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Assess health care users' risk for harm
Assess healthcare user's risk for harm
Assess healthcare users' risk for harm
Dispensary
End of life processes
Evaluate health care users' risk for harm
Free medical care
Gather health care users' medical status information
Gather healthcare user's medical information
Health care
Health care centre
Health centres
MFCVT
Medical Foundation Caring for Victims of Torture
Medical Foundation for the Care of Victims of Torture
Medical care
Medical care for people with serious illness
Medical centre
Obtain health care user's medical status information
Obtain healthcare user's medical status information
Palliative care
Palliative medical care

Vertaling van "a n care medical risk " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gather health care users' medical status information | obtain health care user's medical status information | gather healthcare user's medical information | obtain healthcare user's medical status information

obtenir des informations sur l’état médical d’un patient


assess health care users' risk for harm | evaluate health care users' risk for harm | assess healthcare users' risk for harm | assess healthcare user's risk for harm

évaluer le risque de préjudice de patients


end of life processes | medical care for people with serious illness | palliative care | palliative medical care

soins palliatifs


health care [ medical care ]

soins de santé [ soin médical | soins médicaux ]


A/N care: medical risk

soins anténataux : risque médical


Medical Foundation Caring for Victims of Torture | Medical Foundation for the Care of Victims of Torture | MFCVT [Abbr.]

Fondation médicale pour l'aide aux victimes de la torture




medical centre [ dispensary | health care centre | health centres(UNBIS) ]

centre médical [ centre de soins | centre médico-social | dispensaire ]


H/O: high risk medication

antécédents : pharmacothérapie à risque élevé


A/N care: gynecological risk

soins anténataux : risque gynécologique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This prevents EU citizens from enjoying the benefits of eHealth, when needing medical assistance abroad. eHealth technologies can reduce inequalities in access to treatment, improve the quality of care, make access to personal health data easier and safer for patients, minimise the risk of medical errors or contribute to the early detection of health problems.

Les services de santé en ligne peuvent réduire les inégalités en matière d’accès aux traitements, améliorer la qualité des soins, faciliter et rendre plus sûr l’accès des patients à leurs données de santé personnelles, minimiser le risque d’erreurs médicales ou contribuer à la détection précoce de problèmes de santé.


whereas some armed groups are opposed to secular and girls’ education, or to girls being treated by male medical personnel, and therefore hamper access to these services; whereas a general climate of insecurity as a result of conflict also prevents children, teachers and medical personnel from attending school or seeking medical assistance; whereas women and children face heightened risks as a result of displacement and the breakdown of normal protection and support structures; whereas international humanitarian law requires that all necessar ...[+++]

considérant que certains groupes armés s'opposent à l'enseignement laïc et à l'éducation des filles, et refusent que les filles soient soignées par un personnel médical masculin, ce qui les empêche de fait d'accéder à ces services; que le climat général d'insécurité qui résulte des conflits empêche également les enfants, les enseignants et le personnel médical de se rendre à l'école ou de demander une assistance médicale; que les femmes et les enfants font face à des risques accrus dans un contexte de déplacement et d'effondrement des structures normales de protection et de soutien; que le droit international humanitaire exige que tou ...[+++]


This includes information about the natural person collected in the course of the registration for, or the provision of, health care services as referred to in Directive 2011/24/EU of the European Parliament and of the Council to that natural person; a number, symbol or particular assigned to a natural person to uniquely identify the natural person for health purposes; information derived from the testing or examination of a body part or bodily substance, including from genetic data and biological samples; and any information on, for example, a disease, disability, disease risk ...[+++]medical history, clinical treatment or the physiological or biomedical state of the data subject independent of its source, for example from a physician or other health professional, a hospital, a medical device or an in vitro diagnostic test.

Cela comprend des informations sur la personne physique collectées lors de l'inscription de cette personne en vue de bénéficier de services de soins de santé ou lors de la prestation de ces services au sens de la directive 2011/24/UE du Parlement européen et du Conseil au bénéfice de cette personne physique; un numéro, un symbole ou un élément spécifique attribué à une personne physique pour l'identifier de manière unique à des fins de santé; des informations obtenues lors du test ou de l'examen d'une partie du corps ou d'une substance corporelle, y compris à partir de données génétiques et d'échantillons biologiques; et toute informa ...[+++]


In order to reduce the risks and challenges associated with off-label use and to promote best practices, CPhA would recommend the following: First, health care providers should only prescribe medications for off-label uses when there is valid scientific information to support the use of the medication for that indication and when the potential benefits to the patient clearly outweigh the risks.

Dans l'optique de réduire les risques et les défis liés à l'utilisation non indiquée sur l'étiquette et de promouvoir des pratiques exemplaires, l'APhC fait les recommandations suivantes. Premièrement, les fournisseurs de soins de santé devraient prescrire des médicaments pour une utilisation non indiquée sur l'étiquette uniquement lorsqu'il y a des données scientifiques valables qui appuient une telle utilisation et que les bienfaits possibles pour le patient l'emportent clairement sur les risques.


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This may be necessary if the medical care involves at least one night in hospital and/or the use of highly specialised and cost-intensive medical equipment, or if it poses a particular risk for the patient or the population.

Cette autorisation peut s’avérer nécessaire si les soins médicaux impliquent le séjour du patient concerné à l’hôpital pour au moins une nuit et/ou nécessitent un recours à des équipements médicaux hautement spécialisés et coûteux, ou encore s’ils exposent le patient ou la population à un risque particulier.


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracked for CF regular forces, reservists and veterans, including RCMP veterans, (i) has the tracking method ch ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


This is, however, limited to healthcare that is subject to planning requirements, such as hospital care (defined as care involving overnight hospital accommodation) and healthcare that involves highly specialised and cost-intensive medical infrastructure or equipment, healthcare that involves treatments presenting a particular risk for the patient or the population, or healthcare which would be provided by a healthcare provider whi ...[+++]

Ce système est toutefois limité aux soins de santé soumis à des exigences de planification, tels que les soins hospitaliers (définis comme des soins qui impliquent que le patient séjourne à l'hôpital pendant la nuit), les soins qui nécessitent un recours à des infrastructures ou des équipements médicaux hautement spécialisés et coûteux, les soins associés à des traitements exposant le patient ou la population à un risque particulier ou les soins dispensés par un prestataire dont la qualité ou la sûreté des soins pourrait susciter de g ...[+++]


Question No. 446 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what is the key leadership shown by the organizational reporting chart, from the two lead ministries, the Public Health Agency of Canada and Public Safety Canada, through to the deputy ministers; (b) what is the decision-making process to determine which of the two ministries leads on issues; (c) what, if any, funding requests have been made by government departments for pandemic planning since the beginning of the pandemic in Canada; (d) what, if any, additional funding is required to ensure all government departments have tested t ...[+++]

Question n 446 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quelles sont les principales autorités en la matière, à la lumière de la filière hiérarchique organisationnelle, depuis les deux organismes concernés au premier chef, à savoir l’Agence de la santé publique du Canada et Sécurité publique Canada, jusqu’aux sous-ministres; b) quel est le processus décisionnel par lequel on détermine duquel de ces deux organismes chaque problème relève au premier chef; c) quelles demandes les ministères fédéraux ont-ils faites, le cas échéant, pour financer la planification axée sur la pandémie depu ...[+++]


ships which do not carry a medical doctor shall be required to have either at least one seafarer on board who is in charge of medical care and administering medicine as part of their regular duties or at least one seafarer on board competent to provide medical first aid; persons in charge of medical care on board who are not medical doctors shall have satisfactorily completed training in medical care that meets the requirements of the International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers, 197 ...[+++]

les navires n’ayant pas de médecin à bord doivent compter au moins un marin chargé des soins médicaux et de l’administration des médicaments dans le cadre de ses fonctions normales ou un marin apte à administrer les premiers secours. Les gens de mer chargés d’assurer les soins médicaux à bord et qui ne sont pas médecins doivent avoir suivi avec succès une formation aux soins médicaux qui soit conforme aux dispositions de la convention internationale de 1978 sur les normes de formation des gens de mer, de délivrance des brevets et de v ...[+++]


Primary Health Care: the coverage of primary health care; prevention policies; care for specific risk groups; acute medical care; capacity to provide comprehensive integrated services; accessibility.

La couverture des soins de santé primaire; les politiques de prévention; les soins pour des groupes à risques spécifiques; les soins de santé intenses; la capacité de fournir des services intégrés globaux; l'accessibilité.




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'a n care medical risk' ->

Date index: 2021-11-14
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