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Advertising journal
Advertising profession
Advertising trade
Advertising trade journal
Business-to-business advertising
Industrial advertising
Professional advertising
SOTJ
Swiss Official Trade Journal
Trade advertising
Trade journal
Trade magazine
Trade organ
Trade publication

Traduction de «advertising trade journal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advertising trade journal

journal professionnel de la publicité


advertising trade journal

revue spécialisée en publicité


trade journal [ trade publication | trade magazine ]

revue spécialisée [ publication spécialisée | revue professionnelle ]


professional advertising | business-to-business advertising | trade advertising | industrial advertising

publicité professionnelle | publicité industrielle


advertising profession [ advertising trade ]

profession en publicité [ profession dans le domaine de la publicité ]


trade journal containing legal information and other notices

bulletin des avis et règlements de l'organisation professionnelle


Swiss Official Trade Journal | SOTJ [Abbr.]

Feuille officielle suisse du commerce | FOSC [Abbr.]


trade journal | trade organ

revue professionnelle | revue technique | revue spécialisée | revue de métier | revue corporative


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We have advertising brochures in the appropriate trade journals and magazines.

Nous encartons des brochures dans certains journaux et magazines spécialisés.


13 (1) Opposition proceedings relating to an application for the registration of a trade-mark that was advertised in the Trade-marks Journal before October 1, 2007 shall be conducted in accordance with sections 39, 41 and 42 of the Trade-marks Regulations, previously the Trade-marks Regulations (1996), as they read on September 30, 2007.

13 (1) Toute procédure d’opposition concernant une demande d’enregistrement de marque de commerce qui a été annoncée dans le Journal des marques de commerce avant le 1 octobre 2007 se déroule conformément aux articles 39, 41 et 42 du Règlement sur les marques de commerce, antérieurement appelé Règlement sur les marques de commerce (1996), dans leur version au 30 septembre 2007.


32. No application for the registration of a trade-mark may be amended, after it has been advertised in the Journal, to change

32. La modification d’une demande d’enregistrement d’une marque de commerce n’est pas permise après l’annonce de la demande dans le Journal, si elle vise, selon le cas :


34. Where the Registrar is not satisfied that an application for registration of a trade-mark should be refused pursuant to subsection 37(1) of the Act, the Registrar shall advertise the particulars of the application in the Journal.

34. Lorsque le registraire n’est pas convaincu que la demande d’enregistrement d’une marque de commerce doive être rejetée en application du paragraphe 37(1) de la Loi, il fait annoncer les détails de la demande dans le Journal.


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32. No application for the registration of a trade-mark may be amended, after it has been advertised in the Journal, to change

32. La modification d’une demande d’enregistrement d’une marque de commerce n’est pas permise après l’annonce de la demande dans le Journal, si elle vise, selon le cas :


PR contacts with the media and advertising (e.g. specialised journals, women’s press, culinary and trade press),

relations publiques avec les médias et publicité (presse spécialisée, féminine, culinaire, etc.),


In order to ensure free circulation throughout the Internal Market for all such media, it is necessary to limit tobacco advertising therein to those magazines and periodicals which are not intended for the general public such as trade journals and to publications published and printed in third countries, which are not principally intended for the Community market.

Si l'on veut assurer la libre circulation de tous ces médias dans le marché intérieur, il est nécessaire d'y limiter la publicité en faveur du tabac aux revues et périodiques non destinés au grand public comme les revues spécialisées et les publications éditées et imprimées dans des pays tiers, qui ne sont pas principalement destinées au marché communautaire.


(4) In order to ensure free circulation of publications such as periodicals, newspapers and magazines throughout the Internal Market and avoid any risk of obstacles to free movement as a result of Member States’ laws, regulations and administrative provisions which prohibit or regulate tobacco advertising in those media, it is necessary to clarify the legal situation by providing that Member States may limit tobacco advertising therein to those magazines and periodicals which are not intended for the general public such as trade journals, ...[+++]

(4) Afin de garantir la libre circulation de publications telles que périodiques, journaux et revues dans l'ensemble du marché intérieur, et d'éviter tout risque d'entraves à la libre circulation du fait de dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres qui réglementent la publicité en faveur du tabac dans ces médias, il est nécessaire de clarifier la situation juridique en prévoyant que les États membres peuvent limiter la publicité en faveur du tabac aux revues et périodiques non destinés au grand pub ...[+++]


57. Recalls the need to publicise competitive tendering procedures as widely as possible including approaches to professional bodies, trade associations and advertisements in specialised journals; recommends that in order to ensure maximum transparency in the case of restricted calls for tender, competitive tendering should be organised only after publication of a call for expressions of interest or a prior information notice in the Official Journal of the European Communities and on the Internet;

57. rappelle la nécessité d'une publicité aussi large que possible des procédures concurrentielles, y compris auprès des organismes professionnels et des associations commerciales, ainsi que par publication d'annonces dans les journaux spécialisés; préconise que pour assurer une transparence maximale en cas d'appel d'offres restreint, l'appel d'offres ne soit organisé qu'après publication d'un appel à manifestation d'intérêt ou un avis préalable au Journal officiel des Communautés européennes et sur Internet;


57. Recalls the need to publicise competitive tendering procedures as widely as possible including approaches to professional bodies, trade associations and advertisements in specialised journals; recommends that in order to ensure maximum transparency in the case of restricted calls for tender, competitive tendering should be organised only after publication of a call for expressions of interest or a prior information notice in the Official Journal and on the Internet;

57. rappelle la nécessité d'une publicité aussi large que possible des procédures concurrentielles, y compris auprès des organismes professionnels et des associations commerciales, ainsi que par publication d'annonces dans les journaux spécialisés; préconise que pour assurer une transparence maximale en cas d'appel d'offres restreint, l'appel d'offres ne soit organisé qu'après publication d'un appel à manifestation d'intérêt ou un avis préalable au Journal officiel et sur Internet;




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Date index: 2024-09-27
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