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Air line
Air line breathing apparatus
Air line pipe
Air line respirator
Air supplied resp
Air-supplied breathing apparatus
Airline respirator
Atmosphere supplied respirator
Atmosphere-supplying respirator
CP Air
Canadian Airlines International
Canadian Airlines International Ltd
Compressed air line
Compressed air line breathing apparatus
Compressed air pipe-line
Compressed air-line breathing apparatus
Compressed-air line
Compressed-air pipe
Compressed-air piping
Flow air line respirator
Fresh-air breathing apparatus
Hair line
IFALPA
Pacific Western Airlines
Pacific Western Airlines Inc.
Supplied air respirator
Supplied-air respirator
World Federation of Air Line Pilots

Traduction de «air line » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
air line breathing apparatus [ air line respirator | supplied-air respirator | fresh-air breathing apparatus | flow air line respirator | supplied air respirator | atmosphere supplied respirator | airline respirator | air-supplied breathing apparatus | atmosphere-supplying respirator | air supplied resp ]

appareil de protection respiratoire à adduction d'air [ appareil respiratoire à adduction d'air pur | appareil à adduction d'air pur | respirateur à adduction d'air pur | respirateur à adduction d'air | appareil respiratoire à alimentation d'air | appareil isolant à adduction d'air | respirateur isolant à adduction d'air ]






Canadian Airlines International [ Canadian Airlines International Ltd | Canadian Pacific Air Lines, Limited | Canadian Pacific Air Lines, Ltd | CP Air | Pacific Western Airlines | Pacific Western Airlines Inc. ]

Lignes aériennes Canadien International [ Lignes aériennes Canadien International Ltée | Lignes aériennes Canadien Pacifique, Limitée | Lignes aériennes Canadien Pacifique, Ltée | CP Air | Pacific Western Airlines | Pacific Western Airlines Inc. ]


compressed air line | compressed air pipe-line

canalisation d'air comprimé


compressed air line breathing apparatus | compressed air-line breathing apparatus

appareil alimenté par une source d'air comprimé | appareil de protection respiratoire à adduction d'air comprimé


International Federation of Air Line Pilots Associations [ IFALPA | World Federation of Air Line Pilots ]

Fédération internationale des associations de pilotes de ligne [ IFALPA | Fédération mondiale des pilotes de ligne ]


compressed air line | air line

conduite d'air comprimé | conduite pneumatique | conduite à air comprimé | conduite d'air de freinage


compressed-air line | compressed-air pipe | compressed-air piping

conduite d'air comprimé


A very rare tumor of the intestine, originating from the epithelium of the anal canal (including the mucosal surface, anal glands, and lining of fistulous tracts), macroscopically appearing as a nodular, often ulcerated, invasive mass located in the

adénocarcinome du canal anal
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A 12th cartel member, Lufthansa, and its subsidiary, Swiss International Air Lines, received full immunity from fines.

Un 12 participant à l'entente, Lufthansa, et sa filiale, Swiss International Air Lines, ont bénéficié d'une indemnité totale d'amendes.


In the 2010 decision, Lufthansa, and its subsidiary Swiss International Air Lines, received full immunity under the Commission's 2006 Leniency Notice, as it brought the cartel to the Commission's attention and provided valuable information.

Dans la décision de 2010, Lufthansa et sa filiale Swiss International Air Lines ont bénéficié d'une immunité totale au titre de la communication de 2006 sur la clémence de la Commission, car elles ont porté l'entente à la connaissance de la Commission et ont fourni de précieuses informations.


Applicant: Swiss International Air Lines AG

Partie requérante: Swiss International Air Lines AG


In parallel, two public consultations were organised: a first at the end of 2011 focused on review of the strengths and weaknesses of the existing air quality policy framework; the second on-line public consultation of all stakeholders on the main policy options available to address the remaining air quality problems in early 2013.[7] A Eurobarometer survey seeking the view of the general public on air pollution issues was conducted and reported in 2012.[8] The Commission and the European Environment Agency (EEA) also conducted an Ai ...[+++]

Dans le même temps, deux consultations publiques ont été organisées: une première à la fin de l'année 2011, centrée sur l’examen des points forts et des faiblesses du cadre d'action actuel en matière de qualité de l’air, et la seconde au début de l'année 2013, visant à obtenir le point de vue de toutes les parties prenantes sur les principales approches possibles pour s’attaquer aux problèmes de qualité de l’air qui subsistent[7]. Une enquête Eurobaromètre sollicitant l’avis du grand public sur les questions de pollution atmosphérique a été menée en 2012 et a fait l'objet d'un rapport remis cette même année[8]. La Commission et l’Agence ...[+++]


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Annuls Articles 1 to 4 of Commission Decision C(2010) 7694 final of 9 November 2010 relating to a proceeding under Article 101 TFEU, Article 53 of the EEA Agreement and Article 8 of the Agreement between the European Community and the Swiss Confederation on Air Transport (Case COMP/39258 — Airfreight), in so far as they concern Deutsche Lufthansa AG, Lufthansa Cargo AG and Swiss International Air Lines AG;

Les articles 1[er] à 4 de la décision C (2010) 7694 final de la Commission, du 9 novembre 2010, relative à une procédure d’application de l’article 101 TFUE, de l’article 53 de l’accord EEE et de l’article 8 de l’accord entre la Communauté européenne et la Confédération suisse sur le transport aérien (affaire COMP/39258 — Fret aérien), sont annulés, en ce qu’ils visent Deutsche Lufthansa AG, Lufthansa Cargo AG et Swiss International Air Lines AG.


Orders the European Commission to bear its own costs and to pay those of Deutsche Lufthansa, Lufthansa Cargo and Swiss International Air Lines.

La Commission européenne est condamnée à supporter ses propres dépens ainsi que les dépens exposés par Deutsche Lufthansa, Lufthansa Cargo et Swiss International Air Lines.


Applicants: Deutsche Lufthansa AG (Cologne, Germany); Lufthansa Cargo AG (Frankfurt am Main, Germany); and Swiss International Air Lines AG (Basel, Switzerland) (represented initially by S. Völcker, F. Louis, E. Arsenidou and A. Israel, and subsequently by S. Völcker and J. Orogolas, lawyers)

Parties requérantes: Deutsche Lufthansa AG (Cologne, Allemagne); Lufthansa Cargo AG (Francfort-sur-le-main, Allemagne); et Swiss International Air Lines AG (Bâle, Suisse) (représentants: initialement S. Völcker, F. Louis, E. Arsenidou et A. Israel, puis S. Völcker et J. Orogolas, avocats)


The authorities of Sierra Leone with responsibility for regulatory oversight of the following air carriers have shown a lack of ability to carry out adequate safety oversight on these carriers: Aerolift Co. Ltd, Afrik Air Links, Air Leone Ltd, Air Rum Ltd, Air Salone Ltd, Air Universal Ltd, Destiny Air Services Ltd, First Line Air (SL) Ltd, Heavylift Cargo, Paramount Airlines Ltd, Star Air Ltd, Teebah Airways, West Coast Airways Ltd.

Les autorités de la Sierra Leone compétentes en matière de surveillance réglementaire des transporteurs énumérés ci-après ont fait preuve d’un manque de capacité d’effectuer une surveillance adéquate en matière de sécurité desdits transporteurs, à savoir: Aerolift Co. Ltd, Afrik Air Links, Air Leone Ltd, Air Rum Ltd, Air Salone, Ltd, Air Universal Ltd, Destiny Air Services Ltd, First Line Air (SL) Ltd, Heavylift Cargo, Paramount Airlines, Ltd, Star Air Ltd, Teebah Airways, West Coast Airways Ltd.


It is recommended to provide concentration iso-lines of the parameters in which the air quality thresholds are expressed (see Table 3) using iso-lines at intervals of 10% of the threshold.

Il est également recommandé de fournir les isolignes des concentrations pour les paramètres dans lesquels les seuils de qualité sont exprimés (voir tableau 3) au moyen d'isolignes situées à des intervalles de 10 % du seuil.


On the one hand price considerations may drive operators to reduce these redundancies and on the other hand the existence of more operators in the market as a result of liberalisation enable users to switch to another operator in case of unavailability (much like an air passenger is switched to another air line when a flight is cancelled).

D'un côté, des considérations de prix peuvent conduire les opérateurs à réduire ces redondances ,de l'autre côté, l'existence d'un nombre plus élevé d'opérateurs sur le marché du fait de la libéralisationpermet aux utilisateurs d'être commutés vers un autre opérateur en cas d'indisponibilité (tout comme un passager aérien passe sur une autre ligne aérienne lorsqu'un vol est annulé).


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