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Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Armed forces
Armed services
Armies
Charges for use of infrastructure
Dependent of U.S. military personnel
Dependent of United States military personnel
Dock due
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Jane's military yearbooks
Jane's yearbooks
Legion
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Military
Military airport
Militia
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base

Vertaling van "airport's military " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dependent of U.S. military personnel [ dependent of United States military personnel ]

personne à la charge d'un membre du personnel militaire des Etats-Unis


Jane's military yearbooks [ Jane's yearbooks ]

Jane's military yearbooks [ Jane's yearbooks ]


Canada's Military Air Forces, 1914-1999

L'aviation militaire canadienne 1914-1999




airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


armed forces [ armed services | legion | military | militia | armies(UNBIS) ]

armée [ forces armées | légion | militaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Those generating most letters/submissions were airports, motorways, military training areas, railways, waste disposal and minerals extraction, followed by industry parks, radioactive waste processing, recreational areas, etc.

Ceux à propos desquels on reçoit le plus de lettres ou à propos desquels on enregistre le plus de remarques sont les aéroports, les autoroutes, les terrains de manoeuvres militaires, les chemins de fer, les sites de stockage de déchets et les industries extractives, suivis par les parcs industriels, les sites de traitement de déchets radioactifs, les zones de loisirs, etc.


‘operational stakeholders’ means the civil and military airspace users, civil and military air navigation service providers, airport operators, airport slot coordinators and operating organisations and any additional stakeholder groups considered relevant for the individual functions.

«parties prenantes opérationnelles», les usagers civils et militaires de l’espace aérien, les prestataires civils et militaires de services de navigation aérienne, les exploitants d’aéroport, les coordonnateurs de créneaux des aéroports et les organismes d’exploitation, ainsi que les groupes d’intervenants réputés concernés par chaque fonction.


While traditionally the Union has had very limited competences in military matters, the dividing line in SES has traditionally been that if a service provider at an airport or at an en-route centre serves primarily (i.e. more than 50%) civilian traffic, that service provider should comply with the same rules that apply to other service providers.

Si, traditionnellement l’Union n’a eu que des compétences très restreintes en matière militaire, la ligne de partage dans le domaine du ciel unique européen a toujours été que, si un prestataire de services opérant dans un aéroport ou dans un centre en route de la navigation aérienne sert principalement (c’est-à-dire à plus de 50 %) le trafic civil, il doit se conformer aux mêmes règles que celles qui s’appliquent aux autres prestataires de services.


A network manager, representing all aviation stakeholders, including the military, should be responsible for improving route and sector design from a network perspective and be the backbone for reinforcing central capacity planning and traffic flow management services and optimising the use of airport capacity by providing clear rules on network access and efficient use of routes.

Un gestionnaire de réseau , représentant toutes les parties concernées du secteur de l’aviation (y compris les autorités militaires), devrait être chargé d’améliorer la conception des routes et des secteurs dans une optique de réseau et devrait constituer le pivot du renforcement des services centraux de planification des capacités et de gestion des courants de trafic ainsi que de l’amélioration de l’utilisation des capacités aéroportuaires, en fournissant des règles claires sur l’accès au réseau et sur l’utilisation efficace des routes.


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Moreover, on 7 March 2011 an operational agreement was signed with the airport's military user for the purpose of laying down rules on the shared use of the airport and its infrastructure by Gdynia-Kosakowo Airport Ltd and the military user (13).

De plus, le 7 mars 2011, un contrat opérationnel a été conclu avec l'utilisateur militaire de l'aéroport, fixant les modalités d'exploitation commune de l'aéroport et de ses infrastructures par la société Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo sp. z o.o et l'utilisateur militaire (13).


The Commission therefore considers that no account should be taken of the possible reduction in costs through the sharing of costs with the airport's military user (and the impact on the airport's overall costs and revenue) when assessing the investment's consistency with the MEIP.

Ainsi, la Commission considère qu'une quelconque réduction des coûts résultant du partage des coûts avec l'utilisateur militaire de l'aéroport (ainsi que l'incidence sur les coûts généraux et les revenus de l'aéroport) ne devrait pas être prise en considération lors de l'appréciation du respect du critère de l'investisseur privé en économie de marché.


Poland also points out that the cooperation currently being negotiated with the airport's military user and the latter's participation in the airport's operating costs will reduce the company's losses and operating costs.

Les autorités polonaises font observer également que les négociations en cours avec l'utilisateur militaire de l'aéroport et sa participation aux coûts d'exploitation de l'aéroport diminueront les pertes et les coûts d'exploitation de la société.


Moreover, the operational agreement with the airport's military user of the and the lease agreement for the land (mentioned in recital 27) were concluded at the same time, on 7 and 11 March 2011 respectively.

De plus, le 7 mars 2011, le contrat opérationnel a été conclu avec l'utilisateur militaire de l'aéroport et, le 11 mars 2011, le contrat de location du terrain à la société (mentionné au considérant 27) a été signé.


Poland also states that the MEIP study assumed that all operating costs would be borne by the investor, thereby taking no account of any sharing of operating costs by the airport's military user.

Les autorités polonaises indiquent, en outre, que l'étude du respect du critère de l'investisseur privé en économie de marché repose sur l'hypothèse que tous les coûts d'exploitation sont couverts par l'investisseur et ne tient pas compte de la participation de l'armée, utilisateur de l'aéroport, aux coûts d'exploitation.


‘operational stakeholders’ means civil and military: airspace users, air navigation service providers and airport operators.

«parties prenantes opérationnelles», les usagers civils et militaires de l’espace aérien, les prestataires de services de navigation aérienne et les exploitants d’aéroport.




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airport's military ->

Date index: 2024-05-21
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