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Aircraft constructor
Aircraft factory
Aircraft manufacturer
Aircraft manufacturing plant
Aircraft plant
Aircraft production plant
Airframe manufacturer
Assess manufacture of aircraft
Examine aircraft manufacturing
Examine manufacture of aircraft
Glue in aircraft manufacture
Inspect aircraft manufacturing
Normal axis of aircraft
Recover the aircraft to normal flight
Technician in aircraft manufacturing industry

Traduction de «aircraft manufacturers normally » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
examine aircraft manufacturing | examine manufacture of aircraft | assess manufacture of aircraft | inspect aircraft manufacturing

inspecter la fabrication des avions




technician in aircraft manufacturing industry

technicien de l'aeronautique


aircraft manufacturer

avionneur | constructeur aéronautique | constructeur d'aéronefs


aircraft manufacturer [ airframe manufacturer | aircraft constructor ]

avionneur [ celluliste | constructeur d'aéronefs ]


aircraft manufacturing plant | aircraft production plant | aircraft plant | aircraft factory

avionnerie


aircraft manufacturing plant [ aircraft plant | aircraft production plant ]

avionnerie


recover the aircraft to normal flight

ramener l'avion en vol normal


aircraft manufacturer

avionneur | constructeur aéronautique


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(ii) normal take-offs and landings and crosswind take-offs and landings, up to 100% of the crosswind component specified by the aircraft manufacturer,

(ii) les décollages et les atterrissages normaux et les décollages et les atterrissages par vent de travers, jusqu’à 100 % de la composante vent de travers précisée par le constructeur de l’aéronef,


These suppliers face a currency risk, as their production costs are in euro while aircraft manufacturers normally pay deliveries in US dollar.

Les équipementiers aéronautiques font face à un risque de change, car leur coûts de production sont généralement libellés en euros alors que leurs livraisons sont normalement payées en dollars US par les constructeurs d'avions.


ii. technical problems which are not inherent in the normal operation of the aircraft, such as the identification of a defect during the flight operation concerned and which prevents the normal continuation of the operation; and a hidden manufacturing defect revealed by the manufacturer or a competent authority and which impinges on flight safety;

ii. les problèmes techniques qui ne sont pas inhérents à l'exploitation normale de l'aéronef, tels qu'un défaut qui est mis en évidence durant l'exploitation du vol en cause et qui empêche la poursuite normale de l'exploitation; et un vice de fabrication caché qui est mis au jour par le fabricant ou par une autorité compétente et qui affecte la sécurité du vol;


ii. technical problems which are not inherent in the normal operation of the aircraft, such as the identification of a defect during the flight operation concerned and which prevents the normal continuation of the operation; or a hidden manufacturing defect revealed by the manufacturer or a competent authority and which impinges on flight safety;

ii) les problèmes techniques qui ne sont pas inhérents à l'exploitation normale de l'aéronef, tels qu'un défaut qui est mis en évidence durant l'exploitation du vol en cause et qui empêche la poursuite normale de l'exploitation, ou un vice de fabrication caché qui est mis au jour par le fabricant ou par une autorité compétente et qui affecte la sécurité du vol;


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ii. technical problems which are not inherent in the normal operation of the aircraft, such as the identification of a defect during the flight operation concerned and which prevents the normal continuation of the operation; or a hidden manufacturing defect revealed by the manufacturer or a competent authority and which impinges on flight safety;

les problèmes techniques qui ne sont pas inhérents à l'exploitation normale de l'aéronef, tels qu'un défaut qui est mis en évidence durant l'exploitation du vol en cause et qui empêche la poursuite normale de l'exploitation, ou un vice de fabrication caché qui est mis au jour par le fabricant ou par une autorité compétente et qui affecte la sécurité du vol ;


Unless they are extraneous to normal aircraft operation and stem from a hidden manufacturing defect, they should not be possible to excuse.

Dès lors qu'il ne s'agit pas de problèmes techniques qui sont étrangers à l'exploitation normale d'un aéronef et découlent d'un vice de fabrication caché, cela ne saurait constituer une excuse.


The “Aero 2008” guarantee enables aeronautic suppliers at Tier 2 and below, which normally conclude supply contracts in US dollars, to benefit from a state-guaranteed US dollar forward rate for a specified amount of turnover and for a maximum period of five years (The measure does not, therefore, relate to Tier 1 and Super Tier 1 suppliers, which are partners sharing the risks with the aircraft manufacturers.) The guarantee therefore enables the undertakings concerned to cover themselves against the risks of fluctuation in the dollar- ...[+++]

La garantie "AERO 2008" permet aux équipementiers du secteur aéronautique de rang deux ou inférieur (cette mesure ne concerne donc pas les "Tier 1" et "super Tier 1", qui sont des partenaires partageant les risques avec les constructeurs d'avions), qui concluent normalement des contrats de fourniture libellés en dollars, de bénéficier d'un cours à terme du dollar garanti par l'État pour un montant de chiffre d'affaires déterminé et pour une période maximale de cinq ans. Elle permet donc aux entreprises concernées de se couvrir contre les risques de fluctuation du taux de change dollar-euro pour des fournitures d'un montant maximal de 500 ...[+++]


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