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After tax
After tax real rate of return
After taxes
After the end of the match
After the game
After-tax
After-tax operating profit
After-tax rate of return
Aftertax
Clear of tax
Do not freeze after defrosting
Do not refreeze after defrosting
Income after tax
Income after tax distributions by size in Canada
NOPAT
Net of tax
Net of taxes
Net operating profit after tax
Net operating profit after taxes
Net profit after tax
Net result after tax
Tax deducted

Vertaling van "after tax " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
after tax real rate of return | after-tax rate of return

taux de rendement après impôt


Income after tax: distributions by size in Canada [ Income after tax ]

Revenu après impôt : répartition selon la taille du revenu au Canada [ Revenu après impôt ]


after tax | clear of tax | tax deducted

après déduction des impôts | après impôts | après paiement de l'impôt | déduction faite de l'impôt | net d'impôts | une fois les impôts acquittés


net operating profit after taxes | NOPAT | net operating profit after tax | after-tax operating profit

résultat d'exploitation après impôts | résultat net d'exploitation | RNE | résultat d'exploitation net après impôts | bénéfice d'exploitation après impôts


net operating profit after taxes | net operating profit after tax | after-tax operating profit [ NOPAT ]

résultat d'exploitation net après impôts | résultat d'exploitation après impôts | résultat net d'exploitation | bénéfice d'exploitation après impôts [ RNE ]


net of tax | net of taxes | after-tax | after taxes

après impôts | après impôt | net d'impôts | net d'impôt | déduction faite des impôts | après effets d'impôts


net of taxes | net of tax | aftertax | after tax | after-tax

après impôts | déduction faite des impôts | net d'impôts | après imposition | impôts déduits


net profit after tax | net result after tax

résultat net après impôts


do not refreeze after defrosting (1) | do not freeze after defrosting (2)

ne pas recongeler après décongélation


after the end of the match | after the game

à la fin du match
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If you look at the farming line, it says in that particular case, this is again tax year 2002, that there were 160,000 individual tax filers who averaged about $17,000 in employment income and about $15,000 in net farming income as an average, so their total income was just under $32,000, and then after tax and other deductions it became $21,000, net after debts or disposable income, net after taxes and expenses.

Si vous regardez la ligne de l'agriculture, on voit que dans ce cas particulier, c'est encore pendant l'exercice 2002, il y avait 160 000 déclarants qui avaient en moyenne 17 000 $ de revenu d'emploi et environ 15 000 $ de revenu moyen net d'agriculture, alors leur revenu total était d'un peu moins de 32 000 $, et après impôts et autres déductions, cela devenait 21 000 $ net après dettes, ou revenu disponible net après impôts et dépenses.


I googled “tax evasion” just now, and the top four or five news articles say that France is expanding its inquiry of tax evasion, India is also going after tax evaders, the U.S. is cracking down on virtual currency tax fraud and the headline in the Ottawa Citizen says, “Canada slammed for lagging behind in fighting tax evasion..”.

Je viens de faire une recherche dans Google avec le terme « évasion fiscale »; les quatre ou cinq gros titres qui apparaissent en premier concernent: la France, qui élargit son enquête sur l'évasion fiscale; l'Inde, qui lutte aussi contre l'évasion fiscale; les États-Unis, où l'on s'en prend aux fraudes fiscales entourant la monnaie virtuelle, alors qu'un article à la une de l'Ottawa Citizen indique que le Canada est réprimandé pour son retard dans la lutte contre l'évasion fiscale.


Question No. 552 Mr. Hoang Mai: With regard to tax evasion and its effects on the Canadian economy: (a) does the Canada Revenue Agency (CRA) publish estimates of the tax gap caused by offshore tax avoidance, and, (i) if so, which method does the government utilize to calculate this gap, (ii) if not, why not; (b) what is the 10-year trend for (i) the number of transfer pricing audits, (ii) the budgeting for and Full-Time Equivalent (FTE) staffing of auditors dealing with transfer pricing audit; (c) what is the amount of annual capital flow from Canada to the United States resulting from bilateral trade mispricing (i) per capital flow, (ii) by proportion of total trade, (iii) per tax loss; (d) what is the amount of annual capital flow from ...[+++]

Question n 552 M. Hoang Mai: En ce qui concerne la fraude fiscale et ses conséquences pour l’économie canadienne: a) l’Agence du revenu du Canada (ARC) publie-t-elle des estimations sur l’écart fiscal causé par l’évitement fiscal à l’étranger, et, (i) dans l’affirmative, quelle méthode le gouvernement emploie-t-il pour calculer cet écart, (ii) dans la négative, pourquoi; b) quelle est la tendance sur 10 ans pour (i) le nombre de vérifications des prix de transfert, (ii) la budgétisation et la dotation en équivalents temps plein (ETP) de vérificateurs chargés de vérifier les prix de transfert; c) à combien s’élève le mouvement annuel de ...[+++]


D. whereas according to the Congressional Budget Office between 1979 and 2007 in the United States the inflation-adjusted average real after-tax household income for the 1 percent with the highest income grew by 275 percent, while for the twenty percent of the population with the lowest income the increase over these 28 years was merely 18 percent; whereas a similar, though less excessive, trend of more and more unequal wealth distribution can also be observed in the European Union;

D. considérant que, selon le bureau du budget du Congrès américain (Congressional Budget Office – CBO), entre 1979 et 2007, le revenu réel moyen des ménages après impôt, corrigé de l'inflation, a augmenté de 275 % aux États-Unis pour la tranche des 1 % disposant des revenus les plus élevés, tandis qu'il n'a augmenté que de 18 %, au cours des mêmes 28 années, pour les 20 % de la population aux revenus les plus faibles; considérant qu'une tendance similaire de répartition de plus en plus inégalitaire des richesses est également observée dans l'Union européenne, bien qu'elle ne soit pas aussi prononcée;


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But the truth is that every action they have taken has, at best, been useless and, at worst, has actively deteriorated our situation: the bail-outs, the nationalisations, the pretence of going after tax havens (by which they in fact mean countries with more competitive tax rates than theirs), and the massive extension of state jurisdiction under the pretext of ‘contingency’.

Mais la vérité est que toutes les mesures prises par les gouvernements ont été, dans le meilleur des cas, inutiles. Dans le pire des cas, leurs actions ont contribué activement à aggraver la situation: les sauvetages, les nationalisations, la soi-disant lutte contre les paradis fiscaux (c’est-à-dire les pays dont la fiscalité est plus compétitive que la leur) et l’accroissement considérable du pouvoir de l’État sous prétexte d’«urgence».


But the truth is that every action they have taken has, at best, been useless and, at worst, has actively deteriorated our situation: the bail-outs, the nationalisations, the pretence of going after tax havens (by which they in fact mean countries with more competitive tax rates than theirs), and the massive extension of state jurisdiction under the pretext of ‘contingency’.

Mais la vérité est que toutes les mesures prises par les gouvernements ont été, dans le meilleur des cas, inutiles. Dans le pire des cas, leurs actions ont contribué activement à aggraver la situation: les sauvetages, les nationalisations, la soi-disant lutte contre les paradis fiscaux (c’est-à-dire les pays dont la fiscalité est plus compétitive que la leur) et l’accroissement considérable du pouvoir de l’État sous prétexte d’«urgence».


The ECA calculated the average costs per interpretation day, after tax and pension contribution, at EUR 1 476 for the European Parliament and EUR 1 046 for the Commission.

La Cour a calculé les coûts moyens par journée d’interprétation, taxes et contributions au régime de pension comprises, à 1 476 euros pour le Parlement et 1 046 euros pour la Commission.


Many people are looking for as much certainty as possible for their retirement planning and the after tax PRA would certainly be appealing from the standpoint that revenue would not be taxed after taken out after a certain age.

Beaucoup de gens désirent le plus de certitude possible dans la préparation de leur retraite, et le CRP après impôt serait certes alléchant, en ce sens que les revenus ne seraient pas imposés après avoir été retirés à un certain âge.


Bill C-41's child support guidelines had been constructed on a particular Statistics Canada econometric model that Statistics Canada itself had later described as arbitrary and inaccurate in its August 1999 publication " Low income measures, low income after-tax cut-offs and low income after-tax measures" .

Les lignes directrices du projet de loi C-41 concernant la pension alimentaire pour enfants ont été construites à partir d'un modèle économétrique de Statistique Canada que le ministère lui-même a par la suite décrit comme étant arbitraire et inadéquat, dans sa publication d'août 1999 intitulée «Les mesures de faibles revenus, les faibles revenus après impôt et les mesures de faibles revenus après impôt».


Unacceptably high levels of taxation on employment (euphemistically known as "social charges") have led to German and French workers becoming uncompetitive even though their take-home pay after tax is roughly comparable with that in the United Kingdom.

En effet, le niveau inacceptable des ponctions opérées sur l'emploi (baptisées par euphémisme "charges sociales") explique que les travailleurs allemands et français ne soient plus compétitifs même si leur salaire net est globalement comparable à celui pratiqué au Royaume-Uni.




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Date index: 2024-10-23
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