Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapt artist's perspective to the location
Adapt artistic concept to location
Adapt artistic plan to location
Adapt artistic plan to the location
Adapt designers' work to venue of performance
Adapt designers’ work to the performance venue
Adapt work of designers to the performance venue
Adaptable educational software
Adaptable instructional software
Adaptable teaching software
Adaptation measure to climate change
Adaptation of buildings
Adaptation of the worker
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Adapted class
Adapted physical education
Adapted vehicle
Adaptive courseware
Adaptive educational software
Braille
Climate change adaptation
Corrective gymnastics
Corrective physical education
Devices for the handicapped
Employee adaptability
Facilities for the disabled
Facilities for the handicapped
Sign language
Special education
Staff adaptability
Talking book
Worker adaptability
Worker adaptation
Workforce adaptability

Vertaling van "adapt education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adaptable educational software [ adaptable teaching software | adaptable instructional software ]

logiciel éducatif ouvert [ LÉO | didacticiel ouvert | didacticiel adaptable ]


adaptive courseware [ adaptive educational software ]

didacticiel souple [ didacticiel adaptatif ]


assist children with special needs in education setting | help children with special needs in education settings | assist children with special needs in education settings | identify necessary classroom adaptions for children with special needs

assister des enfants ayant des besoins spéciaux en milieu éducatif


worker adaptability [ adaptation of the worker | employee adaptability | staff adaptability | workforce adaptability | Worker adaptation(ECLAS) ]

adaptabilité du travailleur [ adaptabilité de la main-d'œuvre | adaptabilité du personnel | adaptation du travailleur ]


special education [ adapted class ]

classe adaptée [ enseignement spécial | éducation spécialisée | éducation spéciale ]


corrective gymnastics | corrective physical education (1) | adapted physical education (2)

éducation physique spécialisée | gymnastique corrective


adapt artistic concept to location | adapt artist's perspective to the location | adapt artistic plan to location | adapt artistic plan to the location

adapter le plan artistique au lieu


adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

adaptation au changement climatique [ adaptation climatique | mesure d'adaptation au changement climatique | politique d'adaptation au changement climatique ]


adapt designers' work to venue of performance | adapt work of designers to the performance venue | adapt designers’ work to the performance venue | modify designers' work according to performance location

adapter le travail des concepteurs à la salle de spectacle


facilities for the disabled [ adaptation of buildings | adapted vehicle | braille | devices for the handicapped | facilities for the handicapped | sign language | talking book ]

facilités pour handicapés [ adaptation de bâtiment | appareil pour handicapé | braille | élimination des obstacles d'ordre architectural | langage gestuel | livre sonore | télévigilance | véhicule adapté ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Adapt education and training systems in response to new competence requirements through: better identification of occupational needs and key competences, and anticipation of future skill requirements; broadening the supply of education and training tools; developing frameworks to support the transparency of qualifications, their effective recognition and the validation of non-formal and informal learning; ensuring the attractiveness, openness and high quality standards of education and training systems (Integrated guideline No 23).

Adapter les systèmes d'éducation et de formation aux nouveaux besoins en matière de compétences au moyen des actions suivantes: mieux identifier les exigences professionnelles et les compétences clés ainsi que les futurs besoins en matière de qualifications; élargir l'offre d'instruments d'éducation et de formation; créer les conditions nécessaires à la transparence des qualifications ainsi qu'à la reconnaissance effective et à la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles; garantir l'attrait, l'ouverture et un niveau élevé des normes de qual ...[+++]


Entrepreneurship in education and training can foster employability, self-employment and active citizenship, as well as outward-looking, adaptable education and training institutions.

L’éducation et la formation à l’esprit d’entreprise peuvent favoriser l’employabilité, l’auto-entrepreneuriat et la citoyenneté active et faire en sorte que les établissements d’enseignement et de formation soient davantage ouverts sur l’extérieur et adaptables.


The proposed Integrated Guidelines underline the need for Europe to expand and improve investment in human capital, and to adapt education and training systems to new competence requirements. Priority is given, inter alia , to reducing the number of early school leavers; widening access to vocational, secondary and higher education, including apprenticeships and entrepreneurship training; and working towards common frameworks that will make qualification systems more transparent, and validating non-formal and informal learning.

Le projet de lignes directrices intégrées souligne la nécessité pour l’Europe d’accroître et d’améliorer les investissements dans le capital humain et d’adapter les systèmes d’éducation et de formation aux nouveaux besoins en matière de compétences. Entre autres, il s’agit en priorité de réduire le nombre de jeunes quittant prématurément l’école, d’améliorer l’accès à l’enseignement professionnel, secondaire et supérieur, y compris les apprentissages et la formation à l’esprit d’entreprise, de définir des cadres communs pour rendre les systèmes de qualification plus transparents et de se pencher sur la validation de l’apprentissage non f ...[+++]


Objective: to support joint initiatives between industry and education for the definition of new requirements for ICT skills and to adapt education curricula accordingly.

Objectif: soutenir les initiatives visant à définir de nouvelles exigences en matière de compétences dans les TIC et adapter les programmes d'études en conséquence.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]


12. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skill requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for ...[+++]

12. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les o ...[+++]


Identifying the reasons which led to the failure of the objective of the Bologna Process on the convergence of higher education between the Member States, the importance of adapting education systems, in order to prepare European societies so that they can exit the economic crisis and resume sustainable growth, and the importance of the penetration of new technologies at all levels of education, are key points for the education system of tomorrow.

Pour pouvoir construire le système éducatif de demain, il est essentiel d’identifier les raisons qui ont conduit à l’échec du processus de Bologne, dont l’objectif était de faire converger les systèmes d’enseignement supérieur des États membres. Il faut également adapter les systèmes éducatifs afin de mieux préparer les sociétés européennes et les aider à sortir de la crise et à retrouver une croissance durable.


The aim was to promote quality education and to adapt education and training systems to the needs of a knowledge-based society and the European social cohesion model.

Il s’agissait de favoriser une éducation de qualité et d’adapter les systèmes éducatifs et de formation aux besoins d’une société de la connaissance et du modèle européen de cohésion sociale.


w