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Access request process
Access to information request process
Accessibility Exemption Criteria and Approval Process
Endorse public access to exhibitions
Promote public access to exhibitions
Remote access data processing
Remote computing
Remote processing
Remote-access data processing
Support public access to exhibition
Support public access to exhibitions
TP
Teleprocessing
Unauthorised access to a data processing system
Unauthorised access to computer material

Vertaling van "accession process endorses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
endorse public access to exhibitions | support public access to exhibition | promote public access to exhibitions | support public access to exhibitions

encourager l'accès du public aux expositions


This position of the European Union is based on its general position for the Accession Conference with ... and is subject to the negotiating principles endorsed by the Accession Conference, in particular:

La présente position de l'Union Européenne est établie sur la base de la position générale définie pour la conférence d'adhésion avec ... et est soumise aux principes de négociation approuvés par la Conférence d'adhésion, à savoir notamment:


access request process [ access to information request process ]

processus de demande d'accès [ processus de demande de communication ]


teleprocessing [ TP | remote-access data processing | remote processing | remote computing ]

télétraitement [ traitement à distance ]


unauthorised access to a data processing system | unauthorised access to computer material

accès indu à un système informatique | piratage


unauthorised access to a data processing system | unauthorised access to computer material

accès indu à un système informatique | piratage


remote access data processing | remote processing | teleprocessing

télétraitement


Accessibility: Exemption Criteria and Approval Process

Accessibilité : Critères d'exemption et méthode d'approbation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Reiterates, for the ninth consecutive time, its call on the Council to set a date for the start of accession negotiations without further delay, so as not to lose the momentum and in order to boost acquis-related reforms and strengthen the democratisation process; reiterates its view that the name issue, which is a bilateral issue, must not represent an obstacle to the launch of accession negotiations although it should be solved before the end of the accession process; endorses ...[+++]

1. invite le Conseil, pour la neuvième fois consécutive, à fixer sans plus attendre une date de début des négociations d'adhésion, afin de ne pas briser l'élan, d'accélérer les réformes liées à l'acquis et de renforcer le processus de démocratisation; rappelle que le différend portant sur la désignation du pays, qui est une question bilatérale, ne saurait constituer un obstacle à l'ouverture de négociations, bien qu'il faille le résoudre avant la fin du processus d'adhésion; partage l'avis de la Commission selon lequel l'incapacité ...[+++]


1. Reiterates, for the ninth consecutive time, its call on the Council to set a date for the start of accession negotiations without further delay, so as not to lose the momentum and in order to boost acquis-related reforms and strengthen the democratisation process; reiterates its view that the name issue, which is a bilateral issue, must not represent an obstacle to the launch of accession negotiations although it should be solved before the end of the accession process; endorses ...[+++]

1. invite le Conseil, pour la neuvième fois consécutive, à fixer sans plus attendre une date de début des négociations d'adhésion, afin de ne pas briser l'élan, d'accélérer les réformes liées à l'acquis et de renforcer le processus de démocratisation; rappelle que le différend portant sur la désignation du pays, qui est une question bilatérale, ne saurait constituer un obstacle à l'ouverture de négociations, bien qu'il faille le résoudre avant la fin du processus d'adhésion; partage l'avis de la Commission selon lequel l'incapacité ...[+++]


1. Reiterates, for the ninth consecutive time, its call on the Council to set a date for the start of accession negotiations without further delay, so as not to lose the momentum and in order to boost acquis-related reforms and strengthen the democratisation process; reiterates its view that the name issue, which is a bilateral issue, must not represent an obstacle to the launch of accession negotiations although it should be solved before the end of the accession process; endorses the Commission’s consideration that the failure of the parties to reach a compromise after almost two decades of mediated talks is having a direct and adverse impact on the European aspirations of the country and its people; invites both governments to take co ...[+++]

1. invite le Conseil, pour la neuvième fois consécutive, à fixer sans plus attendre une date de début des négociations d'adhésion, afin de ne pas briser l'élan, d'accélérer les réformes liées à l'acquis et de renforcer le processus de démocratisation; rappelle que le différend portant sur la désignation du pays, qui est une question bilatérale, ne saurait constituer un obstacle à l'ouverture de négociations, bien qu'il faille le résoudre avant la fin du processus d'adhésion; partage l'avis de la Commission selon lequel l'incapacité des parties à parvenir à un compromis après près de vingt ans de discussions sous médiation a une incidence directe et négative sur les aspirations européennes du pays et de sa population; invite les deux gouv ...[+++]


This Communication and the results of the online consultation process show and endorse the European Commission’s determination to address eAccessibility issues and find solutions that (i) convey to Member States the urgent need to work together towards a consistent approach to e-accessibility; (ii) encourage industry to develop accessible solutions for ICT products and services; (iii) demonstrate to users with disabilities the active commitment to improve accessibility in the Information Society.

La présente communication et les résultats de la consultation en ligne démontrent et appuient la détermination de la Commission européenne à s'attaquer aux problèmes d'e-accessibilité et à trouver des solutions (i) qui fassent part aux États membres de l'urgence d'élaborer ensemble une stratégie cohérente en matière d'e-accessibilité, (ii) qui incitent l'industrie à mettre au point des solutions accessibles pour les produits et services liés aux TIC, et (iii) qui montrent aux utilisateurs souffrant d'un handicap l'engagement résolu de la Commission à améliorer l'accessibilité dans la société de l'information.


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11. Endorses the Commission’s finding that any continuing failure of the European Council to make progress in relation to the country’s EU accession will jeopardise the credibility of the EU enlargement process; adds that it will also undermine the climate needed to encourage EU-related reform measures; notes that the accession process builds by itself the impetus to complete the reforms;

11. approuve le constat de la Commission selon lequel le Conseil européen, en persistant à ne pas avancer sur l'adhésion du pays à l'Union européenne, mettra en péril la crédibilité du processus d'élargissement de l'Union; ajoute que cette situation nuira également à l'existence d'un climat propice aux réformes liées à l'Union européenne; observe que le processus d'adhésion suscite lui-même une dynamique favorisant l'achèvement des réformes;


11. Endorses the Commission’s finding that any continuing failure of the European Council to make progress in relation to the country’s EU accession will jeopardise the credibility of the EU enlargement process; adds that it will also undermine the climate needed to encourage EU-related reform measures; notes that the accession process builds by itself the impetus to complete the reforms;

11. approuve le constat de la Commission selon lequel le Conseil européen, en persistant à ne pas avancer sur l'adhésion du pays à l'Union européenne, mettra en péril la crédibilité du processus d'élargissement de l'Union; ajoute que cette situation nuira également à l'existence d'un climat propice aux réformes liées à l'Union européenne; observe que le processus d'adhésion suscite lui-même une dynamique favorisant l'achèvement des réformes;


In June 2003, the Thessaloniki EU-Western Balkans summit confirmed the EU’s support for the European perspective of the Western Balkan countries.[1] The summit endorsed the “Thessaloniki agenda”, comprising measures drawn from the pre-accession process, and made a commitment to implement it jointly.

En juin 2003, le sommet de Thessalonique entre l’UE et les Balkans occidentaux a confirmé le soutien de l’Union européenne à la perspective européenne des pays des Balkans occidentaux[1]. Le sommet a approuvé l’Agenda de Thessalonique, qui inclut des mesures tirées du processus de préadhésion, et les États présents se sont engagés à l’appliquer conjointement.


This Communication and the results of the online consultation process show and endorse the European Commission’s determination to address eAccessibility issues and find solutions that (i) convey to Member States the urgent need to work together towards a consistent approach to e-accessibility; (ii) encourage industry to develop accessible solutions for ICT products and services; (iii) demonstrate to users with disabilities the active commitment to improve accessibility in the Information Society.

La présente communication et les résultats de la consultation en ligne démontrent et appuient la détermination de la Commission européenne à s'attaquer aux problèmes d'e-accessibilité et à trouver des solutions (i) qui fassent part aux États membres de l'urgence d'élaborer ensemble une stratégie cohérente en matière d'e-accessibilité, (ii) qui incitent l'industrie à mettre au point des solutions accessibles pour les produits et services liés aux TIC, et (iii) qui montrent aux utilisateurs souffrant d'un handicap l'engagement résolu de la Commission à améliorer l'accessibilité dans la société de l'information.


Together with the road map, set out by the Commission last November and endorsed by successive European Councils, these provide a guide to the successful completion of the accession process with the countries concerned.

Avec la «feuille de route» établie par la Commission en novembre dernier et approuvée par les Conseils européens successifs, ils constituent un guide en vue de la réussite du processus d'adhésion avec les pays concernés.


(1) On 20 June 2003 the European Council in Thessaloniki endorsed "The Thessaloniki agenda for the Western Balkans: Moving towards European Integration", and invited the Commission to consider taking appropriate measures to allow Stabilisation and Association Process countries to participate in tenders organised under the pre-accession (Phare, ISPA and Sapard) Community assistance programmes.

(1) Le Conseil européen réuni à Thessalonique le 20 juin 2003 a avalisé "l'Agenda de Thessalonique pour les Balkans occidentaux: progresser sur la voie de l'intégration européenne", et invité la Commission à envisager l'adoption de mesures qui soient de nature à permettre aux pays du processus de stabilisation et d'association de participer aux appels d'offres organisés dans le cadre des programmes communautaires d'aide en faveur de la préadhésion (Phare, Ispa et Sapard).


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