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ACE
Advertise the airline at events
Analyse costs of animal embryo transfer
Association of Airlines of the European Community
Balance of the cost
Budget airline
Budget carrier
COST
Calculate costs for animal embryo transfer
Community list
Determine the costs of transferring animal embryos
Discount airline
Discount carrier
EU air safety list
European Communities Independent Airlines Association
Future removal and site restoration costs
Identify the cost of transferring animal embryos
LCC
List of airlines banned within the EU
Low cost airline
Low cost carrier
Low cost company
Low fare airline
Low fare carrier
Low-cost airline
Low-cost carrier
No frills airline
No frills carrier
Promote the air transport operator at events
Promote the airline at events
Restoration costs

Traduction de «airline the costs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
budget airline | budget carrier | low-cost airline | low-cost carrier | LCC [Abbr.]

compagnie à bas prix | compagnie aérienne à bas coûts | transporteur à bas prix | transporteur aérien à bas coûts


low cost airline | low cost company | low fare airline

compagnie à bas prix


low cost airline [ budget airline | budget carrier | discount airline | discount carrier | low cost carrier | low fare airline | low fare carrier | no frills airline | no frills carrier ]

compagnie aérienne à bas prix [ compagnie aérienne à bas coûts | compagnie aérienne low-cost | transporteur aérien à bas coûts | transporteur aérien à bas prix | transporteur aérien à bas tarifs ]


Community list | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Community | Community list of air carriers which are subject to an operating ban within the Union | EU air safety list | European list of airlines subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union | list of air carriers that are subject to an operating ban in the Community | list of airlines banned within the EU

Liste des compagnies aériennes qui font l’objet d’une interdiction d’exploitation dans l’UE


perform promotional activities for the air transport carrier at events | promote the airline at events | advertise the airline at events | promote the air transport operator at events

promouvoir le transporteur aérien lors d'événements


Association of Airlines of the European Community | European Communities Independent Airlines Association | ACE [Abbr.]

Association des compagnies aériennes de la Communauté européenne | ACE [Abbr.]


analyse costs of animal embryo transfer | identify the cost of transferring animal embryos | calculate costs for animal embryo transfer | determine the costs of transferring animal embryos

calculer le coût d’un transfert d’embryon animal


future removal and site restoration costs | estimated costs of dismantling and removing the asset and restoring the site | restoration costs | estimated dismantlement, restoration, and abandonment costs

frais futurs d'enlèvement d'une immobilisation corporelle et de restauration des lieux | coûts estimatifs de démantèlement ou d'enlèvement d'un actif et de remise en état du site


COST [ European Cooperation in the field of Scientific and Technical Research ]

COST [ Coopération européenne dans le domaine de la recherche scientifique et technique ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Operating aid, on the other hand, means aid covering all or part of the operating costs of an airport, defined as ‘the underlying costs of the provision of airport services, including categories such as costs of personnel, contracted services, communications, waste, energy, maintenance, rent, administration, etc., but excluding the capital costs, marketing support or any other incentives granted to airlines by the airport, and costs falling within a public policy remit’ (62).

Les aides au fonctionnement, d'autre part, concernent la couverture de la totalité ou d'une partie des coûts d'exploitation d'un aéroport, définis comme «les coûts sous-jacents d'un aéroport relatifs à la fourniture de services aéroportuaires. Ces coûts comprennent plusieurs catégories de coûts, parmi lesquelles les frais de personnel, les coûts des services externalisés, des communications et de la gestion des déchets, le coût énergétique, les coûts de maintenance, les frais de location et les frais administratifs, mais excluent les coûts du capital, les aides à la commercialisation ou toute autre incitation accordée aux compagnies aéri ...[+++]


In this light, and considering that the agreements with the airlines in question make no reference to the costs of the airlines, let alone the eligible costs, the Commission finds that the compatibility condition enshrined in point 79(d) of the 2005 Aviation Guidelines is not fulfilled.

Dans ce contexte, et étant donné que les contrats avec les compagnies aériennes en cause ne font aucune référence aux coûts des compagnies aériennes, et encore moins aux coûts éligibles, la Commission conclut que la condition de compatibilité prévue au point 79 d) des lignes directrices sur l'aviation de 2005 n'est pas remplie.


The Commission further observes that Austrian Airlines’ social costs are very high, both in terms of average individual payment and in terms of overall payment amount, when compared with the social costs voluntarily assumed by other companies (see Table 4).

La Commission fait en outre remarquer que les coûts sociaux d’Austrian Airlines, comparés à ceux pris en charge volontairement par d’autres entreprises (voir tableau 4), sont très élevés, aussi bien en ce qui concerne la moyenne des paiements individuels que le montant total.


It must therefore be concluded that, in the event of the insolvency of Austrian Airlines, the cost to ÖIAG would be nil.

Il convient donc de constater qu’en cas de faillite d’Austrian Airlines, les coûts de ÖIAG seraient nuls.


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− (PT) By identifying ‘the construction of relief airports in the vicinity of their congested counterparts’ as one of the solutions to situations of airport congestion, as seen in Lisbon, and by noting that ‘traditional airlines, low-cost airlines, charter companies, freight companies and business aircraft have different requirements in terms of airport services and slot allocation’, the European Parliament is promoting those options presented as being less costly and, at the same time, able to respond to the growth in air traffic, be ...[+++]

− (PT) En considérant la «construction d’aéroports de délestage à proximité des aéroports congestionnées» comme une des solutions au problème de la saturation des aéroports, comme on le voit à Lisbonne, et que «les compagnies aériennes traditionnelles, les compagnies aériennes à bas coût, les compagnies charters, les compagnies de fret et les compagnies d'avions d'affaires ont chacune des exigences différentes en matière de services aéroportuaires et de créneaux horaires», le Parlement européen encourage ces options, qui sont présentées comme étant moins coûteuses et, dans le même temps, susceptibles de répondre à la croissance du trafic aérien, compte tenu des ...[+++]


Notwithstanding the social and political pressure that would result from a decision to allow Austrian Airlines to become insolvent, the Commission maintains the view, as expressed in the opening of the proceedings, that any decision by ÖIAG to assume costs relating to a social plan voluntarily in the event of the insolvency of Austrian Airlines would appear to result from the fact that ÖIAG is a State holding company, and a private investor operating a holding company would not assume these costs in similar circumstances.

Sans tenir compte de la pression sociale et politique qui résulterait d’une décision autorisant la faillite d’Austrian Airlines, la Commission maintient l’opinion exprimée lors de l’ouverture de la procédure selon laquelle une décision de ÖIAG de prendre en charge amiablement les coûts liés à un plan social en cas de faillite d’Austrian Airlines semble être due au fait que ÖIAG est un holding public, et un investisseur privé à la tête d’un holding ne prendrait pas en charge ces coûts dans des circonstances similaires.


This makes a contribution to safety, to climate protection and to reducing the costs of air traffic. Flights which are 50 kilometres shorter, a 12% cut in CO2 emissions, savings of EUR 3 billion for the airlines and fewer delays for passengers.

Cela contribue à la sécurité, à la protection climatique et à la réduction des coûts du trafic aérien: raccourcissement des vols de 50 km, réduction de 12 % des émissions de CO2, économie de 3 milliards d’euros pour les compagnies et diminution des retards pour les passagers.


In Austria, for example, 7% of the budget is spent on the railways. That amounts to around EUR 500 per citizen in subsidies to the railways, which are now competing directly with the privately-owned low-cost airlines.

En Autriche, par exemple, 7% du budget sont consacrés aux chemins de fer, ce qui correspond à environ 500 euros par habitant en subventions aux chemins de fer, qui entrent à présent directement en concurrence avec les compagnies aériennes privées à bas prix.


The cost and effort involved in informing passengers are considerably less than the efforts which the airline companies make to inform potential customers of new services they are offering.

Les coûts et les efforts qui vont de pair avec l’information des passagers ne pèsent pas bien lourd en comparaison de la peine que se donnent les compagnies aériennes pour informer leurs clients potentiels sur les nouveaux services qu’elles proposent.


In order to ensure that a traveller does not pay twice or three times as much as the neighbour sitting beside him on the same plane, this traveller must become an expert on airline jargon, such as the subtle but costly differences between Business, First Class, Full Economy, Economy, Pex, SuperPex and Apex fares. Promotional fares, in the UK so-called sale fares, have also become very frequent and more diverse but they only apply for limited periods.

Un voyageur soucieux de ne pas payer son voyage deux ou trois fois plus cher que la personne assise à ses côtés doit se spécialiser dans le jargon des compagnies aériennes et connaître notamment les différences subtiles, mais combien onéreuses, qui existent entre les diverses catégories de tarifs - affaires, première classe, tarifs économiques sans restrictions de validité, tarifs économiques, Pex, SuperPex et Apex; sans oublier les tarifs promotionnels, ou sale fares comme on les appelle au Royaume-Uni, de plus en plus fréquents et diversifiés, mais valables uniquement pour des périodes limitées.




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'airline the costs' ->

Date index: 2020-12-29
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