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Air propeller
Air propeller boat
Air screw
Air-propelled hovercraft
Categories of fuel
Categories of propellants
Control bottom supported CPT vehicles
Drive firetruck under emergency conditions
Liquid propellant engine
Liquid propellant motor
Liquid-propellant engine
Liquid-propellant motor
Liquid-propellant rocket engine
Motorised crane
Operate bottom supported CPT vehicles
Operate bottom supported cable-propelled vehicles
Power crane
Propel fire engine under emergency conditions
Self-propelled crane
Self-propelled mobile crane
Self-propelling crane
Tractor crane
Types of propellants
Use fire engine under emergency conditions
Use fire truck under emergency conditions
Variable-pitch air propeller
Varieties of propellants

Vertaling van "air propeller " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




variable-pitch air propeller

hélice aérienne à pas variable


air-propelled hovercraft

aéroglisseur à hélice aérienne | aéroglisseur à propulsion aérienne


air-propelled hovercraft

aéroglisseur à hélice aérienne [ aéroglisseur à propulsion aérienne ]


liquid-propellant rocket engine [ liquid propellant engine | liquid-propellant engine | liquid propellant motor | liquid-propellant motor ]

propulseur à liquide [ moteur-fusée à propergol liquide | système de propulsion à propergols liquides | système de propulsion à ergols liquides ]


categories of fuel | categories of propellants | types of propellants | varieties of propellants

types de propulseurs


self-propelled crane | self-propelling crane | self-propelled mobile crane | tractor crane | motorised crane | power crane

grue automotrice


carry out bottom supported cable-propelled vehicle operations | control bottom supported CPT vehicles | operate bottom supported cable-propelled vehicles | operate bottom supported CPT vehicles

faire fonctionner des véhicules tractés par câble par le dessous


use fire engine under emergency conditions | use fire truck under emergency conditions | drive firetruck under emergency conditions | propel fire engine under emergency conditions

conduire un camion de pompiers dans des situations d'urgence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
12 (1) Every Arctic class ship that is propelled with engines that are started by compressed air shall be provided with not less than two air receivers and the total capacity of the air receivers shall be sufficient to provide, without replenishment, air for

12 (1) Tout navire de cote arctique, propulsé par des moteurs dont le démarrage se fait à l’air comprimé, doit être muni d’au moins deux récipients d’air comprimé d’une capacité globale suffisante pour fournir, sans recharge, l’air nécessaire


(e) is propelled by gas turbines or by an aircraft-type propeller operating in air.

e) sont propulsés par des turbines à gaz ou une hélice de type aéronef fonctionnant dans l’air.


6 (1) Subject to section 7, before commencement of construction of a fishing vessel, the builder or owner of the fishing vessel shall submit in triplicate to the Ship Safety Branch office for the area in which the fishing vessel will be constructed, the scantlings, information and data set out in Schedule I concerning the propelling machinery, boilers and air receivers, bilge pumps and piping, fire pumps and piping, fuel systems including ventilating arrangements, steering gear, hull and electrical system of the fishing vessel.

6 (1) Sous réserve de l’article 7, avant le début de la construction d’un bateau de pêche, le constructeur ou le propriétaire du bateau doit présenter en trois exemplaires, au bureau de la Direction de la sécurité des navires de la région où se fera la construction, les échantillons, les renseignements et les données exigés à l’annexe I en ce qui concerne les machines de propulsion, les chaudières et les réservoirs d’air, les pompes de cale et le tuyautage, les pompes d’incendie et le tuyautage, les systèmes d’alimentation en combustible avec dispositifs de ventilation, l’appareil à gouverner, la coque et le système électrique du bateau ...[+++]


propelled by an engine that runs on pre-compressed air and does not emit higher levels of pollutants and/or inert gases than the levels present in ambient air, whereby, with regard to functional safety requirements and fuel storage and supply, such a vehicle is considered to be a vehicle operated on gaseous fuel.

propulsion par un moteur fonctionnant à l'air précomprimé, dont les émissions de polluants et/ou de gaz inertes ne sont pas supérieures aux niveaux présents dans l'air ambiant: en ce qui concerne les exigences de sécurité fonctionnelle ainsi que le réservoir et le circuit de carburant, tout véhicule ayant un tel mode de propulsion est assimilé à un véhicule à carburant gazeux.


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if a vehicle is propelled by a gaseous fuel, a liquefied gaseous fuel or is running on compressed air, the mass of ‘fuel’ in the gaseous fuel tanks may be set to 0 kg.

si la propulsion d'un véhicule est assurée par un carburant gazeux, par un carburant gazeux liquéfié ou par air comprimé, la masse du «carburant» présent dans les réservoirs de carburant gazeux est fixée à 0 kg.


Pure electric vehicle or vehicle propelled with compressed air (CA)

Véhicules électriques purs ou véhicules à propulsion par air comprimé (AC)


‘propellants’ are gases other than air which expel a foodstuff from a container.

Les «propulseurs» sont des gaz autres que l’air qui ont pour effet d’expulser une denrée alimentaire d’un contenant.


Meanwhile, Air Canada Jazz has indicated it intends to eliminate its service to Fort Nelson and reduce service to Fort St. John, this despite a significant increase in air traffic and a track record of oversold flights propelled by a healthy economic boom.

Pendant ce temps, Air Canada Jazz a annoncé son intention d'éliminer ses vols à destination de Fort Nelson et de réduire ses services à Fort St. John, malgré une augmentation importante du trafic aérien et la vente d'un plus grand nombre de places que n'en offrent les vols, le tout attribuable à une saine expansion économique.


Question No. 189 Mr. Leon Benoit: Concerning the Canadian Forces: (a) how many operational aircraft has the air force had each year since 1940, broken down by aircraft type by year; (b) how many operational ships and submarines has the navy had each year since 1940, broken down by ship type by year; (c) how many tanks, light armoured vehicles, self-propelled artillery and towed artillery and other heavy equipment has the Army had each year since 1940, broken down by equipment type by year; (d) how many regular force personnel have the Forces had each year since 1940, broken down by army, navy and air force regular force personnel by y ...[+++]

Question n 189 M. Leon Benoit: À l’égard des Forces canadiennes: a) de combien d’avions opérationnels de chaque type l’Aviation canadienne a-t-elle disposé au cours de chaque année depuis 1940; b) de combien de navires et de sous-marins opérationnels de chaque type la Marine canadienne a-t-elle disposé au cours de chaque année depuis 1940; c) de combien de chars, de véhicules blindés légers, de pièces d’artillerie automotrice ou tractée et d’autres pièces d’équipement lourd de chaque type l’Armée canadienne a-t-elle disposé au cours de chaque année depuis 1940; d) combien de membres l’Armée, la Marine et l’Aviation de la Force réguliè ...[+++]


We must react as quickly as possible, particularly as we know which substances deplete the ozone layer. Firstly, there are the hydrochlorofluorocarbons or HCFCs. These are used mainly in refrigeration technology and air-conditioning systems, as solvents and in the production of insulating foam. Secondly, there is methyl bromide which is primarily used for soil fumigation to combat pests and plant diseases. It is classified by the WHO as “highly toxic”. Thirdly, there are the chlorofluorocarbons or CFCs which are now only contained in refrigeration systems but which were originally used in the production of plastic foam, solvents and aerosol propellants.

Nous sommes tenus de réagir au plus vite et ce d’autant plus que nous connaissons les substances appauvrissant la couche d’ozone (les hydrochlorofluorocarbures (HCFC) utilisés principalement dans les installations de réfrigération et de climatisation, en tant que solvants et pour la production de mousses synthétiques utilisées à des fins d’isolation ; le bromure de méthyle principalement destiné à la fumigation des terres agricoles afin de lutter contre les parasites et les maladies des végétaux, classé par l’OMS dans la catégorie des substances "hautement toxiques", les chlorofluorocarbures (CFC) utilisés dans les systèmes de réfrigéra ...[+++]


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