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AAOC
Air freight operations officer
Aircraft cargo operations coordinator
Aircraft operating manual
Aircraft operation
Aircraft operations manual
Aircraft operator
Anti-Aircraft Operations Centre
Anti-aircraft Operations Center
Co-ordinator of aircraft cargo operations
FOM
Flight operations manual
General aircraft operating agency message
General aircraft operating agency messages
Manage aircraft electronic systems
Manage aircraft support systems
Manage electronic systems of aircraft
Operate aircraft support systems
Operate cockpit control panels
Operate control panels in cockpit
Operate support systems for aircraft
Operating manual
Operation of an aircraft
Operations manual
POH
Pilot operating handbook

Vertaling van "aircraft operator adherence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
aircraft operation | operation of an aircraft

exploitation d'un aéronef


manage electronic systems of aircraft | operate control panels in cockpit | manage aircraft electronic systems | operate cockpit control panels

faire fonctionner les panneaux de commande d'un poste de pilotage


Anti-aircraft Operations Center | Anti-Aircraft Operations Centre | AAOC [Abbr.]

Centre de renseignements et de direction des tirs | CRDT [Abbr.]


general aircraft operating agency message [ general aircraft operating agency messages ]

message général des exploitants d'aéronefs [ messages généraux des exploitants d'aéronefs ]


operations manual [ FOM | aircraft operations manual | flight operations manual ]

manuel d'exploitation [ manuel d'exploitation des aéronefs | manuel de ligne | fascicule de ligne ]


pilot operating handbook [ POH | aircraft operating manual | operating manual ]

manuel d'utilisation de l'avion [ POH | manuel d'utilisation | manuel d'utilisation aéronef ]




general aircraft operating agency messages

messages généraux des exploitants d'aéronefs


air freight operations officer | aircraft cargo operations and ramp services coordinator | aircraft cargo operations coordinator | co-ordinator of aircraft cargo operations

coordinateur des opérations de fret aérien | coordinateur des opérations de fret aérien/coordinatrice des opérations de fret aérien | chef avion | coordinatrice des opérations de fret aérien


operate aircraft support systems | undertake aircraft support system management activities | manage aircraft support systems | operate support systems for aircraft

gérer des systèmes d'assistance aérienne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The regional air carriers believe that the a number of circumstances beyond an air carrier’s control should be considered force majeure when calculating adherence to the use-it-or-lose-it rule: weather conditions that affect operators of smaller aircraft more than others should be recognised as force majeure; flight cancellations due to industrial action and strikes; and, cumulative delays over a day caused by Air Traffic Management problems that result in cancellations.

Les transporteurs aériens régionaux pensent qu’un certain nombre de circonstances qui sont indépendantes de la volonté du transporteur aérien devraient être considérées comme cas de force majeure lors de la vérification du respect de la règle du «créneau utilisé ou perdu»: les conditions météorologiques affectant davantage les exploitants de petits appareils devraient être reconnues comme cas de force majeure, tout comme les annulations de vols dues à des actions collectives et à des grèves et les retards accumulés sur une journée à la suite de problèmes de gestion du trafic aérien, avec les annulations qui s’ensuivent.


Chapter 8. 4 1.c) (Aircraft operator adherence to ATFM measures) of ICAO Doc 7030, European (EUR) Regional Supplementary Procedures (5th edition 2007).

Chapitre 8. 4, point 1 c) (respect des mesures ATFM par les exploitants d’aéronefs) du Doc. 7030 de l’OACI, Procédures complémentaires régionales Europe (EUR) (5e édition — 2007).


Chapter 8 paragraph 8.4 1.c) (on aircraft operator adherence to ATFM measures) of ICAO Doc 7030, European (EUR) Regional Supplementary Procedures (5th edition 2008).

Chapitre 8, point 8.4 1.c) (respect des mesures ATFM par les exploitants d'aéronefs) du Doc. 7030 de l'OACI, Procédures complémentaires régionales Europe (EUR) (5e édition — 2008).


Chapter 8. 4 1.c) (Aircraft operator adherence to ATFM measures) of ICAO Doc 7030, European (EUR) Regional Supplementary Procedures (5th edition 2007).

Chapitre 8. 4, point 1 c) (respect des mesures ATFM par les exploitants d’aéronefs) du Doc. 7030 de l’OACI, Procédures complémentaires régionales Europe (EUR) (5e édition — 2007).


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Operational stakeholders involved in A-CDM shall jointly establish pre-departure sequences, taking into account agreed principles to be applied for specific reasons (such as runway holding time, slot adherence, departure routes, airspace user preferences, night curfew, evacuation of stand/gate for arriving aircraft, adverse conditions including de-icing, actual taxi/runway capacity, current constraints, etc.).

Les parties prenantes opérationnelles participant à un A-CDM doivent organiser conjointement les séquences au départ, en tenant compte de principes établis d'un commun accord en fonction de critères précis (par exemple, temps d'attente sur la piste, respect des créneaux horaires, itinéraires de départ, préférences des usagers de l'espace aérien, couvre-feu pour les vols de nuit, évacuation des postes de stationnement/des portes pour les aéronefs à l'arrivée, conditions défavorables y compris dégivrage, capacité effective des pistes/voies de roulage, contraintes actuelles, etc.).


The regional air carriers believe that the a number of circumstances beyond an air carrier’s control should be considered force majeure when calculating adherence to the use-it-or-lose-it rule: weather conditions that affect operators of smaller aircraft more than others should be recognised as force majeure; flight cancellations due to industrial action and strikes; and, cumulative delays over a day caused by Air Traffic Management problems that result in cancellations.

Les transporteurs aériens régionaux pensent qu’un certain nombre de circonstances qui sont indépendantes de la volonté du transporteur aérien devraient être considérées comme cas de force majeure lors de la vérification du respect de la règle du «créneau utilisé ou perdu»: les conditions météorologiques affectant davantage les exploitants de petits appareils devraient être reconnues comme cas de force majeure, tout comme les annulations de vols dues à des actions collectives et à des grèves et les retards accumulés sur une journée à la suite de problèmes de gestion du trafic aérien, avec les annulations qui s’ensuivent.


It will still be Australian residents who will be the pilots, the flight attendants, the mechanics and the customer service agents, and they will be operating Australian-registered aircraft that adhere to Australian safety rules and Australian inspections.

Les pilotes, les agents de bord, les mécaniciens et les agents du service à la clientèle seront des résidents australiens. Les avions seront enregistrés en Australie, ils respecteront les normes de sécurité australiennes et ils seront inspectés en Australie.


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