Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ability to read and write
BC Centre for Ability
BCCFA
British Columbia Centre for Ability Association
Children's Centre for Ability
Impaired writing and reading ability
Literacy
RTM
Read the bloody manual
Read the fantastic manual
Read the fine manual
Read the flipping manual
Read the friendly manual
Read the manual
Reading ability
Silent reading ability
Vancouver Neurological Association

Vertaling van "ability to read " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ability to read and write | literacy

aptitude à lire et à écrire | littératie | littérisme


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even af ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


impaired writing and reading ability

dysgraphie-dyslexie






evaluate older adults' abilities to take care of themselves | evaluate senior citizens' ability to take care of themselves | evaluate ability of older adults to take care of themselves | evaluate older adults' ability to take care of themselves

évaluer la capacité d’un adulte âgé à prendre soin de lui-même


read the manual [ RTM | read the fine manual | read the friendly manual | read the bloody manual | read the flipping manual | read the fantastic manual ]

lisez le manuel


BC Centre for Ability [ BCCFA | British Columbia Centre for Ability Association | Children's Centre for Ability | Children's Rehabilitation & Cerebral Palsy Association | Vancouver Neurological Association ]

BC Centre for Ability [ BCCFA | British Columbia Centre for Ability Association | Children's Centre for Ability | Children's Rehabilitation & Cerebral Palsy Association | Vancouver Neurological Association ]


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités normales d'acquisition du langage sont altérées dès les premiers stades du développement. Ces troubles ne sont pas directement attribuables à des anomalies neurologiques, des anomalies anatomiques de l'appareil phonatoire, des altérations sensorielles, un retard mental ou des facteurs de l'environnement. Les troubles spécifiques du développement de la parole et du langage s'accompagnent souvent de problèmes associés, tels des difficultés de la lecture et de l'orthographe, une perturbation des relations interpersonnelles, des troubles émotionnels et des troubles du comportement.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission also wonders whether the ability to read a call for proposals and fill the applications correctly is not a sign of competence and credibility of the operator that should not be neglected.

Elle se demande également si la capacité d'interpréter un appel à propositions et de remplir correctement les demandes n'est pas, de la part de l'opérateur, un signe de compétence et de crédibilité à ne pas négliger.


Baseline literacy means having the knowledge of letters, words and texts needed to read and write at a level that enables self-confidence and motivation for further development; functional literacy is the ability to read and write to develop and function in society, at home, at school and at work; multiple literacy is the ability to use reading and writing skills in order to produce, understand, interpret and critically evaluate texts received through a variety of media and in many forms (print, digital, audiovisual).

Par «alphabétisation de base», on entend la connaissance des lettres, des mots et des textes requise pour lire et écrire à un niveau qui permette d'acquérir la confiance en soi et la motivation nécessaires pour poursuivre l'apprentissage; par «alphabétisation fonctionnelle», on entend la capacité à lire et écrire qui permet de s'épanouir et de bien fonctionner en société, à la maison, à l'école et au travail; par «alphabétisation multiple», on entend la capacité à utiliser les compétences en lecture et en écriture pour produire, comprendre, interpréter et apprécier, avec un esprit critique, les énoncés reçus au moyen de divers médias e ...[+++]


Test using a certified Euroloop: the ability to read correctly the telegram is the supporting evidence.

Test au moyen d’une Euroloop certifiée: la preuve à l’appui est la capacité à lire correctement le télégramme.


Test using a certified Eurobalise: the ability to read correctly the telegram is the supporting evidence.

Test au moyen d’une Eurobalise certifiée: la preuve à l’appui est la capacité à lire correctement le télégramme.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
[8] The ability to read, filter and understand health information in order to form sound judgements.

[8] Capacité de lire, filtrer et comprendre les informations relatives à la santé afin de prendre des décisions avisées.


Communication in the mother tongue is the ability to express and interpret concepts, thoughts, feelings, facts and opinions in both oral and written form (listening, speaking, reading and writing), and to interact linguistically in an appropriate and creative way in a full range of societal and cultural contexts; in education and training, work, home and leisure.

La communication dans la langue maternelle est la faculté d'exprimer et d'interpréter des concepts, pensées, sentiments, faits et opinions à la fois oralement et par écrit (écouter, parler, lire et écrire), et d'avoir des interactions linguistiques appropriées et créatives dans toutes les situations de la vie sociale et culturelle; dans l'éducation et la formation, au travail, à la maison et pendant les loisirs.


I am certain that all honourable senators would agree when I say that the abilities to read, to write and to communicate have been fundamental elements of our lives that have led directly to our ability to be productive members of society.

Je suis certain que les honorables sénateurs conviendront avec moi que les capacités de lire, d'écrire et de communiquer sont des éléments essentiels de nos vies qui ont directement contribué à faire des nous des membres productifs de la société.


It is not used as an individual way of identifying problem children. It surveys the whole class of kindergarten kids and captures how well they are doing in their ability to read and recognize words, and it tracks their numbers abilities, their social behaviours, their classroom behaviours and their emotional development.

On ne l'utilise pas comme mécanisme individuel pour identifier les enfants à problèmes mais plutôt pour évaluer des classes complètes et voir quelles sont les capacités des enfants en matière de lecture et de calcul, et quel est leur comportement social, leur comportement en classe et leur développement émotionnel.


Effectively in this case the supreme court read into the Constitution its ability to read in words into specific legislation.

Dans ce cas précis, la Cour suprême s'est fondée sur la Constitution pour justifier son interprétation des lois.


The survey also shows that the availability of reading material is the primary factor in maintaining people's ability to read and understand.

Cette étude démontre que la disponibilité du matériel de lecture est le facteur primordial pour assurer le maintien des capacités de lecture et de compréhension.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ability to read' ->

Date index: 2021-07-04
w