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1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Air pollutant
Air pollutants
Air pollution
Air pollution control
Air pollution indicators
Air quality
Air-polluting gas
Atmospheric pollutant
Atmospheric pollution
CAP
Common air contaminants
Criteria air contaminants
Criteria air pollutants
EMEP
European Monitoring and Evaluation of Pollutants
Exposure to air pollution
Gas-air blowpipe
Gas-air burner
Gas-air torch
Gaseous air pollution
LRTAP
Long range transport of air pollutants
Long range transport of atmospheric pollutants
Long-distance transport of air pollutants
Long-range transport of air pollutants
Long-range transport of air pollution
Long-range transport of airborne pollutants
Long-range transport of atmospheric pollutant
Pollution control
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Smog
Smoke

Vertaling van "air-polluting gas " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gaseous air pollution [ air-polluting gas ]

pollution de l'air par gaz [ pollution atmosphérique due à des gaz ]


atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

polluant atmosphérique [ fumée | polluant de l'air ]


atmospheric pollution [ air pollution | air quality | smog | air quality(UNBIS) ]

pollution atmosphérique [ pollution de l'air | qualité de l'air ]


Cooperative Programme for Monitoring and Evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | Cooperative programme for the monitoring and evaluation of the long-range transmission of air pollutants in Europe | European Monitoring and Evaluation of Pollutants | EMEP [Abbr.]

programme concerté de surveillance continue et d'évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | surveillance continue et évaluation du transport à longue distance des polluants atmosphériques en Europe | EMEP [Abbr.]


Exposure to air pollution

Exposition à la pollution atmosphérique


pollution control [ Air pollution control(STW) ]

contrôle de la pollution


long-range transport of air pollutants [ LRTAP | long range transport of air pollutants | long-range transport of airborne pollutants | long-range transport of air pollution | long range transport of atmospheric pollutants | long-distance transport of air pollutants | long-range transport of atmospheric pollutant ]

transport à grande distance des polluants atmosphériques [ TGDPA | transport à grande distance des polluants aéroportés | transport à grande distance des polluants de l'air | transport à grande distance de la pollution atmosphérique | transport des polluants de l'atmosphère sur de longues distances ]


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


gas-air blowpipe | gas-air burner | gas-air torch

chalumeau aéro-gaz


criteria air pollutants [ CAP | criteria air contaminants | air pollution indicators | common air contaminants ]

principaux polluants atmosphériques [ principaux contaminants atmosphériques | indicateurs de pollution atmosphérique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sustainable urban mobility plans will have a leverage effect in achieving the Union’s targets for greenhouse gas emissions, noise pollution, air pollution and accident reduction.

Ces plans sont autant de leviers d'action pour remplir les objectifs de l'Union en matière d'émissions de gaz à effet de serre, de pollution sonore, de pollution de l'air et de réduction des accidents.


Q. whereas air pollution resulted in more than 430 000 people dying prematurely in the EU in 2011, and costs EUR 940 billion annually in lost productivity; whereas more than 20 Member States are failing to meet the EU air quality limits set out in Directive 2008/50/EC; whereas nitrogen dioxide (NO2) is a dangerous pollutant and a precursor to several other pollutants such as ozone and particulate matter; whereas NOx and its derivatives cause lung cancer, asthma and numerous respiratory diseases, and particularly affect vulnerable groups such as children and the elderly; whereas NOx also has a severe impact on the environment and is r ...[+++]

Q. considérant que la pollution atmosphérique été à l'origine de 430 000 décès prématurés dans l'Union en 2011 et qu'elle entraîne une perte de productivité annuelle de 940 milliards d'euros; que plus de vingt États membres ne respectent pas les normes de l'Union sur la qualité de l'air, fixées par la directive 2008/50/CE; que le dioxyde d'azote (NO2) est un polluant dangereux et un précurseur de plusieurs autres polluants, tels que l'ozone et les particules; que les NOx et ses dérivés provoquent des cancers du poumon, de l'asthme ...[+++]


– (PT) This report is very important because, in one document, it aims firstly to improve air quality by reducing air pollution, in particular, emissions of highly toxic and polluting substances, and, secondly, to help combat climate change by reducing greenhouse gas emissions produced by fuels used in the transport sector.

– (PT) Ce rapport est très important, car, en un document, il vise premièrement à améliorer la qualité de l’air en réduisant la pollution atmosphérique, en particulier les émissions de substances hautement toxiques et polluantes, et, deuxièmement, à contribuer à la lutte contre le changement climatique en réduisant les émissions de gaz à effet de serre produites par les carburants utilisés dans le secteur des transports.


The economic impacts reflect an integrated assessment of the industrial greenhouse gas and air pollutant regulations. On the benefit side, the modelled impacts reflect improvements in air quality resulting from reduced air pollutant emissions only.

Les conséquences économiques traduisent une évaluation intégrée de la réglementation des émissions industrielles de gaz à effet de serre et de polluants atmosphériques, tandis que du côté de la santé et de l'environnement, seule la réduction des émissions de polluants atmosphériques est prise en compte.


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The other fact is that our government has introduced a tough new plan to reduce greenhouse gases and air pollutants, cut air pollution in half by the year 2015, reduce greenhouse gas emissions 20 per cent by 2020 and impose, for the first time ever, mandatory emissions and air pollution reduction targets on industry.

L'autre réalité est que notre gouvernement a présenté un nouveau plan rigoureux pour réduire les émissions de gaz à effet de serre et les polluants atmosphériques, couper de moitié la pollution d'ici 2015, réduire de 20 p. 100 les émissions de gaz à effet de serre d'ici 2020 et, pour la toute première fois, imposer à l'industrie des objectifs de réduction des émissions et des polluants atmosphériques.


This agreement will ensure that the rail industry reduces its emissions of air pollutants consistent with the United States Environmental Protection Agency air pollutants standards and continues to improve the performance of its greenhouse gas emissions between 2006 and 2010.

Cette entente vise à garantir que le secteur ferroviaire réduit ses émissions de polluants atmosphériques suivant les normes de l'Agence de protection de l'environnement des États-Unis et qu'il continue d'améliorer son rendement lié à ses émissions de gaz à effet de serre entre 2006 et 2010.


What we're saying is that for legal purposes, for the purposes of the statute, air pollution includes the effects of air pollutants—smog, acidification of lakes, eutrophication of lakes, and so on—and the effects of greenhouse gas emissions, namely climate change.

Ce que nous disons, c'est que pour des raisons juridiques, aux fins de la loi, la pollution atmosphérique englobe les effets des polluants de l'air — le smog, l'acidification des lacs, l'eutrophisation des lacs, etc. — et les effets des émissions de gaz à effet de serre, dont le changement climatique.


In addition, the bill would give the Governor in Council the authority to name additional substances either as an air pollutant or a greenhouse gas, provided that the Governor in Council was satisfied that the substance contributed, or was capable of contributing, to air pollution—in other words, smog, acid rain, or climate change.

En outre, le projet de loi donnerait au gouverneur en conseil le pouvoir de désigner d'autres substances comme polluants de l'air ou gaz à effet de serre, s'il est convaincu qu'elles contribuent effectivement ou potentiellement à la pollution atmosphérique — en d'autres termes, au smog, aux pluies acides ou au changement climatique.


the following points shall be inserted:" 3a. marine diesel oil means any marine fuel which has a viscosity or density falling within the ranges of viscosity or density defined for DMB and DMC grades in Table I of ISO 8217; 3b. marine gas oil means any marine fuel which has a viscosity or density falling within the ranges of viscosity or density defined for DMX and DMA grades in Table I of ISO 8217; 3c. MARPOL means the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto; 3d. Annex VI to MARPOL means the annex, entitled "Regulations for the Prevention of Air Po ...[+++]

les points suivants sont insérés:" 3 bis) diesel marine, tout combustible marine, ayant une viscosité ou une densité comprise dans les fourchettes de viscosité ou de densité définies pour les qualités DMB et DMC dans le tableau I de la norme ISO 8217; 3 ter) gas-oil marine, tout combustible marine, ayant une viscosité ou une densité comprise dans les fourchettes de viscosité ou de densité définies pour les qualités DMX et DMA dans le tableau I de la norme ISO 8217; 3 quater) convention MARPOL, la Convention internationale de 1973 pour la prévent ...[+++]


(6) Road vehicles are increasingly reliant upon catalytic after-treatment devices to attain the emissions limits laid down in Council Directive 70/220/EEC of 20 March 1970 on the approximation of the laws of the Member States on measures to be taken against air pollution by emissions from motor vehicles and Council Directive 88/77/EEC of 3 December 1987 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures ...[+++]

(6) Les véhicules routiers sont de plus en plus souvent équipés de dispositifs de post-traitement afin de satisfaire aux limites d'émission fixées par la directive 70/220/CEE du Conseil du 20 mars 1970 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre la pollution de l'air par les émissions des véhicules à moteur et par la directive 88/77/CEE du Conseil du 3 décembre 1987 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures à prendre contre les émissio ...[+++]


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