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Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Aircraft
Aircraft approach category
Aircraft category
Aircraft category aircraft category
Aircraft-category
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Drone
Drone aircraft
Manage removal of disabled aircraft
Military aeronautics
Military aircraft
Normal category aircraft
Oversee disabled aircraft removal
Passenger aircraft
Pilotless aircraft
Plane
RPA
Remotely piloted aircraft
Scout plane
Supervise disabled aircraft removal
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation

Vertaling van "aircraft-category " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








aircraft approach category

catégorie d'aéronefs pour l'approche


aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


normal category aircraft

aéronef de catégorie normale


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Where the fuselage width of an aircraft that has an overall length within the range set out in column II of an item of the table to subsection (1) is greater than the aircraft maximum fuselage width set out in column III of the item, the aircraft category for fire fighting for the aircraft shall be one category higher than the category set out in column I of that item.

(2) Lorsque la largeur du fuselage d’un aéronef dont la longueur hors tout se situe dans les limites visées à la colonne II du tableau du paragraphe (1) est supérieure à la largeur maximale du fuselage précisée à la colonne III, la catégorie d’aéronefs — SLIA est la catégorie immédiatement supérieure à celle mentionnée à la colonne I.


(3) If, during the period referred to in subsection (1), the number of movements at the designated airport by aircraft in the highest aircraft category for fire fighting is less than 700, the critical category for fire fighting shall be determined by decreasing the highest aircraft category for fire fighting by one category.

(3) Lorsque, durant la période visée au paragraphe (1), à l’aéroport désigné, le nombre de mouvements des aéronefs correspondant à la catégorie d’aéronefs — SLIA la plus élevée est inférieur à 700, la catégorie critique — SLIA équivaut à cette catégorie d’aéronefs — SLIA la plus élevée, réduite d’une catégorie.


(4) If the operator of a designated airport anticipates a period of one or more hours of movements of aircraft of a lower aircraft category for fire fighting only, the operator may reduce the critical category for fire fighting to the highest aircraft category for fire fighting anticipated for that period if the operator

(4) L’exploitant d’un aéroport désigné qui prévoit seulement des mouvements d’aéronefs d’une catégorie inférieure à la catégorie critique — SLIA pour cet aéroport, pour une période d’une heure ou plus, peut réduire la catégorie critique — SLIA au niveau correspondant à la catégorie d’aéronefs — SLIA la plus élevée prévue pour cette période si, à la fois :


(2) Where, during the period referred to in subsection (1), the number of movements at the designated airport by aircraft in the highest aircraft category for fire fighting is 700 or more, the critical category for fire fighting is equivalent to that highest aircraft category for fire fighting.

(2) Lorsque, durant la période visée au paragraphe (1), à l’aéroport désigné, le nombre de mouvements des aéronefs correspondant à la catégorie d’aéronefs — SLIA la plus élevée est de 700 ou plus, la catégorie critique — SLIA équivaut à cette catégorie d’aéronefs — SLIA la plus élevée.


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303.05 (1) An aircraft category for fire fighting set out in column I of an item of the table to this subsection shall be established for an aircraft based on the aircraft overall length set out in column II of the item and the aircraft maximum fuselage width set out in column III of that item.

303.05 (1) La catégorie d’aéronefs — SLIA précisée à la colonne I du tableau du présent paragraphe est établie pour un aéronef en fonction de la longueur hors tout de celui-ci précisée à la colonne II et de la largeur maximale du fuselage de celui-ci précisée à la colonne III.


Provision FCL.905.SFI(a) in Part-FCL stipulates that the privileges of an SFI are to carry out synthetic flight instruction, within the relevant aircraft category, for: ‘(a) the issue, revalidation and renewal of an IR, provided that he/she holds or has held an IR in the relevant aircraft category and has completed an IRI training course’, and (IRI) course.

Le paragraphe FCL.905.SFI, point a), de la partie FCL dispose que les privilèges d’un SFI consistent à dispenser une instruction au vol sur entraîneur synthétique de vol, dans la catégorie d’aéronef concernée, pour: a) la délivrance, la prorogation et le renouvellement d’une IR, pour autant qu’il soit ou ait été titulaire d’une IR dans la catégorie correspondante d’aéronef et ait suivi un cours de formation IRI.


Provision FCL.1005.SFE(a)(2) stipulates that the privileges of an SFE on aeroplanes or powered-lift aircraft are to conduct in an FFS: ‘(.) proficiency checks for revalidation or renewal of IRs, provided that the SFE complies with the requirements in FCL.1010.IRE for the applicable aircraft category’.

Le paragraphe FCL.1005.SFE, point a) 2), dispose que les privilèges d’un SFE pour avions ou aéronefs à sustentation motorisée consistent à conduire dans un FFS: [.] des contrôles de compétences pour la prorogation ou le renouvellement d’IR, pour autant que le SFE satisfasse aux exigences du paragraphe FCL.1010.IRE pour la catégorie applicable d’aéronef.


at least 5 hours of flight time in the appropriate aircraft category at night, including at least 3 hours of dual instruction, including at least 1 hour of cross-country navigation with at least one dual cross-country flight of at least 50 km (27 NM) and 5 solo take-offs and 5 solo full-stop landings’.

au moins 5 heures de vol de nuit dans la catégorie appropriée d’aéronef, dont au moins 3 heures d’instruction en double commande, incluant au moins 1 heure de navigation en campagne avec au minimum 1 vol en campagne en double commande d’au moins 50 km (27 NM), ainsi que 5 décollages en solo et 5 atterrissages avec arrêt complet en solo».


have completed at least 50 hours of cross-country flight time as PIC in aeroplanes, TMGs, helicopters or airships, of which at least 10 or, in the case of airships, 20 hours shall be in the relevant aircraft category’.

devront avoir effectué au moins 50 heures de vol en campagne en tant que PIC sur avions, TMG, hélicoptères ou dirigeables, dont au moins 10 heures ou, dans le cas des dirigeables, 20 heures auront été accomplies dans la catégorie d’aéronef pertinente».


an appropriate licence in compliance with Annex III (Part-66) or a nationally recognized maintenance personnel qualification appropriate to the aircraft category (when Annex III (Part-66) refers to national rules) or an aeronautical degree or equivalent, and;

une licence homologuée conformément à l’annexe III (partie 66) ou une qualification de personnel d’entretien reconnue au niveau national et adaptée à la catégorie d’aéronef (dans le cas où l’annexe III, partie 66, renvoie aux réglementations nationales) ou un diplôme aéronautique ou équivalent; et


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