protection instruments is accompanied by significant reinforcement of education and training paths at every level; supports the development of more inclusive education systems to tackle the problem of early school leaving and enable young people from d
isadvantaged social groups to reach a higher level of education, with a view to countering the intergenerational transmission of poverty;
supports ...[+++]access to validation of acquired experience and to life-long training, as a means of reducing poverty by securing access to employment, in particular for disadvantaged groups, so as to help them gain access to decent, quality jobs; takes the view, therefore, that it is essential to implement life-long learning programmes properly and to develop them further, and for Member States to cooperate in relation to education, vocational training and personalised job-seeking assistance, and stresses that more measures of this kind must be taken to assist the most vulnerable sectors of the population; recommends developing an EU strategy with a view to tackling in-work poverty, creating quality jobs and agreeing principles for quality work; 32. estime qu'une sortie effective et complète de la pauvreté ne peut se réaliser que si la nécessaire augmentation d'efficacité des instruments de protection s'accompagne d'un renforcement déterminé des parcours d'éducation et de formation à tous les niveaux; soutient le développement de systèmes d'éducation plus inclusifs qui combattent l'abandon scolaire et permettent l'accès des j
eunes, provenant de groupes défavorisés, à des niveaux scolaires plus élevés pour lutter contre la transmission de la pauvreté intergénérationnelle; so
utient l'accès à la validation ...[+++] d'acquis d'expérience et à l
a formation tout au long de la vie dans la réduction de la pauvreté par l'intégration au marché du travail, notamment pour les groupes défavorisés, afin de faciliter leur accès à des emplois décents et de qualité; estime donc qu'il est essentiel de mettre correctement en œuvre et d'approfondir les programmes de formation tout au long de la vie ainsi que la coopération entre États membres
dans les domaines de l'éducation et de la formation professionnelle et les dispositifs d'aide individualisée à la recherche d'emploi et souligne que ces actions doivent être renforcées envers les personnes socialement en difficulté les plus vulnérables; recommande la mise au point d'une stratégie de l'UE en vue de s'attaquer à la pauvreté des travailleurs et de créer des emplois de qualité, et de convenir de principes pour un travail de qualité;