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Advertising device
Association of Industrial Advertisers
Business card advertising coaster
Business slogan
Business-to-business advertising
Copy line
Industrial advertising
National Industrial Advertisers Association
Professional advertising
To have his place of business within the Community
Trade advertising

Traduction de «advertising business having » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
professional advertising | business-to-business advertising | trade advertising | industrial advertising

publicité professionnelle | publicité industrielle


Business/Professional Advertising Association [ National Industrial Advertisers Association | Association of Industrial Advertisers ]

Business/Professional Advertising Association [ National Industrial Advertisers Association | Association of Industrial Advertisers ]


business card advertising coaster

sous-verre promotionnel type carte d'affaires


copy line [ advertising device | business slogan ]

légende publicitaire [ commentaire publicitaire | phrase publicitaire ]


to have his place of business within the Community

avoir son domicile professionnel dans la Communauté


companies or firms having their principal place of business within the Community

les sociétés ayant leur principal établissement à l'intérieur de la Communauté
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Born in Mumbai, India, Nick arrived in Canada with a wealth of international experience in the advertising business, having worked with some of the world's leading advertising agencies in Dubai, Muscat, Abu Dhabi and Mumbai, handling global brands like BMW, Coca-Cola and EMI, but he faced many professional and settlement challenges in his new Canadian home and he noticed that many other immigrants were also struggling.

Né à Mumbai, en Inde, Nick est arrivé au Canada avec une grande expérience internationale dans le secteur de la publicité puisqu'il avait travaillé avec certaines des principales agences de publicité internationales à Dubaï, à Muscat, à Abou Dhabi et à Mumbai. Il a participé à des campagnes publicitaires pour des marques mondiales comme BMW, Coca-Cola et EMI. Cependant, il a éprouvé beaucoup de difficultés professionnelles et de problèmes d'installation dans son nouveau pays, et il a constaté que beaucoup d'immigrants éprouvaient eux aussi des difficultés.


5. Recalls that the scope of the Unfair Commercial Practices Directive is limited to business-to-consumer relations while the Misleading and Comparative Advertising Directive deals with business-to-business relations; underlines that certain entities do not fall within the scope either of the Unfair Commercial Practices Directive or of the Misleading and Comparative Advertising Directive, such as NGOs or interest groups; therefore calls on the Commission to conduct a separate analysis of the impact of misleading advertising practices targeting those categories apparently not covered by either Directive; calls on the Member States to i ...[+++]

5. rappelle que la directive relative aux pratiques commerciales déloyales est limitée aux relations entre les entreprises et les consommateurs, alors que la directive en matière de publicité trompeuse et de publicité comparative porte sur les relations entre entreprises; souligne que certaines entités, telles que les ONG ou les groupes d'intérêt, ne relèvent ni du champ d'application de la directive relative aux pratiques commerciales déloyales, ni de celui de la directive en matière de publicité trompeuse et de publicité comparativ ...[+++]


5. Recalls that the scope of the Unfair Commercial Practices Directive is limited to business-to-consumer relations while the Misleading and Comparative Advertising Directive deals with business-to-business relations; underlines that certain entities do not fall within the scope either of the Unfair Commercial Practices Directive or of the Misleading and Comparative Advertising Directive, such as NGOs or interest groups; therefore calls on the Commission to conduct a separate analysis of the impact of misleading advertising practices targeting those categories apparently not covered by either Directive; calls on the Member States to i ...[+++]

5. rappelle que la directive relative aux pratiques commerciales déloyales est limitée aux relations entre les entreprises et les consommateurs, alors que la directive en matière de publicité trompeuse et de publicité comparative porte sur les relations entre entreprises; souligne que certaines entités, telles que les ONG ou les groupes d'intérêt, ne relèvent ni du champ d'application de la directive relative aux pratiques commerciales déloyales, ni de celui de la directive en matière de publicité trompeuse et de publicité comparativ ...[+++]


The Directive on Misleading Advertising (84/450/EEC), applying both to business-to-business and business-to-consumer transactions, has been repealed and its amendments, in particular, Directive 97/55/EC concerning Misleading Advertising so as to include Comparative Advertising, have been consolidated in a single legal act: the Misleading and Comparative Advertising Directive (MCA) (2006/114/EC) which is constrained to business-to-business transactions.

La directive sur la publicité mensongère (84/450/CEE), qui s'applique aux transactions entre entreprises et entre entreprises et consommateurs, a été abrogée et ses amendements, en particulier la directive 97/55/CE concernant la publicité mensongère, afin d'inclure la publicité comparative, ont été consolidés dans un acte unique : la directive sur la publicité trompeuse et comparative (PTC) (2006/114/CE) qui est limitée aux transactions interentreprises.


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So the gifts I have received involved, as I say, a bottle of wine here or a bottle of wine there, but nothing that would contradict the conflict of interest guidelines (1645) Hon. Walt Lastewka: But is the atmosphere not, in the advertising business, that gifts be offered many times?

» et j'ai dit au président de l'agence : « Jamais ». Les cadeaux que j'ai reçus comprenaient, comme je l'ai dit, une bouteille de vin par ci par là, mais rien qui aille à l'encontre des lignes directrices sur les conflits d'intérêts (1645) L'hon. Walt Lastewka: Mais n'est-il pas courant dans le monde de la publicité, de faire souvent des cadeaux?


Mr. Jim Abbott: It seems to me the advertising business is part of a serious problem that we have in Canada, which is local access.

M. Jim Abbott: Il me semble que la question de la publicité renvoie à un grave problème que nous avons au Canada en matière d'accès local.


So I would suggest to you that it's the advertising business in Canada that demands these major buys in both radio and in television, that you are a serious part of the reason we have the consolidation, and very simply, the broadcasters are responding to your pressure to the detriment of local access to radio and television in Canada (0930) The Chair: Is that a statement or a question?

Je considère par conséquent que c'est le monde de la publicité au Canada qui exige ces achats groupés à la radio et à la télévision, que vous êtes en grande partie la cause de cette concentration et que les radiodiffuseurs ne font que répondre aux pressions que vous exercez, au détriment de l'accès local à la radio et à la télévision au Canada (0930) Le président: C'est une affirmation ou une question?


If Parliament were to generally prohibit business-to-customer advertising from the outset, as Mrs Paciotti's proposal would have it, businesses would simply send their advertising material into the European Union from the USA or other third States. The European consumer would have gained nothing, absolutely nothing, and the only effect would be to weaken the European e-business market. We therefore want to let those states that at present have an opt-out system retain it, ...[+++]

Si le Parlement devait interdire de manière générale la publicité directe de l'entreprise au consommateur, tel que le prévoit la proposition de Mme Paciotti, les entreprises enverraient leur publicité à partir des États-Unis ou d'autres États tiers dans l'Union européenne ; le consommateur européen n'y gagnerait absolument rien, la seule conséquence serait l'affaiblissement du marché européen du commerce électronique. C'est pourquoi nous voulons laisser les choses en l'état pour les États qui ont aujourd'hui un système opt-out , observer la situation et décider à nouveau dans deux ans.


F. whereas the current Investment Services Directive authorises investment firms to advertise their services in all Member States subject only to general good rules, but many Member States have included advertising in their conduct of business rules, sometimes following different approaches, which can also lead to overlapping rules and can create legal uncertainty,

F. Considérant que la DSI en vigueur autorise les entreprises d'investissement à faire de la publicité pour leurs services dans tous les États membres, à la seule condition de respecter les règles en matière d'intérêt général, mais que de nombreux États membres ont inclus la publicité dans leurs règles de conduite, en suivant parfois des approches différentes, ce qui peut également entraîner un chevauchement des réglementations et créer une incertitude juridique,


Mr. Ken Epp (Elk Island, Ref.): Mr. Speaker, the Reform Party, courier businesses, advertising businesses and others have long held that the government dominated tax advantaged crown corporation, Canada Post, should be privatized.

M. Ken Epp (Elk Island, Réf.): Monsieur le Président, le Parti réformiste, les entreprises de courrier, les entreprises de publicité et d'autres, maintiennent depuis longtemps que la Société canadienne des postes, cette société d'État qui bénéficie d'avantages fiscaux injustes, devrait être privatisée.




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Date index: 2025-01-18
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