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Advocate-General
An Advocate General is absent
Engagement working paper
First Advocate General
First Advocate-General
Judge
Member of the Court of Justice
Member of the EC Court of Justice
Note d'usage  S'emploie généralement au pluriel.
Office of the JAG
Office of the Judge Advocate General
Opinion of the Advocate-General
Registrar
Working paper

Vertaling van "advocate general notes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
First Advocate General | First Advocate-General

premier avocat général


Deputy Judge Advocate General/Personnel [ DJAG/Per | Associate Deputy Judge Advocate General/Personnel Legal Services ]

Juge-avocat général adjoint/Personnel [ JAGA/Per | Juge-avocat général adjoint associé/Service juridique du personnel ]


Office of the Judge Advocate General for the Canadian Forces [ Office of the Judge Advocate General | Office of the JAG ]

Cabinet du Juge-avocat général des forces canadiennes [ Cabinet du Juge-avocat général | Cabinet du JAG | Bureau du Juge-avocat général ]


Deputy Judge Advocate General/Military Justice [ Deputy Judge Advocate General/Discipline | DJAG/MJ | DJAG/D ]

Juge-avocat général adjoint - Justice militaire [ Juge-avocat général adjoint - Discipline | JAGA JM ]


member of the Court of Justice (EU) [ Advocate-General (CJUE) | Judge (CJUE) | member of the EC Court of Justice | Registrar (CJEU) ]

membre de la Cour de justice (UE) [ avocat général (CJUE) | greffier (CJUE) | juge (CJUE) | membre Cour de justice CE ]


an Advocate General is absent

absence d'un avocat général


opinion of the Advocate-General

conclusions de l'avocat général


engagement working paper (nom neutre) [Note d'usage : S'emploie généralement au pluriel.] | working paper (nom neutre) [Note d'usage : S'emploie généralement au pluriel.]

papier de travail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In this connection, the Advocate General notes that the provisions of EU law that relate to State aid seek only to remedy distortions of competition deriving from the desire of a Member State to grant, in derogation from its general policy guidelines, a particular advantage to certain undertakings or goods.

Sur ce point, l’avocat général rappelle que, les dispositions du droit de l’Union relatives aux aides d’État visent seulement à remédier aux distorsions concurrentielles qui résultent de la volonté d’un État membre d’accorder, par dérogation à ses orientations politiques générales, un avantage particulier à certaines entreprises ou productions.


This was noted by Advocate-General Jacobs in his opinion in a subsequent case before the Court: ‘the effect of the 0,35 % threshold was not examined by the Court of Justice in Adria-Wien’ (42).

C’est du reste également ce que l’avocat général Jacob a relevé dans ses conclusions dans le cadre d’un arrêt ultérieur de la Cour: «. les effets du seuil des 0,35 % n’ont pas été examinés par la Cour dans l’arrêt Adria-Wien Pipeline [.]» (42).


The Advocate General notes that the aim of the United Kingdom scheme of group relief was to ensure the fiscal neutrality of the effects of the creation of a group of companies.

L’Avocat général note que le but du régime britannique est de neutraliser fiscalement les effets de la constitution d’un groupe de sociétés.


The Advocate General notes that, while traceability of products is guaranteed primarily by the indication of batch numbers, quantitative information on the labelling enables stock farmers and the authorities to speed up the reconstruction of the course taken by a contaminated substance and makes it possible to adopt whatever measures may be necessary to deal with food-related crises, while at the same time avoiding disruptions that are unjustified and go beyond what is necessary.

Or, note l’avocat général, même si la traçabilité des produits est assurée principalement par l’indication du numéro de lot, les informations d’ordre quantitatif fournies sur l’étiquetage permettent à l’éleveur et aux autorités d’accélérer la reconstitution du cheminement effectué par une substance contaminée et de prendre les mesures nécessaires pour faire face aux crises alimentaires, en évitant en même temps d’inutiles perturbations plus importantes que ce qui est nécessaire.


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In relation to the first period of time, between 1991 and 2000, the Advocate General notes that France has taken various measures aimed at improving the monitoring of compliance with the Community rules.

En ce qui concerne la première période, entre 1991 et 2000, l'avocat général note que la France a adopté diverses mesures destinées à améliorer le contrôle du respect des règles communautaires.


Moreover the Advocate General notes that, whilst the children are Belgian nationals, they also have Spanish nationality, a fact which is inseparable from their father's exercise of his right to free movement.

L'avocat général relève en outre que, si les enfants sont des ressortissants belges, ils ont également la nationalité espagnole, un fait qui est inséparable de l'exercice par leur père de son droit à la libre circulation.


5. It should be noted that the Court went further than the proposals of its Advocate-General, who took the view that the Community legislature had the power to establish the principle of the use of criminal penalties against serious environmental offences but not to lay down in detail and in concrete terms what the arrangements should be.

5. Il est à noter que la Cour est allée plus loin que ce que lui proposait son avocat général. Celui-ci considérait en effet que le législateur communautaire était compétent pour poser le principe du recours à des sanctions pénales pour les atteintes graves à l’environnement, mais pas pour déterminer précisément et concrètement le régime de celles-ci.


In a case currently before the Court of Justice (51), the Commission notes that the Advocate-General remarked that the following criteria point to the existence of a direct and indissoluble link between a tax and a State aid measure: (a) the degree to which the aid concerned is funded by the proceeds of the tax; (b) the degree to which the proceeds of the tax are earmarked for the aid; (c) the degree, as shown by the regulations concerned, to which the link between the proceeds of the tax and their earmarking as aid is binding; (d) the degree to which and the way in which the combination between the tax and the aid affects competitive ...[+++]

La Commission note que, dans une affaire actuellement pendante devant la Cour de justice (51), l’avocat général a remarqué que les critères suivants révèlent l’existence d'un lien direct et indissoluble entre une taxe et une aide d’État: a) la mesure dans laquelle l'aide concernée est alimentée par le produit de la taxe; b) la mesure dans laquelle le produit de la taxe est spécifiquement affecté à l'aide; c) la mesure, résultant de la réglementation concernée, dans laquelle le lien entre le produit de la taxe et son affectation spéc ...[+++]


In the same way, Advocate General Jacobs points out, in point 38 of his conclusions of 18 September 2003 (not yet published in Recueil) in Case C-91/01, Italy v Commission, that "the Commission's power of assessment cannot be limited definitively by the adoption of such texts" (note: guidelines or other forms of "soft law").

De même, l'avocat général Jacobs a rappelé, au point 38 de ses conclusions du 18 septembre 2003 (non encore publiées au Recueil) dans l'affaire C-91/01, Italie/Commission, que "Le pouvoir d'appréciation de la Commission ne peut être limité de manière définitive par l'adoption de tels textes (nota: lignes directrices ou autres 'soft law')".


The Court notes that, as the Advocate General has emphasised in his Opinion, that to exclude duty on call from working time if physical presence is required would seriously undermine that objective [21].

La Cour constate, tout comme l'avait fait l'avocat général, qu'exclure de la notion de temps de travail la période de garde selon le régime de présence physique reviendrait à remettre sérieusement en cause ledit objectif [21].




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Date index: 2024-05-27
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