Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accompany pedestrians across streets
Across the board
Across the board automatic salary increase
Across the board budget adjustment
Across the board increase
Across the board salary increase
Across the board wage increase
Across-the-board
Across-the-board budget adjustment
Across-the-board increase
Across-the-board salary increase
Assist pedestrians in crossing the streets
Cross-country tyre
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
General wage increase
On and off the road
On-and-off the road tyre
On-and-off-the-road tire
Phase decorrelation across the aerial aperture
Phase decorrelation across the antenna aperture
Schengen Borders Code
Wage boost
Wage increase
Wage-hike

Vertaling van "across the road " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community Code on the rules governing the movement of persons across borders | Schengen Borders Code | Union Code on the rules governing the movement of persons across borders

code communautaire relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes | code de l'Union relatif au régime de franchissement des frontières par les personnes | code frontières Schengen


general wage increase | across the board increase | across-the-board increase | across the board wage increase | wage boost | wage-hike | wage increase

augmentation générale de salaire | augmentation de salaires | hausse des salaires | hausse générale des salaires | augmentation générale des salaires


across-the-board increase [ across the board increase | across-the-board salary increase | general wage increase ]

augmentation générale des salaires [ hausse générale du traitement | augmentation générale de salaire ]


accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


phase decorrelation across the aerial aperture | phase decorrelation across the antenna aperture

distorsion de phase dans l'ouverture de l'antenne


Agreement on Signs for Road Works amending the European Agreement of 16 September 1950 supplementing the 1949 Convention on Road Traffic and the 1949 Protocol on Road Signs and Signals

Accord relatif à la signalisation des chantiers, portant modification de l'Accord européen du 16 septembre 1950 complétant la Convention de 1949 sur la circulation routière et le Protocole de 1949 relatif à la signalisation routière


across the board budget adjustment [ across-the-board budget adjustment ]

redressement budgétaire général


across the board salary increase [ across the board automatic salary increase ]

augmentation générale sur la base d'un pourcentage uniforme


across-the-board | across the board

général et uniforme | across-the-board


on-and-off the road tyre | on-and-off-the-road tire | on and off the road | cross-country tyre

pneu tous terrains | pneu tous-terrains | pneu tout terrain | pneu mixte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The idea is to give motorists across Europe information based on objective criteria about the level of safety on the main roads they use.

L'idée est de fournir aux automobilistes de toute l'Europe des informations, basées sur des critères objectifs, sur le niveau de sécurité des principales routes qu'ils utilisent.


Thence northerly in a straight line across the road allowance between Lots 5 and 6, Concession 2 and continuing across Block M, according to a plan registered in the Land Registry Office for the Land Titles Division of York Region (No. 65) as Plan M-1755, to the southeasterly extremity of Willowbrook Road according to said Plan M-1755;

De là, en direction nord, en ligne droite traversant l’emprise de voie publique entre les lots 5 et 6, dans la concession 2, et le bloc M, tel qu’indiqué dans le plan M-1755 déposé au bureau d’enregistrement des biens-fonds pour la Division des titres de biens-fonds de la région de York (n 65), jusqu’à l’extrémité sud-est du chemin Willowbrook, tel qu’indiqué dans ledit plan M-1755;


thence southeasterly in a straight line across the road allowance between Concessions 3 and 4 Fronting the Humber to a point, being the intersection of the eastern limit of the road allowance with the southern limit of the road, as shown on a plan of survey registered in the Land Registry Office for the Registry Division of Metropolitan Toronto (Number 64) as plan 4228, and known as Rexdale Boulevard;

de là, en direction sud-est en suivant une ligne droite traversant l’emprise de la route entre les concessions 3 et 4 Fronting the Humber, jusqu’à un point étant aussi l’intersection de la limite est de l’emprise de la route et de la limite sud du chemin connu sous le nom de boulevard Rexdale, figurant sur le plan d’arpentage enregistré au bureau d’enregistrement immobilier de la division d’enregistrement de la communauté urbaine de Toronto (numéro 64) sous le numéro 4228;


thence easterly on the projection of the northern boundary of Lot 1, Concession 4, across the road allowance between the Township of Murray in the County of Northumberland and the Township of Sidney in the County of Hastings to the intersection with the eastern boundary of the road allowance, which is also the western boundary of Lot A, Concession 4, in the Township of Sidney;

de là, en direction est, sur le prolongement de la limite nord du lot 1, concession 4, en travers de l’emprise de voie entre le canton de Murray (comté de Northumberland) et le canton de Sidney (comté de Hastings), jusqu’à l’intersection avec la limite est de cette emprise, qui est aussi la limite ouest du lot A, concession 4, dans le canton de Sidney;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
thence southerly in a straight line on the projection of the easterly limit of Lot 19, Concession 4, across the road allowance between Concessions 3 and 4 to the intersection with the southern boundary of that road allowance;

de là, en direction sud, en ligne droite sur le prolongement de la limite est du lot 19, concession 4, en travers de l’emprise de voie entre les concessions 3 et 4 jusqu’à son intersection avec la limite sud de cette emprise;


...ends attended the school across the road, which would not accept them because they were the wrong religion; parents who are now forced into the same segregationist situation with their own children, putting them on a school bus in the morning for a trip of perhaps 45 minutes or more because the school across the street, where all their neighbourhood friends go, will not accept them on religious grounds, and because there is no room left for them at the bottom of the registration list. ...

...ces s'ils répondaient le contraire; des gens qui, étant enfants, ont été obligés d'aller à une école située à des milles de chez eux alors que leurs copains du quartier fréquentaient l'école d'en face où ils avaient été refusés parce qu'ils n'appartenaient pas à la bonne religion; des parents dont les propres enfants sont maintenant obligés de vivre cette même situation ségrégationniste, de faire un trajet de 45 minutes ou plus en autobus scolaire tous les matins parce que l'école en face de chez eux, où vont tous leurs petits amis du voisinage, refuse de les admettre à cause de leur religion et parce que, leur nom étant au bas de l ...[+++]


The country-specific statistics (see below) reveal that the number of road fatalities still varies greatly across the EU, though this gap is becoming smaller every year.

Les statistiques par pays (voir ci-dessous) montrent que le nombre de tués sur les routes reste très variable d’un pays à l’autre de l’UE, les disparités s’amenuisant néanmoins chaque année.


1. For the purpose of facilitating the provision of compatible, interoperable, and continuous real-time traffic information services across the Union, road authorities and road operators shall provide the dynamic road status data they collect and update pursuant to Article 9 in DATEX II (CEN/TS 16157 and subsequently upgraded versions) format or any machine-readable format fully compatible and interoperable with DATEX II.

1. Afin de faciliter la fourniture de services compatibles, interopérables et continus d'informations en temps réel sur la circulation dans toute l'Union, les autorités routières et les exploitants d'infrastructures routières fournissent les données dynamiques concernant l'état des routes qu'ils collectent et mettent à jour conformément à l'article 9 au format DATEX II (CEN/TS 16157 et mises à jour) ou dans tout autre format lisible en machine entièrement compatible et interopérable avec le format DATEX II.


1. For the purpose of facilitating the provision of compatible, interoperable, and continuous real-time traffic information services across the Union, road authorities and road operators shall provide the static road data they collect and update pursuant to Article 8 in a standardised format, if available, or in any other machine readable format.

1. Afin de faciliter la fourniture de services compatibles, interopérables et continus d'informations en temps réel sur la circulation dans toute l'Union, les autorités routières et les exploitants d'infrastructures routières fournissent les données routières statiques qu'ils collectent et mettent à jour conformément à l'article 8 dans un format normalisé, s'il en existe, ou dans tout autre format lisible en machine.


To maximise the positive impact of the provision of information services on road safety and traffic conditions in terms of reducing the number of road accidents and fatalities in the Union, the provision of road safety-related minimum universal traffic information should be compatible, interoperable and continuous across Member States, maintained at a minimum level of quality and, where possible, free of charge for all end users.

Pour que la fourniture de services d’information sur la sécurité routière et les conditions de circulation contribue à réduire au minimum le nombre d’accidents de la route et de tués dus à ces accidents, il faut que la fourniture d’informations minimales universelles sur la circulation liées à la sécurité routière soit compatible, interopérable et continue entre les États membres, réponde à un niveau de qualité minimal et, dans la mesure du possible, soit gratuite pour tous les usagers.


w